2e electrovliegtuig.

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
X

xanderdude

Guest
Nou ik zit met een dilemma .:P
Ik heb totaal geen idee wat ika ls 2e electro vliegtuig kan nemen,
ik heb leren vliegen met een liteflyer maar dit is ook niet meer zo leuk
om alleen maar rondjes en 8tjes te vliegen.
Ik heb al verschillende vliegtuigen bekeken.
Aan het 2e toestel mag best een uitdaging zitten.

mvg Xander

xander de multiplex twinstarr was mijn 2e vliegtuig met rolroeren
vliegt leuk en niet te moeilijk
groeten wiebe

Collegavlieger en forumlid Arnold heeft vanaf de Liteflyer de overstap gemaakt naar de Holiday. Zelfde motor, accu en servo's dus geen extra kosten. Met kleine uitslagen beginnen dan is het geen enkel probleem.
Na wat oefenen de uitslagen wat vergroten, Vstaartje erop en een cdrommetje erin en je hebt nog jaren plezier

Ik vond zelf de pibros (met sp400) een goed (en zeer leuk) tweede vliegtuig (na een e-zwever).
Voordelen:
Goedkoop
Snel
Wendbaar
Toch niet zo moeilijk

Tekeningen zijn trouwens te vinden op: http://www.rc-soar.com/pibros/

Kijk ook eens naar een Pico Jet van multiplex. Vliegt met standaard motor erg leuk en ook niet zo moeilijk. Later een snellere motor erin en scheuren maar ;)

Theo zei:
Collegavlieger en forumlid Arnold heeft vanaf de Liteflyer de overstap gemaakt naar de Holiday. Zelfde motor, accu en servo's dus geen extra kosten. Met kleine uitslagen beginnen dan is het geen enkel probleem.
Na wat oefenen de uitslagen wat vergroten, Vstaartje erop en een cdrommetje erin en je hebt nog jaren plezier

Wat voor accus? voldoet 7 cellen 700 mah?
EDIT ja het voldoet moest even lezen ik ben van plan om een dart 280 te nemen.

Lipo's natuurlijk :lol:
Nicads of Nimh kunnen natuurlijk ook maar dan is de lol een stuk minder :lol:

Toen ik een half jaar geleden voor de grap ook een oud 7×GP600 pakketje had meegenomen en die na een LiPo vlucht in m'n Holiday had gedaan, was een heel ander vliegtuig! Het ging veel harder! (Als je aan dook :wink: )

De algemene vliegeigenschappen zijn minder dan met LiPo's, maar ik had in dat laatste NiMH vluchtje wel meer lol :wink:

@Xander, ik zou voor een (LiPo)Devine gaan, en zodra je die dan goed beheerst een Holiday aanschaffen.

Da's ook leuk met een picojet. Zware accu erin (300 gram of meer) en een dikke borstelloos (Mega 16/15/3) en en een duikvlucht haal je makkelijk de 100 km/u :)

Joost zei:
@Xander, ik zou voor een (LiPo)Devine gaan, en zodra je die dan goed beheerst een Holiday aanschaffen.

ja was ik al aan bezig met me laatste beetje 3mm depron:P
toen wou ik vouwen en toen krak:P
ik zie nog wel even:D
Maar lees ook dat holiday met kleine uitslagen wel te vliegen is.
groeten xander

Back