2 Zenders aan elkaar om te helpen

Ik heb dus iemand die zeer graag wil leren vliegen. Nu heb ik hier 3 verschillende zenders liggen, KDS, E-sky , Walkera.

Maar zou ik nou bijvoorbeeld met de KDS zender via een trainer kabel aan de E-sky zender kunnen zetten? Zodat ik die persoon kan helpen met leren vliegen.
Of heb ik dan echt 2 de zelfde merken zenders nodig?

Hoe doen ze dat op een Club?

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb verwoord. :rolleyes:
Het komt neer op de stelling: 'Moet je 2 de zelfde zenders gebruiken om te trainen'.

En je hebt een knop nodig om de leerling tijdelijk buiten bedrijf te stellen, mocht het mis gaan..

Dus de zenders moeten wel een programmering hebben om dit te kunnen.
Die van de leerling niet perse, maar de leraar zender wel

Dus, kan het volgens de handleiding, kun je ze uberhaupt aan elkaar knopen qua kabels (zonder kortsluiting oid te veroorzaken) etc

Er word in geen van de zenders wat besproken over het koppelen van 2 zenders.
Wel zit er op de E-sky zender een TRN knop. Dit schijnt volgens 'GOOGLE' voor de training te zijn. Ingedrukt houden zodat de andere zender kan sturen. Maar verder niets.
Er is ook gek genoeg niets over te vinden, of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden.

Er is gemiddeld genomen ook ernstig weinig over te vinden...

Blijkbaar is dat iets wat mensen onderling aan elkaar vertellen, en dus niet op internet terechtkomt..

Ik heb zelf een fx18 die als trainer ingezet kan worden, mijn ff10 is dan de leraar zender. Hier is ook niet veel van bekend, al zegt ht feit dat er specifieke koppeldraden voor zijn eigenlijk genoeg

En na wat proberen ging het werken
Maar lijsten met comatible zeder etc zijn er volgens mij gewoon niet.
Kwestie van kijken wat de leraarzender aankan

Bij mijn ff10 staat heel de trainer functie 1 keer benoemd, maar nergens uitgelegd...

Er word in geen van de zenders wat besproken over het koppelen van 2 zenders.
Wel zit er op de E-sky zender een TRN knop. Dit schijnt volgens 'GOOGLE' voor de training te zijn. Ingedrukt houden zodat de andere zender kan sturen. Maar verder niets.
Er is ook gek genoeg niets over te vinden, of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden.
Specifieke ESky kabel ertussen, de zender van de leraar aan en de andere uit. Laat je de schakelaar van de leraar los dan heeft hij volledige controle. HOud je hem vast dab heeft de ander de volledige controlle
Gr
Martin

Klopt, maar ik miste gewoon een hele prak info die ik nodig dacht te hebben. Zoals welke zenders kunnen er zowieso op, hoe werken de specifieke trainer functies nu echt en waarom de ene en niet de andere kiezen etc

Het is best een groot onderwerp, gezien de dingen die ingesteld kunnen worden, en in de handleiding hebben ze het in (dacht ik, heb er al een tijd niet in gekeken) een halve pagina omschreven

Ben er met wat trial and error wel achter, maar dan nog...
Kijk je eens een keer in een handleiding, dan wil je graag beloont worden :mrgreen:

Bijdeweg...

Als je echt wilt weten of het kan, zul je moeten kijken hoe de aansluitschema's voor de aansluitstekkers lopen..

Door die twee naast elkaar te leggen, kun je in principe zelf een kabel bakken waarmee het kan.
Alleen, waar haal je die schema's vandaan?

Voor futaba zijn die nog wel te vinden, maar andere merken weet ik zo 123 niet..

Het wordt dan denk ik toch maar 2 Esky zenders.
Moet er dan nog wel eentje voor hem bij halen, maar voor 40 euries kan je ook niet tobben.
Maar indd best jammer dat het ook niet standaard op elke zender mogelijk is. Zou toch naar mijn mening een schot in de economische richting zijn...

Je mag tegenwoordig al heel blij zijn dat veel budgetzenders redelijk uitgebreide instelmogelijkheden hebben...

Het leraar/leerling onderdeel komt vast nog wel, maar wordt verhoudingsgewijs gewoon een stuk minder gebruikt

Back