2 x 400 cc stermotor

Da`s waar en da`s nog leuk ook maar dat kost nog steeds te veel poen :-(

Misschien dit jaar weer een vlieger met een Moki ;-)
zeker weten Berto FW 190 A3 met MOKI, schaalkist Airworld
Op het moment bezig met oplossen van problemen landinggestel word/is al electra werkt goed film volgt nog.intrekken is zeer schaal voor mijn gevoel,
de meeste tijd is gaan zitten in de electronica aansturing.

Kijk en die bedoel ik dus.

Hoop hem snel in vol ornaat eens hier of daar op een veld te kunnen bewonderen :yes:

Maar knutsel nog even rustig verder het is nog lang geen Juni maar hij zal toch ruimschoots voor die tijd af kunnen zijn om er even bekend mee te raken toch?

Spreek je snel weer (geloof zelfs dat er een mail onder weg gaat vandaag of morgen ;-) ).

Grt,
Berto.

Maar op een schaalkist is het wel erg mooi, op 3D/aerobatics bakken niet, ze lopen nogal eens warm......

Nou die van mij in ieder geval niet, en lopen al jaren als een zonnetje...
je moet ze wel met den juiste vingertjes inregelen natuurlijk

img0063se.jpg

pict4071.jpg

img0151oi.jpg

Zowel in het zeer intensieve sleepwerk als de Aerobatics niks geen warmte
problemen... hier een linkje waar dat nog eens onderstreept word.

http://www.airworld-usa.com/videos_8/SU_26MX250k.wmv

Waar je wel mee moet oppassen is het gegeven dat er een enorm groot aluminium vlak voor op de romp gemonteerd zit en dan kan er wel eens met bepaalde 2,4Ghz systemen een probleem optreden ivm het te ontvangen signaal in dit geval betreft het Fasst systeem met een Wlan antenne dat in de kritische fase een Fail-Lock te verduren krijgt ...zie hier een voorbeeld.
bhsQ-so0lfY[/media] - Yak 55 crash Moki engine

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voordat u de volgende keer met een reactie komt weet wel wat je zegt

Hier een reaktie van robbe modellsport

Hallo herr van enz.

hier gab es bisher zu keiner zeit probleme

Mit freundlichen grusse
Robbe
Modellsport Gmbh &Co. KG

I A
Oliver Awiszus
Robbe-Service-center

Tel +49 (0) 6644 / 87-291
Fax: +49 (0) 6644/ 876291
eMail oliver.awiszus@roobb.de

Hiemede sluit ik deze discussie af

Bangmakerij he mijnheer

Beetje vreemde opmerking...!!!!!

Maar voor diegene zal ik het even onderbouwen.
Als je het filmpje goed bekijkt dan is in een kort fragment de zender van de
persoon zichtbaar en daar is te zien dat zijn Wlan antenne op de Futaba zender
naar links wijst, het model heeft een lage linker aanvlieg configuratie.
Als deze persoon haaks op het vliegveld gepositioneerd staat dan wijst dus de wlan
In de lengte richting van het model, neem daarbij het gegeven van de Koolstof prop en het grote volume van de uit aluminium bestaande motor dan hebben we de som qua weerstand in signaal overdracht wat tot dergelijke situaties kan lijden.
Daar een Wlan antenne enkel een horizontale afstraling bezit brengen Patch antennes hier uikomst daar ze zowel horizontaal als vertikaal afstralen en dus polariserend (roterend) het signaal aan de ontvanger doen toekomen .

Sorry voor deze :offtopic: uiteenzetting,

Mvg.

“De gedachten na de vlucht zijn zinloos”

Laatst bewerkt:
Hiemede sluit ik deze discussie af

Deze autoriteit is U niet toebedeeld, dit kan alleen de starter van dit
draadje en/of een bevoegde moderator.

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

En hierbij vraag ik de betreffende moderator deze discussie te sluiten.
Wel zonde want had zo'n mooi draadje kunnen worden...maar weer wordt het teniet
gedaan door een induvidualist die dit ook in vereniging verband niet nalaat.

Mvg.

Laatst bewerkt:
Zou niet weten waarom deze discussie dicht zou moeten;)

Er zijn nog 10 miljoen andere oorzaken te verzinnen waarom een kist neergaat, zonder meer aannemen dat dat dan maar aan Fasst ligt is gewoon pure onzin. Máár...............natuurlijk wel goed voor de handel als je zelf een ander nieuw 2.4Ghz systeem aan de man wilt brengen. Echter zul je met zoveel tevreden Fasst gebruikers wel met sterkere argumenten moeten komen dan alleen filmpje waarin een kist met Fasst naar beneden komt.

volgens mij las ik aan het begin van het filpje dat i neer ging door een devecte servo
dat probleem heb ik ook wel is gehad
dus dat zou kunnen

Máár...............natuurlijk wel goed voor de handel als je zelf een ander nieuw 2.4Ghz systeem aan de man wilt brengen..

