20ft container trailer

hierbij het bouwverslag van een 20ft container trailer voor mijn Ford LN8000 (http://www.modelbouwforum.nl/threads/ford-ln8000.218204/).
wou in eerste instantie de bouw van de trailer in hetzelfde topic plaatsen, maar ga toch een apart topic ervoor starten.
het wordt dus een 20ft container trailer zoals op de foto in onderstaande links.
http://www.modellversium.de/galerie/20-lkw/4533-20ft-container-trailer-italeri.html
http://g02.s.alicdn.com/kf/HT17DlfFFFeXXagOFbX3/4127/HT17DlfFFFeXXagOFbX3.jpg

wat ik wel ga aanpassen is de voorkant, aangezien de motorized legs set van tamiya erop komt moet het deel vooraan deel aangepast worden.
tevens zal de trailer iets langer worden, en zullen er opbergkisten gemonteerd worden voor de wielen om elektronica te kunnen plaatsten voor verlichting, welke draadloos verzonden zullen worden tussen trekker en trailer.

hierbij vast wat eerste foto's.

ik ben begonnen met het nemen van hoekprofiel van 12mm x 19,5mm. hier een deel uitgezaagd, zodat deze mooi gelijke hoogte kreeg met de plaat voor de kingpin. deze gemonteerd samen met de schakelaarbox van de motorized legs. toen gekeken naar een mogelijkheid om het mechanisme te plaatsen die de beweging van de servo in de truck omzet naar de beweging voor de motorized legs, maar daar ben ik niet tevreden over.. dit moet zo veel mogelijk tussen de chassisbalken, en niet naast zoals dit deel orgineel door tamiya is gemaakt.

iemand hier een paar duidelijke foto's van, of een andere oplossing?

ga je een mfu gebruiken of een beier? aangezien je met een beier je ze ook via de beier kunt schakelen met infrarood, dan heb je dat hele schakel deel niet nodig. dit heb ik ook met mijn coca cola trailer gedaan.

Ik weet niet wat voor container je erop gaat zetten maar hou er even rekening mee dat de 20ft containers van bruder een andere maat hebben dan de 20 ft containers van Hercules hobby (tamiya cloon)

groet,
Koos

Verlichting gaat in deze truck met een arduino. Voor de trailer komt er ook een arduino in te zitten.

Welke container erop komt weet ik nog niet.
Kan bijna nergens meer de bruder containers vinden, overal niet leverbaar.
Waarschijnlijk wel een hercules hobby container, maar nog niet zeker.

Wil ik eerst het voorste deel af hebben met de poten erop en alles werkend alvorens alle andere delen te maken, dan ga ik ook een schets maken van de trailer.

Verlichting gaat in deze truck met een arduino. Voor de trailer komt er ook een arduino in te zitten.

Welke container erop komt weet ik nog niet.
Kan bijna nergens meer de bruder containers vinden, overal niet leverbaar.
Waarschijnlijk wel een hercules hobby container, maar nog niet zeker.

Wil ik eerst het voorste deel af hebben met de poten erop en alles werkend alvorens alle andere delen te maken, dan ga ik ook een schets maken van de trailer.

Hoi, de bediening van de tamiya support legs ben ik niet tevreden over.

Ik heb de bediening nu los gekoppeld middels een regelaar worden de poten bediend.

Hier ben ik heel tevreden over, ook omdat bij het aankoppelen de hoogte van de trailer nog aangepast kan worden. Misschien is het voor jou ook een idee.

Succes met de bouw

Groetjes

er zijn weer vorderingen.
allereerst een simpel hulpmiddeltje gemaakt, tevens wat handigheid tijdens het werken met de chassisbalken.
hiermee kan ik de balken klemmen en heb ik geen losse chassisrails in de hand.

vooraan tussen de chassisbalken moest een blokje om de plaat waar de kingpin op komt te ondersteunen.
hiervoor een blokje genomen en deze op maat gemaakt en schroefdraad m3 getapt aan de zijkanten en in de chassisbalken.

gemonteerd:

hier te zien vanaf de andere kant, de schroefjes aan de zijkanten zullen vervangen worden door inbus of m3 zeskant... maar dat doe ik aan het eind, bestel ik direct alles in 1 keer.

volgende stap zal worden een schets maken van het geheel, en een container zien te bemachtigen...
dit zal een bruder container worden.

later meer

De bruder container is ong.35 cm.Een 20 ft.container 1:14 is 43 cm.Ik heb van 3 bruder 2 x 1:14 gemaakt.Het chassis wat ik gemaakt heb voor 2x 20 ft.is 87 cm.

Ik denk dat als ik het al voor elkaar krijg een bruder container te vinden ik niet ga zagen in die container, en hem maar gewoon gebruik als 1:16, qua breedte komt dat redelijk overeen, de bruder containers zouden 175mm breed zijn, dat is bijna gelijk aan de breedte van mijn truck

Ziet er goed uit :-) Ter info, Bruder is vorig jaar gestopt met de losse container verkoop.
Dus niet meer te koop bij de reguliere winkels/webshops. Tenzij er nog iets op voorraad is.
MP is nu de zoekplaats.

vandaag de delen binnengekregen om de ophanging te maken.
een tandemophanging, vond dit mooier dan 2 losse ophangingen.
allereerst het bladveer gedeelte:

deze 2x in elkaar gezet

de onderdelen om de ophanging te kunnen bevestigen aan de chassisbalken

maakt dit:

alle delen om de assen in de bevestigen:

in elkaar:

andere delen voor de bevestiging aan de assen:

schokbrekers:

alles gemonteerd en de wielen erop, wat een mooi geheel is dit toch:

vandaag kwam er weer een postbode, en wat zat er in?

jawel hoor, een DHL container... toch nog gelukt.

direct even alles los op elkaar, en kwam er achter, dat de voorkant iets omlaag moet en achter heel misschien dan een paar mm omhoog.

toch nog even twijfelen over de assen, ik denk dat ze toch iets naar voren moeten, maar dat kan ik altijd nog bekijken...

denk ook dat ik de assen niet verder naar voren ga doen.
wel moet er nog een cm of 3á4 van het chassis af, wil eigenlijk de voorkant van de container gelijk met de achterkant van de wielen van de truck...

Ik denk het niet: houd de afstand van de voorkant van de container tot de kingpin ten minste 90mm en kijk dan hoeveel ruimte je nog overhoud tot de achterkant van de cabine.
Cor

Op de manier zoals jij hebt gedaan ben ik vorig jaar ook nog aan containers gekomen door
"goedkoop" op MP complete Bruder trucks te kopen :-)

vandaag toch regenachtig, dus de schuur in.
plan is gewijzigd en de aansturing van de poten gaat gebeuren door de Arduino welke de verlichting ook gaat doen.
hiervoor gaat het door tamiya bedachte systeem eraf en kan de voorkant wat meer lijken op een echte 20ft trailer.

hiervoor een nieuw dwarsbalkje gemaakt.

kingpin gedraaid op de draaibank, waarschijnlijk toch een tijdelijke, aangezien er een infrarood signaal doorheen moet gaan.

alle gaten in de dwarsbalk, en aan de zijkant van het chassis.

de achterophanging zit nu ook op zijn plaats. tijd voor een totaalplaatje:koud:

kingpin gaat nog een cm of 2 naar voren, heb dan de mogelijkheid tot kiezen, aangezien ik 2 gaten in de plaat waar de kingpin in zit heb gemaakt zie je toch niets van.

Back