2e F5B wedstrijd: 11 Mei, Sunflyers (Landgraaf)

Helaas mijn Raketenwurm beschadigd, maar wel reparabel. Kijken of ik dat nog voor 25 mei voor elkaar kan krijgen en er ook nog een vluchtje mee kan maken, anders moet ik de Dutch Nationals voorbij laten gaan. De andere 2 vervangers (hawk-cloon en Zipper) liggen ook met schade op reparatie te wachten.

Het was een heel enerverend dagje. Tijdens het coachen van diverse mensen in de thermiek taak verloor ik hun kist ook regelmatig bij de landing tegen de bewolking in de achtergrond. Pas op het allerlaatste moment kon ik ze dan weer zien.

Hier hetzelfde, geen schade maar als tijdens het vliegen een paraplu rakelings langs je gaat en dan een minuut later je wat kraken en scheuren hoort omdat de wedstrijdtent het opgeeft.
Jan kreeg een stok tegen zijn hoofd, gelukkig niets ernstigs gebeurd.
Rare was dat het ene moment alles mooi was en even later er wind 6 of zo opstak.
Vandaar de rare resultaten.
Ik zou het niet erg vinden als deze wedstrijd gewoon als niet gevlogen beschouwd wordt want het was geen eerlijke strijd, te veel verschillen in de omstandigheden.
Ik moet nog even een dagje of 2 nadenken maar voor mij is de lol er een beetje af op deze manier.

Maar het doet niets af aan de gastvrijheid van de club!
Wat een lekkere limburgse mentaliteit!
Heerlijk eten en een vakantiegevoel, jammer van het weer, maar daar kon niemand iets aan doen.

GJ

idd, mijn avionic ligt nog op spoed in het Willem Verschoren Hospitaal te Haacht!!
er mag nog geen bezoek bij , ligt nog op intensieve zorgen.
Hopelijk morgen goed nieuws.
groetjes, Luc

Erg vervelend om te lezen van al deze ongelukken. Ik was er al bang voor dat het geen lekker vliegweer zou worden. Mijn handigheid met hotliners is nog niet zo goed dat ik veel wind aandurf. Hopelijk komen de patienten er nog bovenop. Beterschap allemaal!

Luc, sterkte met de patient.
We leven met hem (of haar) mee.

@Emanuel.
Ik heb nog nooit in zulk raar weer gevlogen.
Voordat ik moest vliegen was het redelijk rustig weer, 10 rakken verder waaide alles overhoop.
Toen ik aan het einde van de thermiektaak zat werd het weer rustig.
Landen was wat lastig maar hij kwam heelhuids aan de grond.

Luc heb ik ook nog nooit een boom in zien vliegen dus dan moet het echt lastig zijn.

Zoals ik al schreef, deze wedstrijd was totaal niet representatief en de omstandigheden waren te wisselend om iedereen gelijke kansen te geven.
Beste oplossing wat mij betreft is om deze wedstrijd dan ook gewoon uit de uitslagen te halen.

Maar ik beslis niet alleen, ik ga het in ieder geval voorstellen.

GJ

En nu was mijn model veel beter dan in wijk en aalburg.
Kan je nagaan als ik in een goede periode had gevlogen..
Maar een Luc of Willy vliegen veel minder dan normaal.
Het was maar net wanneer je moest vliegen, als je geluk had dan scoorde je goed, als je pech had niet.

Dus een tombola, en dat is volgens mij niet echt de bedoeling van een wedstrijd.

GJ

ik vind alles goed, wel mee tellen, niet mee tellen. Het lijkt wel zo dat op een dag met veel thermiek, en dus ook veel downwind velden, er ook flinke verschillen kunnen ontstaan tussen de omstandigheden peer vlieger, ook tijdens het rakken vliegen. Tja, aan de andere kant de omstandigheden waren dit keer wel erg vreemd.We waren er wel bij toen we met zijn allen besloten de wedstrijd weer door te laten gaan. Als het iedereen een goed gevoel geeft om de resultaten niet mee te tellen dan sluit ik me daar bij aan.

Als je de resultaten tussen Wijk en Aalburg en Landgraaf vergelijkt van diverse piloten komen ze behoorlijk overeen.

idd, mijn avionic ligt nog op spoed in het Willem Verschoren Hospitaal te Haacht!!
er mag nog geen bezoek bij , ligt nog op intensieve zorgen.
Hopelijk morgen goed nieuws.
groetjes, Luc

Mijn handen zitten al onder de cyano dus de vormgeving is aan de gang.
Wel een dag later dan gepland, ik lag zelf nogal op intensieve na de BBC of tenminste de drank die daarbij te pas gekomen is. Ik weet weer waar de grens ligt. In ieder geval lager dan de poging om ze te verleggen.

Willy

F5.... ?

800px-F5_tornado_Elie_Manitoba_2007.jpg

Hier ook, de afgebroken onderdelen van de vleugel zitten er weer aan, en dat ligt nu te drogen op de keukentafel. Nu nog alles versterken met de nodige koolstof matten en strengen.

Nee, zo erg was het ook weer niet, maar tijdens die ene vlucht van Gert-Jan stak er wel ineens een erg sterke wind op. De tent van de wedstrijdleiding begaf het, en we hingen met 6 man en 1 vrouw sterk aan de partytent van Luc en Willy om die op zijn plaats te houden en in te klappen. Alle modellen en andere vliegspullen waren toen al in veiligheid gebracht.

Het weer en de omstandigheden was idd erg vreemd. Zoiets heb ik in Limburg nog nooit persoonlijk mee gemaakt. Wel weet ik dat later in de zomer windhozen en zo wel vaker voor komen, maar dan moet het enkele weken behoorlijk warm zijn en het weer omslaan naar regen en onweer.

Goh als ik de reactie's lees net zo'n F5J wedstrijd als in Dalfsen afgelopen jaar :rolleyes::D misschien word je te oud voor die klasse GJ :evil:

Nou, dat valt wel mee, ik denk dat de gemiddelde piloot het model niet eens in de lucht had gehouden.
Ik heb nog nooit zo hoeven sturen.
En wat er toen in Dalfsen aan wind stond, dat was vergeleken met dit een lekker zomerbriesje.
Gerben en ik hebben regelmatig met windje 7-8 op het duin staan vliegen, afgelopen zaterdag was stukken moeilijker.

GJ

En toch nog gewoon 39 rakken vliegen, das knap!

In die vlucht zeten diverse 4-rakkers van 19seconden en minder, zonder de foutjes hadden er zelfs 41 a 42 rakken ingezeten.

Gerben

Het was inderdaad raar weer die dag. Harde wind en regen maar ook af en toe goede thermiek. Wat mij betreft tellen we deze ronde gewoon mee, ondanks dat Pieter me met 43 rakken te slim af was. Chapeau Pieter!

Groet Joris

Die moeten we in de gaten houden Joris :)
Daarom coach ik hem maar, heb ik het beste uitzicht ;)

Gerben

Ben alweer druk bezig met wat nieuwe experimentjes, misschien helpt dat.
Nog een hoop te testen: props, motoren, regelaars... hopelijk binnenkort nog 1a2 pakketjes uit Rusland binnen ook...jammer dat er in werken zoveel vrije tijd gaat zitten..

Gerben

Back