26 september F3K international contest

• Topicstarter Topicstarter firefox309
  • Startdatum Startdatum
F

firefox309

Guest
hoi, wie doet er nu zaterdag aanstaande mee aan de wedstrijd F3K bij ons op in Herentals bij MACH.
ik ga alvast mijn eerste wedstrijd meedoen ;) ook al weet ik niet wat te verwachten.
ben nog maar 2weken aan het DLG'en :) en heb dus nog heel wat te leren.
maar met men highlight heb ik er wel vertrouwen in.

zondag wat geoefend op de tijden inschatten... 30seconden 45sec en 60sec.

langers dan 1m20sec bleef ik toen niet boven in dode lucht :) niemand trouwens op de club.

ik hoop dat ik wat meer tegenstand van het buitenland krijg dan alleen maar de clubleden van mach.

alvast allen welkom, maar je moet je op voorhand ingeschreven hebben, en ik dacht dat het tot gisteren liep.

Didier

hoi, wie doet er nu zaterdag aanstaande mee aan de wedstrijd F3K bij ons op in Herentals bij MACH.
ik ga alvast mijn eerste wedstrijd meedoen ;) ook al weet ik niet wat te verwachten.
ben nog maar 2weken aan het DLG'en :) en heb dus nog heel wat te leren.
maar met men highlight heb ik er wel vertrouwen in.

langers dan 1m20sec bleef ik toen niet boven in dode lucht :) niemand trouwens op de club.

ik hoop dat ik wat meer tegenstand van het buitenland krijg dan alleen maar de clubleden van mach.

alvast allen welkom, maar je moet je op voorhand ingeschreven hebben, en ik dacht dat het tot gisteren liep.

Didier

Ik hoop je meer tegenstand te bieden. Maar welke taak bedoel je met:

Morgenavond om 21.00 uur sta ik in Herentals in het clubgebouw, kunnen we even verder praten bij een pintje.

Loet

ik bedoel geen taak daarmee ;) maar zo kan ik zowat mijn vliegtijden inschatten, en noodgedwongen landingen gaan oefenen, want ik heb geen remmen op de highlight ;)

het kan zijn dat ik morgenavond even kom dlgen...
je herkent me aan mijn vriendin ;) ze zit in een elektrische rolstoel :)
en ik heb een lange paardenstaart ;)

je blijft camperen dan? :p

goede piloten drinken geen alcohol :p

Didier,

Loet heeft het tegendeel bewezen.

P.s. Als Loet niet aan je verwachtingen voldoet sturen we volgend jaar iemand anders.

Bas

Je kunt mij trouwens ook herkennen aan mijn vrouw. Ik ben die man die naast een vrouw staat/zit die voortdurend zeg dat ik niet zo veel moet drinken:mrgreen:

Loet

hehe pantoffelheld :p

ik zal je wel herkennen aan je DLG voor je naakt lichaam zeker? :p:mrgreen:
maar doe dan wel iets meer aan dan op je fototje :p

onze clubleden draaien vooral in het F3J goed mee.
maar F3K zijn ze net wat minder denk ik ;) het zal moeilijk worden morgen.

zeker als je van die prutsers zoals mij hebt die de regels en opdrachten nog niet eens kenne :p

pff mijn arm hangt er bijna af :p

gisteren op de wedstrijd voor mezelf en nog iemand staan gooien.

ik heb zo eens opgeteld. de avond voor de wedstrijd, en de dag zelf gisteren, heb ik maar liefst +-120 keer mijn dlg omhoog geknald.

dat is mijn lichaam toch nog niet gewend.

en die hollanders hebben de belgen weer op hun kloten gegeven :p

was fijn je daar te hebben loet en henk !

volgend jaar staan we misschien weer samen op het veld.
maar ik denk niet dat ik nog meedoe... het wedstrijd vliegen is niet echt voor mij. ik zweef lekker alles uit tot het maximum , en niet na die 4min uit de bel moeten komen omdat de tijd om is.

