2008 EFRA uitlaten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 31 jan 2008.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Website, winkelwagentje en overmaken (als dat al kan) doet niet iedereen.
    Dus je 1e optie, de winkel in, zien, betalen en meenemen, dat is wat mij betreft de enige echte optie.
    "mijn" winkel heeft de Novarossi uitlaten 1 dag nadat ze bij de Novarossi importeur in Nederland (Perry) binnen zijn, en die heeft ze nog niet....
     
  2. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Wie?:sleepy:
     
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Peter ff wakker worden! (en je baas ook...)

    OOK IN DUITSLAND NIET VERKRIJGBAAR, IS PRE-ORDER! (Na ff bellen)

    En waarom zouden ze... Hebben ze daar een overgangsjaar?
     
  4. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110


    Zover ik het heb begrepen hebben ze in DLD geen overgangsjaar, dus ook hun hebben het zelfde probleem (want zo mag ik het wel noemen..denk ik zelf)
     
  5. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Misschien moeten jullie zelf even wakker worden. Als Peter zegt dat je je connecties moet gebruiken, bedoelt hij natuurlijk dat je hem even een PB'tje moet sturen, zodat hij bij zijn baas even een uitlaatje voor je kan regelen. ;-)
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Uit een ander forum van een Duitser die er bovenop zit:

    Maar ach... we zullen het half maart wel zien.....
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Je weet wel, je kan zo goed met hem opschieten!... :p
     
  8. Afran51

    Afran51 Guest

    Ik heb gisteren geprobeerd om in Duitsland de nieuwe Novarossi uitlaten te kopen, maar helaas kreeg ik te horen dat ze van Novarossi de opdracht hebben om alleen binnen Duitsland deze te verkopen. Ze mogen geen uitlaten naar het buitenland versturen.
     
  9. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    nee dat klopt
    maar je kan ook ff snel de grens over gaan om ze op te halen
    ( dat hebben al meerder rijders gedaan )

    tja.......... denk dat een boel afhangt van de importeurr hier in Nederland
    das mijn bescheiden mening

    dus als je het echt niet vertrouwd dat de Nderlandse winkels de betreffende uitlaten op tijd in huis hebben, kan je altijd ff de auto pakken en sukkie gaan gummen naar Duitsland
    vlak over de grens zijn er genoeg winkels die ze waarschijnlijk wel hebben
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Waarom zouden de rijders de NL winkels moeten benadelen en zelf 2x zoveel betalen (reiskosten) omdat een besluit niet goed is?
     
  11. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Dan wil ik nog een hypothetisch (nou ja?) geval schetsen. Er komen op de 1ste NK een aantal rijders die de nieuwe 2008 uitlaten al hebben (gegarandeerd) en een aantal andere rijders (zonder speciale connecties ;)) die keurig conform de procedures een NOMAC 2008 rijderslicentie aangevraagd hebben en betaald, echter geen 2008 uitlaat. Zeggen vervolgens bestellingen op diverse plaatsen open te hebben staan, maar spullen komen maar niet op tijd binnen. Waar of niet waar, wel of niet controleerbaar. Want dat ze slecht beschikbaar zullen zijn is nu al een feit. Ben ik benieuwd wat er gebeurd. Met oude uitlaten rijden? Beide toestaan? Of alleen de nieuwe, en rijders met 2007 uitlaten uitsluiten van deelname? of wedstrijd aflassen / verplaatsen? Ik ben benieuwd ... Wie het weet mag het zeggen ...

    Omdat iedereen er blindelings vanuit ging dat de 2008 uitlaatsystemen keurig op tijd beschikbaar zouden zijn, ontbreekt een dergelijke clausule ...

     
  12. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    1e Welke uiterste datum gaan we aanhouden. 15 maart?
    2e Wie mag/wil de knoop doorhakken, wie gaat hierover?


