2 VOLVO'S : 1 x VOLVO FH 16 16 660PK en 1x VOLVO FH 16 520 PK

hallo piet
de mijne was zilver en daar mankeerde niks aan,
en heb ervoor 3 in opdracht gebouwd en dan compleet dus cabine,chassis en assen,statische modellen welliswaar voor een volvo dealer in hoorn,
maar dat is wel mooi als het allemaal zo mooi past,
en daar heb ik geen 1 probleem mee gehad,
en heb toen ook nog een modelwedstrijd ermee gewonnen,
maar heb onlangs de mijne verkocht,
om eerlijk te zijn toch wel een beetje spijt ervan,
dus mocht ik in de gelegenheid zijn om weer een scale art aan te schaffen dan doe ik dat,wel weer een volvo,
groeten markioo

hallo piet
de mijne was zilver en daar mankeerde niks aan,
en heb ervoor 3 in opdracht gebouwd en dan compleet dus cabine,chassis en assen,statische modellen welliswaar voor een volvo dealer in hoorn,
maar dat is wel mooi als het allemaal zo mooi past,
en daar heb ik geen 1 probleem mee gehad,
en heb toen ook nog een modelwedstrijd ermee gewonnen,
maar heb onlangs de mijne verkocht,
om eerlijk te zijn toch wel een beetje spijt ervan,
dus mocht ik in de gelegenheid zijn om weer een scale art aan te schaffen dan doe ik dat,wel weer een volvo,
groeten markioo

Hallo Marco,

Heb ik zeker 2x pech gehad !!
Nou, ben ik mooi klaar mee !!

idd piet zeker geen goede reclame , voor die prijs zou het wel een beetje deftig mogen zijn he. maar ja na 5j zal je der bij scale-art niet meer mee terecht kunnen he. en ze zitten naar het schijnt al in zeer slecht papieren.
maar piet zal het wel opgelost krijgen met zijn vak werk he .

Hallo Steven,

Tja, niet zo vreemd dat het slecht gaat met Sale-Art.

De Volvo cabines zijn nogal flink duurder geworden !!
Prijsverhoging van Euro : 495,00 naar Euro : 750,00
En dat voor een kunststof cabine !!!
Niemand koopt nu nog een Scal-Art cabine !!

Ze zouden ook uitkomen met de nieuwe Volvo FH serie, 3e generatie, maar dit gaat voorlopig niet door, ten gevolge van de crisis bij Scale-Art !!!

hallo

nouw piet ik kan u woorden wel bevestigen.
niet dat het uit maakt voor mij, want ik was al van plan om hem over te spuiten, maar ook aan mijn rode cabine zitten druipers en dat is toch jammer.
geef tzt graag een paar tips hoe u hem geschuurt heb dan steek ik er ook weer wat van op;)

mvg bertus

Hallo allemaal,

Even wat duidelijkheid over de 2 VOLVO'S

De VOLVO FH 16 660, 2e generatie wordt een 5 assige Zwaartransporttrekker 10 x 6
Hierachter komt een 6 assige Pendel X systeem met grote velgen en banden smalbed dieplader met afkoppelbaar zwanenhals en een 2 of 3 assige Jeepdolly met hydraulische vering.
Dit wordt echt een hele zware combinatie, deze dieplader krijgt een laadvermogen van 80kg
De combinatie zal een eigen gewicht krijgen van ongeveer 30kg
Dus GVW 110kg
Want deze dieplader moet de Liebherr rupskraan van Stefan kunnen laden !!

De VOLVO FH 16 520, 1e generatie wordt een 5 assige 10x8 kiepwagen met haakarm afzetsysteem met een Wedico kiepbak.
Het wordt het wel een haakarm afzetsysteem met een koppelschotelsysteem, waardoor deze combinatie multi functioneel inzetbaar wordt.

De beide combinaties worden gebouwd van messing en staal
Het staal zal voornamelijk gebruikt worden voor het zwanenhals, het smalbed en het achtstel de dieplader.
Er zal weinig of geen kunststof worden gewbruikt, want hier ben ik voorlopig wel mee klaar !!

Dus beste allemaal, het worden wel weer 2 heel aparte combinaties !!

De bouw van de 2 Volvo's en de Nooteboomdieplader zal ongeveer 2.5 jaar in beslag gaan nemen.