Bovenstaand is nog de verkeerde uitslag. In deze uitslag zijn de beste 7 scores opgeteld en de slechtste score daar nog weer eens vanaf.
De juiste uitslag is de beste 7 scores. De percentages veranderen aanmerkelijk.

Loet

herentals.jpg

Laatst bewerkt:
mag ik eens vragen hoe je aan het maximum komt loet???
want bij mijn weten kan je toch niet het maximum halen bij de vluchten als je 1, 2 , 3 , 4minuten moet volvliegen.
ik tel deze op en dat is al 10minuten.
en ik zag dat je die ronde op de grond geland hebt, dus moet je zowieso al seconden afgeven.
hoe kan je dan die minuten volvliegen??

dat was iets waar ik niet bij kon met mijn hersentjes :)

mag ik eens vragen hoe je aan het maximum komt loet???
want bij mijn weten kan je toch niet het maximum halen bij de vluchten als je 1, 2 , 3 , 4minuten moet volvliegen.
ik tel deze op en dat is al 10minuten.
en ik zag dat je die ronde op de grond geland hebt, dus moet je zowieso al seconden afgeven.
hoe kan je dan die minuten volvliegen??

dat was iets waar ik niet bij kon met mijn hersentjes :)

We nemen als voorbeeld de 1,2,3,4 taak.
Stel ik vlieg de 4, 3, 2 minuten vol (secondes die je te lang vliegt tellen niet), dan blijven er b.v. nog 50 seconden over de laatste vlucht. En stel je voor dat ik die 50 seconden ook vlieg. Dan kom ik op een totaal van 9 minuut en 50 seconden. Dat is 590 secondes.
Als ik dan in die groep de meeste secondes heb gehaald dan krijg ik 1000 punten.
Stel dat de ena-beste 550 seconden haalst dan krijgt hij 550/590*1000=932.2 punten.

Voorbeeld 2. Laatste vlucht met een max van 5 minuten.

Iemand (A) haalt 5 minuten dus 1000 punten, iemand (B)anders 4 minuten = dan dus 800 punten.

En het wordt per groep berekend dus niet per ronde.

Stel dat die ene iemand (A) 4 minuut en 1 seconde haalt i.p.v. 5 dan heeft hij nog steeds 1000 punten omdat hij het hoogst in die groep zat.
De andere (B) die 4 minuten vloog krijgt nu 240/241*1000=995.9 punten.

Loet

Laatst bewerkt:
Voorbeeld 3. Oplopende taak.

Iemand (A) haalt 30, 45, 60, 75, 90, 105 en 120 seconden dus 1000 punten, iemand (B)anders haalt 30, 45, 60, 75, 90, 105 en 119 seconden = dan dus 771,43 punten.

Bas

Didier, zoals je ziet is de taak die Bas beschrijft een hele venijnige. 1 Seconde te weinig kost in een keer veel meer dan een paar punten. het kost je plotseling 228.56 punten.

Deze taak levert in Nederland nogal wat discussies op vanwege meningsverschillen (meestal zo bij meningsverschillen) maar dat mocht je misschien al begrepen hebben elders op dit forum.

In het kort komt het hier op neer dat de 'goede' piloten bang zijn dat ze een keer veel punten verliezen. En het lijkt er op dat de minder 'goede piloten' er naar uitkijken om die 'goede' piloten eens een keer veel punten af te pakken. Je hoeft tenslotte niet meer dan 2 minuten te kunnen vliegen bij deze taak:mrgreen:

De goede piloten zijn zeer wel in staat de andere taken (Waar zelfs langer gevlogen dient te worden!!!), wel tot een goed einde te brengen.
Het blijft raar.:-D

Loet

P.S

Bas, bedankt voor het extra voorbeeld!!! Mijn uitleg was te eenvoudig opgesteld.

Back