20 - 40 kmh wind => Wat voor heli?

450 kan zeker fbl's, zou alleen even wachten op de mini stabi en de ombouw van mikado zelf. Het wat minder dure fbl spul zal nooit zo strak gaan vliegen als 4.0 nu.

De 450 (pro) gaat trouwens al aardig hard! Helemaal als er een windje staat...

450 kan zeker fbl's, zou alleen even wachten op de mini stabi en de ombouw van mikado zelf. Het wat minder dure fbl spul zal nooit zo strak gaan vliegen als 4.0 nu.

De 450 (pro) gaat trouwens al aardig hard! Helemaal als er een windje staat...

ja maar om nou weer een hele nieuwe heli te kopen...
En wat is strak? Aangezien ik geen ruige 3d met deze heli zou doen kan ik het niet af met de GAUI? Zal me zelf ook even inlezen ondertussen.
Het 'betere' spul kost gelijk ook het (drie)dubbele, word een beetje gortig allemaal.

Hoe modulair is dat spul? Anders koop ik een duurdere en kan ik hem ooit nog op de 600 'toekomstmuziek' heli zetten en in / uit pluggen.
ik snap dat het kopje per heli anders is :mrgreen:

ja maar om nou weer een hele nieuwe heli te kopen...
En wat is strak? Aangezien ik geen ruige 3d met deze heli zou doen kan ik het niet af met de GAUI? Zal me zelf ook even inlezen ondertussen.
Het 'betere' spul kost gelijk ook het (drie)dubbele, word een beetje gortig allemaal.

Hoe modulair is dat spul? Anders koop ik een duurdere en kan ik hem ooit nog op de 600 'toekomstmuziek' heli zetten en in / uit pluggen.
ik snap dat het kopje per heli anders is :mrgreen:

Nieuwe heli? Je hebt een 450 toch?

Bij mikado, naar mijn weten, is de 500 zo'n beetje de enige heli die makkelijk naar 600 of 700 is om te bouwen. Als je doelt op het FBL systeem, de elektronica kun je altijd mee nemen naar een grotere heli. De mini stabi is overigens alleen tot en met 425 bladen geschikt.

Qua strakheid, met een 8tje, loops etc merk je al een vrij groot verschil tussen 4.0 en 3.6. Ac-3x is de enige die een beetje in de buurt komt.

je had het over de pro, ik heb een V2. Dat bedoelde ik :)

Ik doelde idd op de electronica. Zit alles in een verwerkt? Optimaal zou zijn dat ik twee sensor hubs heb op beide helis en de stekkerdoos / moederbord overzet tussen de twee.
Misschien vraag ik weer teveel, hehe.

met een 8tje? 8s?
ofwel V-stabi is de creme de la creme?

EDIT:
niet toevallig een naam, merk of link naar een F3C fuse voor een 450?... kom 60-90 spul tegen :)

Heb nog wel m'n Airwolf romp. Misschien humor om die met 80-100 kmh op flybar langs te zien schieten :eek:

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar Hauptseite - VStabi staat alles over de vbar.

2 sensoren en 1 main unit kan. Sensor is los rond de 250 euro(ong).

Als je elektronica overzet moet je wel telkens even een setup inladen. Of werken met verschillende setups op de banken.

Mijn duits is echt van het campingplatz niveau dus dat gaat hem helaas niet worden. Ook die babelfish vertalingen maken het niet makkelijker. Ik google wel even verder.

ikkuh... gooi er een GAUI op. Als ik ooit een 600 neem kan daar gelijk de stabi op haha.
voor 180 euro heb ik het kopje en de electronica en vind ik het gochem voor een 450 >.>

iig, dank u

Kies een Logo5003D met 960 staartbuis, 620 bladen/95 heck, Plettenberg Orbit 25-8, 5s Kokam en je weet niet wat je overkomt!

pfffffff......... Zojuist mijn Trex 450 even buiten gehad omdat het echt top weer is, gewoon windstil hier bovenop de dijk.

Laat gvd een van de schroefjes los in het asje van mijn heck rotor. Blade grip los en de pitch vast onder één hoek. Echt neusje recht bij motor op 1700 rpms en bij 6% pitch, net hover en beetje hoogte gaan.

2 minuten bezig geweest om het ding naar beneden te krijgen zonder in een deathspin te komen omdat ik weinig tot geen controle had over mijn heck rotor.

Zonder schade geland.

Man ik zwete mij het apelazerus.

Gelijk de hele heli in de locktite gezet, is echt een van de weinige schroefjes geweest die ik gemist heb...

Das geluk hebben! Heb laatst nog een 600 zo nog de grond in zien gaan. Die was dus niet meer te sturen met de staart. Op een heli mag je eigenlijk geen enkel schroefje vergeten met locktite/ca. Wijze les ;)

ja maar ben zo hufterig met locktite bij lagers, en daar zitten die schroefjes in. Zit nu iig goed vast >.>

Zonder heck (zolang die niet in de hoek staat) moet landen heen probleem zijn. Zolang je maar genoeg hoogt en snelheid hebt om hem stabiel te krijgen en netjes de auto in te zetten. Mijn staart hevel brak laatst nog. Dan ga je wel gek een bocht in :)

Als je heck idd niet in een hoek staat is het nog goed te redden. Bij die 600 stond het helemaal naar binnen toe. En hoog zat ie al niet meer :rolleyes:

Ik smeer de locktite een beetje op mn vinger en wrijf het dan de groeven in van het schroefje. Als het goed is kan er dan amper wat in je lagers lopen. Tot nu toe gelukkig geen last van gehad.

Back