2e F5B Meeting AFGELAST!

Ondertussen heb ik nog geen dag zonder werkende Castle Creations regelaar gezeten. En vervanging als ik hem sloop is $95.
Ik moet zeggen dat ik ook niet mag klagen over de service van Castle. CC125 kapot gemaakt in een wedstrijd, omgewisseld voor een CC180 voor 95$ en op tijd terug om de F2S klasse in Heist op den Berg te winnen...Voor hun prijs zijn die dingen gewoon goed (ik heb nu 2CC180, 1CC125 en 1 CC80, allemaal tweedehands gekocht voor peanuts en op 1 geval na probleemloos.Maar de voornaamste reden voor mij is de Castlelink.
Markus ziet er veel mooier uit en heeft nu een zeer uitgebreide "Markuslink", maar blijft toch een flink stuk duurder, zij het nog niet te vergelijken met Schulze(prijs)....

Laatst bewerkt:
Ik ben maar even niet op Jos zijn reactie in gegaan.

Ik heb het niet op amerikaans spul, en het leuke is dat als je in amerika bent in een modelbouwwinkel ze zeggen dat je beter duits spul kan kopen, dat is beter.

Maar de regelaars zullen best OK zijn, ik wil er alleen geen 1, dat is persoonlijk.
Voor minder geld kan ik een Markus kopen, maar die zijn nu een beetje raar bezig, dus dat doe ik ook maar even niet.
En een Schulze is niet zo heel veel duurder en ik heb hele goeie contacten met Schulze en Plettenberg, dat is dus nu de reden dat ik een 18.200F heb besteld.
En als ik dan naar prijzen ga kijken.
Als ik een Neu koop met een CC180 ben ik 521 euro kwijt.
Voor mijn plet met schulze ben ik 620 euro kwijt, dat verschil is te verwaarlozen
En dat instellen, tja, heel leuk als je weet wat je doet maar aan de andere kant kan je er ook een regelaar mee stuk maken, zoals Luc gemerkt heeft.

Maar iedereen heeft gewoon zijn eigen voorkeur, en slechte regelaars bestaan niet in F5B want dan brand hij bij de eerste start al weg.

GJ

Graag terug naar het onderwerp, de volgende F5B dag.

Wil het heel niet over apperatuur hebben. Ik bood jou enkel een helpende hand toe. Geen probleem als jij die niet wilt aan nemen. Misschien wel verstandig omdat CC regelaars toch niet zo goed met de Pletty's werken en omgekeerd de Schulze's niet met de Neu's.

Romp mal al op de post gedaan?

Jos

Heeft iedereen alles al klaar?

Nog 10 dagen te gaan!!!!

GJ

Laatst bewerkt:
Als ik alle aanmeldingen en toezeggingen moet geloven zijn we met 10-15 vliegers.

Ik ga morgen of overmorgen nog even RFM bestellen.
Nog wat nodig dan?

GJ

Uh... Hotflyers?... daarvan 1 in opleiding! Kan met een P-40 proberen hotlineren?

Ben nu de ontvanger aan het installeren in de Wilco romp.
Hopelijk voor het weekend de tweede zender retour... kan ik zondag een nieuwe testvlucht maken.. aan de kabel... testen... zou mooi wezen!

Laatst bewerkt:
Nee, ik moet alles nog bouwen maar ik heb het ook idioot druk met werk en ik voel me ziekig.
JWS zijn S14 is klaar, heeft nog niet gevlogen.

Ben ook nog gasboxje nummer 4 aan het bouwen, dan nog alles testen en kijken of dat allemaal vlekkeloos werkt.

GJ

Hoi allemaal,
Vrijdag laat kom ik terug uit Duitsland, hoop dat ik op tijd wakker ben.
Mijn vliegtuig is weer helemaal top.
Zal me even aanmelden op de site.
Rick Ruijsink

Ik kom, als het heeel goed weer is. Ook nu Rick komt en ik dus niet meer de oudste van de F5B(F3E) generatie zal zijn...

Volgende week is het zover!

We beginnen rond 11 uur met de "wedstrijd".
Zorg dat je tijd genoeg hebt om je accu te laden.
Vergeet niet een 2e ontvanger mee te nemen, die is om op het timingsysteem aan te sluiten.
Als je geen 2e ontvanger hebt moeten we met de hand klokken.
En zorg ook dat je weet op welke ontvangeruitgang je gasservo zit, ook wel handig.

Ik denk er over de echte F5B regels aan te houden, dus maximaal 10 stijgvluchten en ook 10 minuten zweeftaak.
Met het timingsysteem kunnen 3 vliegtuigen tegelijk in de lucht zijn.

Limiters zijn (nog) niet verplicht.

In de middag komt (als het goed is) Peter Keim van de KNVvL.
Als je vragen hebt over wedstrijdvliegen kan je die aan hem stellen.

Gerben en ik zijn nog bezig met een leskist maar dat is nog niet zeker.

Aanstaande vrijdag kom ik nog even terug met een update, kijken hoe het weer is en of je kaplaarzen mee moet.

Grts Gert-Jan

Deze keer ben ik er ook weer bij! Ik moet wel een beetje op tijd weg (4 uur)
Aangezien Jos er niet is ga ik natuurlijk voor de overwinning ;-) haha
Nu maar hopen op een zonnige dag!

Gr. Joris

Ok, we zetten de wekker op 4 uur voor jou.

En winnen?
Luc en WimH komen ook....
Maar dan maken we gewoon een Nederland-Belgie

GJ

Ben er komende week bij. Morgen ga ik alles weer even uitproberen. Ben heel benieuwd of ik er nog iets van bak. M'n laatste F5B ervaring is 3-4 jaar geleden: 1 keer meegevlogen in de Belgische 7cellen competitie met een Liftoff XS. Inmiddels heb ik een rw2b met lipo romp, ""oude generatie generland 4 cellen lipo 4900mAh"", pletti 220/37 P4, een 17*X? prop Wolf Fickenscher 2e hands van internet en een cc180. Niet de ideale combo leer ik van de verschillende forums, maar het stroomverbruik is niet al te hoog. Zal morgen eens meten. Desalniettemin, ik kom voor het plezier natuurlijk. Heb er wel zin in. Nu maar hopen op redelijk weer.

Oef, dat viel niet mee vandaag. Het stijgen en vervolgens het rak invliegen gaat bij mij op 101 manieren. Er zijn vast maar 2 of 3 goede varianten. De snelheid ben ik vlot weer kwijt, of bijna alle hoogte na het eerste rak. De break van de motor staat misschien nog te soft. Op de seconde landen vergt ook nog enige oefening. 2.8Ah opgemaakt in 1min.en 6 sec., gemiddeld 150Amp dus. Daar kan de cc180 wel tegen. We zullen zaterdag eens zien hoe e.e.a. lukt.

Ok, we zetten de wekker op 4 uur voor jou.

En winnen?
Luc en WimH komen ook....
Maar dan maken we gewoon een Nederland-Belgie

GJ
hmmm, van mij hoeft niemand bang te zijn... Ik kom (bij goed weer...) met een buitenloper, 4s indien ik hem klaar krijg(Calif), anders 2S(Simprop Liftoff XS)...

Back