Hier uit blijkt maar weer dat mensen die kunnen lezen beduidend in het voordeel verkeren.

In mijn relaas is nergens op te maken dat Fasst een slecht systeem is
Wel is het een gegeven dat hier een Fasst systeem is gebruikt en dat er een probleem is geweest blijkens de deformatie van het vliegend object .
Door de in mijn relaas aangeven extreme omstandigheden waarin dit heeft plaatsgevonden, vormt geen debet naar het gegeven dat dit voorkomen had kunnen worden door een andere overdrachtsvorm, heb daarbij persoonlijk geen merknaam genoemd enkel naar een systeem verwezen.
Ik twijfel ook niet aan de tevredenheid van de mensen die een Wlan antenne benutten ...wil er alleen op wijzen dat er beperkingen zijn in het gebruik er van.

Bij het aannemen van het zoveelste verwijdt Uwerzijds naar ons importeurschap van het Product Weatronic doet mij een beeld schetsen van de bakker bij U om de hoek met de verwijten naar deze beste man dat hij geld verdient aan Uw brood.
Waarschijnlijk zal U het wel in de supermarkt uit het vak halen dan hoeft U de beste man tenminste niet in de ogen te kijken;)

Mvg.

Echt Gaaf dat geluid van die 2 moki's
Was het filmpje al een tijdje terug tegengekomen.

afgelopen jaar op de Schaal meeting in Oss was er volgens mij geen moki.
Wel een Seidel (op een AT-6 geloof ik) Subliem geluid

ivm de PATCH ant vs wlan antenne.
neem daarbij het gegeven van de Koolstof prop en het grote volume van de uit aluminium bestaande motor dan hebben we de som qua weerstand in signaal overdracht wat tot dergelijke situaties kan lijden.

Volgens mij maakt het niet uit hoe het zendsignaal is samen gesteld/gepolariseerd. een afscherming is een afscherming.
Daarbij komt dat het uitgestraalde vermogen van een patch antenne de helft minder is dan van een Wlan ant. (volgens de speciallisten).

Ik ben er van overtuigd dat het Antenne diagram van het zend signaal uitgezonden via een patch antenne beter is dan van een Wlan ant voor onze toepassingen.

Maar ik geloof niet dat de aangegeven YAK crash niet was gebeurd indien de zender was uitgerust met een Patch ant .

Als de Wlam Ant. niet zou voldoen voor onze toepassingen Dan zouden er veel meer crashes gebeuren.
Ik denk dat 80% van de modelvliegers die met 2,4Ghz vliegen (met allerlei soorten en maten) een Wlan ant gebruiken (bijna allemaal zonder problemen)

Just my two cents

j weel zei:
volgens mij las ik aan het begin van het filpje dat i neer ging door een devecte servo
Klopt, dit staat er geschreven: "Elektronic fault: Servo break Down".

Staat nergens dat het een fail lock was.....

In dit geval toch bang-/stemmingsmakerij?!?!?
In ieder geval wel een verkeerd voorbeeld bij het geschrevene.

Hier even wat meer informatie over het filmpje van een goede vriend van de piloot die ook met dezelfde kist en set-up vliegt (let wel dit is dus niet door de piloot geschreven):

Of het 100% waar is laat ik even in het midden maar dit hoort bij het crash filmpje wat Nimbus postte zodat het verhaal nu naar mijn inziens weer rond is.

The pilot had changed from 35MHz to 2,4GHz shortly prior to the crash. He was using Hitec 5955:s (first generation) together with Futaba 14ch receiver through a DPSI from Emcotec. The 14ch receiver has lower voltage output on channel 1-3 and this is something that the 5955:s don't like. If the voltage drops below a surtain level they will go to an endpoint and stay there. In this case ch 1 & 2 where ailerons. The DPSI will stabilize the voltage but apparently not enough. - To be continued..

The pilot uses different flight modes while flying the plane (with different amount of travel for the aileron- & elevator servos etc) and everytime he changes mode all of the servos move simultaniously. The flight in the video was the third of the day (if I remember it correctly) and he had just switched to a more "calm" mode for a slow flyby. The movement of the servos caused a voltage drop that made the aileron servos go nuts. In my opinion a compability problem difficult to predict.

EN NU WEER OP NAAR DE MOKI`S :yes:

Geen Moki afgelopen jaar....????
Dan heb je toch teveel met je neus tussen de Beechen gezeten...:-)
Herinner je die grote Corsair met gele band? Dat was een Moki...

P1020478.JPG]

aaaah wat een zalig geluid was dat toch.

Laatst bewerkt:
Back