Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben net terug van een heerlijke maiden-vlucht met mijn spinnin birdy. echt super weer!!! hier in het hoge noorden waait het wat harder, dus ben ik naar mijn lokale hellingzweefplak gegaan. bij de eerste handstart had ie er al duidelijk zin in! de tweede handstart pakte hij de wind en voor ik het wist zat ie op een meter of 30. daarna heb ik nog lekker wat dlg starts gemaakt en een paar kleine upjes gevonden, maar of het thermiek was... ik weet het niet.
Helaas heb ik de dag niet zonder schade kunnen afsluiten. de wind werd harder en bij de laatste landing brak het richtingsroer af. is niet het eerste dlg-richtingsroer wat ik stuk vlieg. vanavond even knutselen en dan kan ie weer!!
des al niet te min een top maiden!!!
Op het moment dat ik een circuit wilde gaan draaien, vlak voor ons en zo'n dertig meter boven het veld, werd het helemaal windstil en begon mijn vario te piepen. Ik draaide héél voorzichtig een paar rondjes en won duidelijk meters. Op dat moment hoorde ik achter mij de typische roep van een buizerd - die rap het veld overstak en vlak onder mij aansloot. En binnen een minuut kwamen er nog drie bij. Ik legde het vreselijk af tegen die vogels natuurlijk maar ik kon wel weer klimmen tot meer dan 100 meter. Het was zó gaaf.......daarna nog ruim een kwartier gevlogen en toen geland.
Ik heb vandaag ook heerlijk gevlogen met mijn MiMi DLG.
Mijn hoogste vlucht begon met een relatief lage start (28m) direct in een bel... Er stond best wel wat wind, dus de bel dreef met de wind mee. Op een gegeven moment durfde ik niet hoger door te draaien, want ik was bang dat ik niet meer terug zou kunnen komen. Ook werd de MiMi (spanwijdte 1meter) wel erg klein...
![]()
Hallo Jbraam,
wat voor type hoogte meter gebruik je??
Gr Lyckele
thermiekvlucht 28-02-2009 on Vimeo
dit is mijn vlucht waar ik het daarstraks over had.
op ongeveer 5min30 tot 6min30 zie je de buizerds goed.
geniet ...
sorry dat het misschien zo duizelig is... maar ik kan namelijk heeeel kort draaien met mijn 2meter zwevertje met veel Vstelling...
ik draai op een goede 5m doorsnede.
daarmee dat het nogal snel lijkt soms
maar zo zit je vaak in het center van de bel...