2 vragen over de trex 250

Hallo,

Mijn 250 vliegt maar heb 2 problemen.

1. Negatieve pitch is onvoldoende. De hoofdas heeft een ronde afsluitring. De swash daarboven gaat zover naar beneden (en dat moet want zelfs dan kom ik nog neg tekort) dat hij niet meer voldoende kan tuimelen.

2. De tail stuurt goed naar rechts maar onvoldoende naar links. maw ik krijg het bald de ene kant 45% gedraaid, de andere 25 ongeveer. Dan zit de tail aan het einde van het asje. Kan het wellicht liggen aan te weinig toeren? Met idle kan ik namelijk veel meer optoeren indien gewenst.

loges

Hallo,

Mijn 250 vliegt maar heb 2 problemen.

1. Negatieve pitch is onvoldoende. De hoofdas heeft een ronde afsluitring. De swash daarboven gaat zover naar beneden (en dat moet want zelfs dan kom ik nog neg tekort) dat hij niet meer voldoende kan tuimelen.

2. De tail stuurt goed naar rechts maar onvoldoende naar links. maw ik krijg het bald de ene kant 45% gedraaid, de andere 25 ongeveer. Dan zit de tail aan het einde van het asje. Kan het wellicht liggen aan te weinig toeren? Met idle kan ik namelijk veel meer optoeren indien gewenst.

loges

Ben al wat meer gevorderd. Om eruit te komen heb ik het volgende nodig. Ik krijg het niet voor elkaar het middelpunt te verschuiven van mijn pitch. Ik bedoel dus dat als je je pitch in stand 0 zet , dus in het middel, dat je dan de hele instellingen van de pitch kunt verschuiven, dus plus of min. Ben niet verder gekomen dan met endpoint enz servo voor servo aan te passen. Dus indien iemand dit weet graag advies.

loges

Hoi,

Kun je aangeven wat jou setup is? qua servo's gyro ect.

Je kunt meer als 10 graden plus en min instellen met de standaard servo's die bijgeleverd worden bij de combo set.

Mvg

Ed

Hoi,

Kun je aangeven wat jou setup is? qua servo's gyro ect.

Je kunt meer als 10 graden plus en min instellen met de standaard servo's die bijgeleverd worden bij de combo set.

Mvg

Ed

Ed bedankt voor je reactie maar heb het voor elkaar. ik heb natuurlijk mijn pitchcurve die ik volledig kan instellen, dus ook het nulpunt. Je schuift heel de curve naar boven en klaar is kees. Wel vind ik dat de trex met minder toeren makkelijker vliegt dan dat grote toerental dat hij kan leveren.

loges

Je kunt ook nog ergenes de swash travel instellen volgens mij staat deze standaard bij een 120 graden aansturing op 50% bij de robbe zenders hiermee kun de maximale uitslag vergroten.

Ik vlieg de trex 250 op 80% throttle in idle 1. De gyro GP750 heb ik wel moeten terug zetten naar 19%.

Mvg

Ed

Je kunt ook nog ergenes de swash travel instellen volgens mij staat deze standaard bij een 120 graden aansturing op 50% bij de robbe zenders hiermee kun de maximale uitslag vergroten.

Ik vlieg de trex 250 op 80% throttle in idle 1. De gyro GP750 heb ik wel moeten terug zetten naar 19%.

Mvg

Ed

ed,

heb jij wel eens op idle 2 gevlogen 100% van zijn vermogen? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring

loges

Nee nog niet op 100%, ik moet eerst nog de ball linkjes ruimen deze lopen nog steeds te stroef na 5 vluchten, verwacht morgen een ball link tooltje binnen te krijgen.

Mvg

Ed

Nee nog niet op 100%, ik moet eerst nog de ball linkjes ruimen deze lopen nog steeds te stroef na 5 vluchten, verwacht morgen een ball link tooltje binnen te krijgen.

Mvg

Ed
hoe merk jij dat tijdens het vliegen? Die van mij lopen ook stroef.

loges

Als alles stroef loopt merk je oa dat je steeds moet blijven corrigeren en dat de heli oop traag reageerd op oa nick en roll functie.

Mvg

Ed

ik heb er nu +- 20 vluchten op zitten met de trex 250. en de linkjes beginnen nu toch aardig los te komen. merk het nu ook onder het vliegen dat hij steeds rustiger/stabieler wordt. en wat ook nog mee kan helpen is dat ik nu 2 keer alle ballinks heb ingespoten met siliconenspray.

Back