Start van de bouw : medio juni 2009
Opleverdatum : medio december 2011 !!!
Daarna wordt de Caterpillar 385 CL rupskraan gebouwd.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

De VOLVO FH 16 520, 1e generatie wordt een 5 assige 10x8 kiepwagen met haakarm afzetsysteem met een Wedico kiepbak.
Het wordt het wel een haakarm afzetsysteem met een koppelschotelsysteem, waardoor deze combinatie multi functioneel inzetbaar wordt.

deze zal ik zeker volgen hoor :D:D
ga je het systeem zelf maken ?

hallo

nouw piet ik kan u woorden wel bevestigen.
niet dat het uit maakt voor mij, want ik was al van plan om hem over te spuiten, maar ook aan mijn rode cabine zitten druipers en dat is toch jammer.
geef tzt graag een paar tips hoe u hem geschuurt heb dan steek ik er ook weer wat van op;)

mvg bertus

Hallo Bertus,

Ik schuur eerst de zakkers weg met waterproof schuurpapier 400, daarna schuur ik het geheel op met waterproof schuurpapier 800

hallo piet
een 10x8 volvo is eigenlijk een terberg,
dan moeten de voorassen ook aangedreven worden,
wat neemt u daar voor merk voor??!!
en wordt de cabine een dagcabine dan??!!
beetje dure grapje als het fout gaat met zagen,hihihi
maar al met al kijk ik uit naar de eerste bouwfase fotoos,
succes ermee,
groeten markioo

hallo piet
een 10x8 volvo is eigenlijk een terberg,
dan moeten de voorassen ook aangedreven worden,
wat neemt u daar voor merk voor??!!
en wordt de cabine een dagcabine dan??!!
beetje dure grapje als het fout gaat met zagen,hihihi
maar al met al kijk ik uit naar de eerste bouwfase fotoos,
succes ermee,
groeten markioo

Hallo Marco,

De cabine blijft gewoon een Globetrotter XL cabine hoor, er wordt niet gezaagd.

Volvo levert ook standaard 8x4 uitvoeringen, daarna wordt er een 5e as bij geplaatst hier in Nederland, als 10x4
Er zijn verschillende bedrijven die deze verbouwing realiseren.

Er worden Rüst differentieels 2:1 gebruikt met een tussenbak, tussen de versnellingsbak 4:1.

Het wordt dus een auto die echt overal door heen gaat, een beul van een VOLVO

Laatst bewerkt:
Hallo Marco,

De cabine blijft gewoon een Globetrotter XL cabine hoor, er wordt niet gezaagd.

Volvo levert ook standaard 8x8 uitvoeringen, daarna wordt er een 5e as bij geplaatst hier in Nederland,
Er zijn verschillende bedrijven die deze verbouwing realiseren.

Er worden Rüst differentieels 2:1 gebruikt met een tussenbak, tussen de versnellingsbak 4:1.

Het wordt dus een auto die echt overal door heen gaat, een beul van een VOLVO
Volvo een 8X8 in productie??? Heb ik nog nooit gezien of van gehoordt. 6x6 kan wel. Die is af fabriek te krijgen. 8X4 kan ook en daar plaats ze dan een ESTEPE as onder en wordt het dus 10x4.
Bij ons op het werk hebben we nu een Versie 3 staan 10x4 kieper. Dit is een nieuwe DEMO van ons zelf.

Ik hou het topic wel in de gaten want ben voor al benieuwd naar de verzie 1 520 PK. Vind ik nog altijd een echte brute auto. Echt een Volvo met een eigen karakter. Net zo als de F16 470, maar dat is al uit de oude doos.

Groetjes Davy

Volvo een 8X8 in productie??? Heb ik nog nooit gezien of van gehoordt. 6x6 kan wel. Die is af fabriek te krijgen. 8X4 kan ook en daar plaats ze dan een ESTEPE as onder en wordt het dus 10x4.
Bij ons op het werk hebben we nu een Versie 3 staan 10x4 kieper. Dit is een nieuwe DEMO van ons zelf.

Ik hou het topic wel in de gaten want ben voor al benieuwd naar de verzie 1 520 PK. Vind ik nog altijd een echte brute auto. Echt een Volvo met een eigen karakter. Net zo als de F16 470, maar dat is al uit de oude doos.

Groetjes Davy

Hallo Davy,

Excuses, typefoutje, moet 8x4 zijn, i.p.v. 8x8 en 10x8, dit moet uiteraard ook 10x4 zijn, i.p.v. 10x8 !

Hallo allemaal,

Hieronder even wat foto's van bestaande 1:1 Volvo's.

Dan hebben jullie ongeveer het idee hoe de Volvo's er ongeveer uitgaan zien !

Eerst de Volvo FH 16 520PK 1e generatie, 5 assige kiepwagen met haakarm afzetsysteem :
Let niet op de FM cabine en ook niet op de 2e generatie cabine !

Zonder kiep-laadbak :

VOLVOFM1210X4.jpg

Met kiep-laadbak
Deze 1:1 Volvo heeft een haakarm afzetsysteem.

VOLVOFM12KIEPWAGEN5ASSEN.jpg

Hieronder de Volvo FH 16 660PK, 5 assige Zwaar transporttrekker :

Let alleen op de Volvo , niet op de dieplader !

VOLVOVANWIEREN011-1.jpg

Back