    Even voor de toekomst:

    Eigenlijk zou ik iedereen (1:8 NK en Nomac rijders) willen aanmoedigen om juist om dit soort redenen bij elke volgende vergadering aanwezig te zijn. Hiermee voorkom je dat rijders met enige vorm van belangen de overhand krijgen tijdens de verschillende stemrondes.

    Wij (de meeste MBF gasten hier) betalen alles uit eigen zak. Dan is het toch bijzonder :-? dat ondersteunende rijders of clubs gaan beslissen over onze knip.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dit is simpel op te vangen met (algemene) regels zoals:
    1) op 1 januari volledig verkrijgbaar
    2) minimaal 1 internationale wedstrijd met deze materialen gereden

    Onder regel 1 betekent dat een jaar wachten als het er nog niet is
    Onder regel 2 betekent dat in dit geval vanaf de 2e of 3e NK

    Maar ja, daar kunnen we het over 8 maanden weer over hebben....
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Met die nieuwe regel schiet het eigenlijk ook niet op als fabrikant; je weet dan pas op 1 maart of je echt op de lijst staat, wat je EFRA nummer is en dan kan je pas beginnen met massa productie. Tel dan de tijd dat de uitlaten in de distributiekanalen zitten erbij op en dan weet je al dat je pas begin april de eerste uitlaat in de winkel kan kopen!

    Vergeet niet dat NovaRossi en GRP al de 2008 uitlaten mét EFRA nummer erop toonde op de Toyfair in Nürnberg (begin februari) en dat ze nu nog op pre-order staan!
     
  16. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein

    Als ik het een beetje goed begrijp:

    - is de deadline voor leveranciers om nieuwe uitlaten (en ins-box voor 1:10) voor 31 december 2007 aan te bieden zodat de Efra voldoende tijd heeft om ze in de wintermaanden te testen.

    - is de lijst met nummers van deze (goedgekeurde) uitlaten op 1 maart compleet en worden nieuwe nummers niet meer uitgegeven na deze datum. Dus Picco (Mega) uitlaten staan niet op deze lijst en worden dan ook niet meer toegelaten volgens de regels.

    - staat er verderop in het bericht dat de uitlaten tot uiterlijk 20 maart kunnen worden aangepast.
    Maar dat rijmt niet met de eerdere datum in het stuk.

    Hier wordt je toch niet vrolijk van. Wat gaat er nu gebeuren:

    - mogen de Picco uitlaten (als ze uberhaupt komen) nog op de lijst?
    - als ze op de lijst komen zal deze uitlaat nooit voor 1 april bij de winkelier liggen, dus rijders met Picco, IDM en Mega motoren zijn genoodzaakt met andere merken in zee te gaan.
    - als de Nomac nog langer wacht met zijn standpunt in te nemen, zullen er dus veel rijders hun connecties aanspreken in het buitenland en zijn de winkeliers in nederland de dupe hiervan. Geen enkele winkelier weet namelijk wanneer de uitlaten komen en of ze aan de vraag kunnen voldoen. Wie het eerst komt....bla bla bla


    Nogmaals......wie mag de knoop doorhakken??????
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    31 december 2008.....

    Dit zullen de nieuwe procedures zijn die na dit seizoen ingaan om zo problemen voor te zijn en de fabrikanten meer onder druk te zetten om ruim op tijd te zijn
     
  18. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
    ok maar dat is geen antwoord op de vraag roelof .wie beslist waar we mee gaan rijden 5 - 6 april
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Inweze hebben jullie (de licentiehouders) dat al met een meerderheid beslist ondanks de voorspellingen die nu uitgekomen zijn

    Maar om je vraag te beantwoorden: Ik !
    Maar het is afhankelijk van wat de 2 clubs zegen waar op dat moment gereden wordt, ik wacht nog op 1 club. (op dezelfde datum is er ook een promo in Groningen)
    Er wordt aan gewerkt....
     
  20. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170



    oke dank je wel. we hopen het gauw te horen
     

Deel Deze Pagina