2de hands spullen( vastzittende stiften en stablisator)

• Topicstarter Topicstarter Chilliden
  • Startdatum Startdatum
C

Chilliden

Guest
Laatst heb ik op markplaats een alu voortrein gekocht. Deze heb ik vandaag binnen gekregen en ben gelijk aan de slag gegaan met schoonmaken en inspecteren.
Nu blijkt dat in 2 van mn draagarmen(boven) de stiften vastzitten, ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit. Ik heb ze al met teflonspray in gespoten om ze soepeler er uit te krijgen, zelf warmstoken ( boven gaspitje :P) maar niks helpt, bij de onder armen zit een stablisator die ik niet loskrijg misschien vergeet ik een schroefje of zo iets lulligs. Ik er flink de pest in omdat alles mij toch dik 125 euro heeft gekost. Ik hoop dat een van jullie een idee heeft

zitten er geen schroefjes aan de zijkant, in de draagarmen?
die de arm tegen de stift aan drukken?

Hoi, voor de stabi stangen kan ik je al zeker zeggen dat er in sommige draagarmen de gaten voor de stabi niet 100% zijn geboord, waardoor dit echt heeel slecht in en uit elkaar gaat.Ik heb eens iemand gezien die er op moest kloppen om de stabi in de gaten te krijgen dat je er bijna misselijk van werd.Dus ik vrees dat dit bij u ook het geval is.Probeer gewoon met een griptang de stabi uit de draagarmen te krijgen een andere oplossing zie ik niet direckt.Je moet wel zeker de inbusjes van de stabi los hebben he !!!!! :D

Over de draagarmen normaal moet je gewoon de inbusjes losmaken die in de draagarmen zitten, deze zitten aan de zijkant.
Het kan ook zijn als je ze al hebt losgemaakt dat er met de voortrein bv een botsingetje gedaan is en dat die stiften daardoor in de draagarmen zijn verbogen en dan ben je gescheten.Als het dat laatste is,dan is het gewoon een kwestie van aan de stiften te trekken met bv een griptang en wat geluk te hebben.

Hopelijk krijg je de stiften en de stabi er uit als je het niet uit elkaar krijg ook al is het na 10 min proberen of langer ga vooral niet boos worden en op de spullen slaan. :D

ik idd al de inbusjes losgemaakt er zitten geen inmubsjes meer in de armen ik heb ze ingespoten met teflon en probeer morgen opnieuw :S :cry:

Gebruik eens wat anders dan teflon-spray... Is een leuk goedje, maar niet echt geschikt om iets los te maken wat vast zit. Gebruik "kruipolie", de naam zegt het al, die kruipt er tussen... of WD40...

Back