2e VGT in Hoeven 1e of 2e weekeind september

Voor onze belgische vrienden is Hoeven net over de grens dus niet zo ver.

Onder voorbehoud.

1. Jacob Bos, jacobbos, ASW-15, Graupner Mosquito, 2,4 Ghz
2. Wim Peltenburg, Willem P, Stratos, Tonga XXL, Sirrus, 2,4 GHz+ Kerstboom
3. Steven v Zimmeren, Tonga, 2,4GHz,
4. Rick Rozema, Rick R: Riser, DG-100, Cirrus 75, Mosquito(77)35-Synth)
5 Guy (Gurodewa) Robbe Woody, 2 x MM (35 Mhz 79)

Helaas....

Ik moet deze keer verstek laten gaan. Moche het toch nog 12 september worden dan kan ik misschien wel.

De opkomst tot op heden valt wat tegen.
natuurlijk kunnen we 5 sept met z'n 5-en gaan vliegen niets mis mee.
Maar als je daarvoor 200 km moet rijden.........
Indien 11 of 12 september meer mensen in de gelegenheid zijn bestaat die mogelijkheid ook. Ik ben beschikbaar en het veld ook!!!

Laat maar weten..........dan passen we de datum aan

Inderdaad Willem, opkomst valt wat tegen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom . .

Als er werkelijk niet veel meer aanmeldingen komen dan ga ik niet de 200 km rijden. En omdat ik Rick meeneem zadel ik hem ook met een uitdaging op . . dus dan denk ik dat er dan 2 afmeldingen zijn.

Ik wacht het nog even af.

Jacob Bos

opkomst valt wat tegen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom . .

Ik denk een combinatie:
-omdat dit al het derde treffen is dit jaar;
- het vorige treffen is nog maar 2 1/2 maand geleden;
- de datum is ongelukkig, er zijn rondom deze datum veel andere evenementen en dan moeten er keuzes worden gemaakt.

We hebben het hier vorig jaar ook al eens over gehad. Persoonlijk denk ik dat je het bij één treffen per jaar moet houden. Eventueel een winter meeting voor de die-hards.

Inderdaad Willem, opkomst valt wat tegen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom.

Laat ik vooropstellen dat ik het super sympathiek vind van Willem dat hij dit heeft willen organiseren en dat ik er graag bij had willen zijn. Er zijn inderdaad meer evenementen rond deze periode en ik moet mijn aandacht wat dat betreft verdelen. In ieder geval had ik er graag bij willen zijn maar moet deze keer helaas verstek laten gaan. Groeten, Maarten

Bij mij speelt het werk een rol. Bij mijn baas zijn de weekenden de drukste dagen van de week. Ik kan dus niet onbeperkt weekenddagen vrij vragen. Het kan wel, en waarschijnlijk krijg ik ook nog een groot deel, maar dan heb ik wel het gevoel collega's te naaien.

Aangezien ik op meerdere gebieden actief ben (VGT, F3K, BIGGS, sinds dit jaar zelf slepen, en oh ja, ook nog een gezin) heb ik aan het begin van het jaar keuzes moeten maken. Ik kan naar een paar evenementen toe, maar naar veel meer helaas niet. 11/12 september ga ik al naar een BIGGS meeting, dus dan kan ik niet, en die meeting speelt ook mee in de keuze om voor 5 september geen vrij te vragen.
Ik zou graag komen, maar helaas kan niet alles wat ik zou willen.

Heren van mijn kant geen probleem, als het aanbod van leuke meetings zo groot is heeft het geen nut om zelf een meeting te organiseren.

Onze contacten op dit forum hebben laten zien dat er voldoende interesante evenementen zijn op zweef gebied, Biggs, electroslepen...enz.
Evenementen zijn vaak open voor iedereen en naar een vliegbrevet wordt vaak niet gevraagd. Dus niet clubgebonden vliegers kunnen, rekening houdend met de lokale regelementen die er zijn, meestal wel aanhaken.

Electrovliegen, 2,4 Ghz, de prijsontwikkeling van electronica hebben onze hobby beter en laagdrempeliger gemaakt dan 10-15 jaar geleden waardoor meer mensen hiermee bezig zijn.
Je ziet dat de "wildvliegers/starters" na een paar jaar expirimenteren alsnog een vereniging vinden voor het uitoefenen van de hobby.

Dus ik heb er geen probleem mee als er dit jaar geen VGT in Hoeven is.
Als er weer behoefte is aan zo'n bijeenkomst.......laat maar weten.

Misschien ga ik dan ook bij Biggs een kijkje nemen.

Laatst bewerkt:
Als er weer behoefte is aan zo'n bijeenkomst.......laat maar weten.

Willem: die behoefte is er zeker weer in het voorjaar!!!! Ik ben dan zeker van de partij. Verder sluit ik mij geheel aan bij Fotor: you can't always get what you want. Met een jong gezin moet ik ook keuzes maken en ik had mij al eerder opgegeven voor de elektro sleep meeting. That's life.

Misschien ga ik dan ook bij Biggs een kijkje nemen.
Nijverdal is wel een stukje rijden voor je, maar als je het de moeite vind zou ik zeker gaan kijken. Er vliegt zeer mooi spul rond op deze meetings, schaalbakken van klein tot (veel vaker) groot, zowel zwevers als slepers. Zeer indrukwekkend.

Annulering

Het aantal deelnemers voor deze meeting groeit niet, om volstrekt duidelijke en legitieme redenen. Ik heb besloten om niet de ruim 200km te gaan rijden, charme van zo'n dag vind ik vooral het grote aantal oude kisten wat te bewonderen is. En dat gaat niet lukken. Ben bang dat ik de stekker nu wel uit deze meeting trek want ik veroorzaak nu ook dat mijn meerijder Rick ook niet komt. Sorry Willem!

Op naar de volgende meeting!

Groet,

Jacob Bos

Ik weet het, de meeting is afgelast, maar ik wil toch even mijn nieuwe kissie laten zien ;). Deze had moeten vliegen op de meeting.

Het gaat om een Svensson Sunny, een vriend van me had de bouwdoos liggen en geen directe plannen om hem te bouwen. Dat heb ik dus maar gedaan. Ik heb ervoor gekozen om hem meerkleurig te bespannen. Dat is heel veel meer werk dan simpel één kleur, maar het resultaat is wel heel gaaf. Zo krijgt een oude bak toch nog een moderne uitstraling. Het was de eerste keer dat ik zo bespannen heb. De hoeveelheid meerwerk viel me tegen, het resultaat zeker niet.

full

full

Misschien de toekomstige vlieger van deze zwever:
full

Maar hij vermaakt zich ook nog prima met simpeler materiaal.
full

De Sunny heeft nog niet gevlogen, de besturing moet nog worden aangesloten. Verder moet ik nog een mooi kapje maken, die ontbrak in de doos. Voorlopig voldoet het stuk perspex in de foto's wel even.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er r...strak uit Raymond!

Heb zelf ook zo'n mannetje met ook zo'n balsa kissie als die van jou, mooi spul! (beide dan)

Vandaag geen Vintage treffen, maar toch heb ik mijn Sunny zijn eerste vluchten gegeven. Je moet toch iets nuttigs doen tijdens een standby dienst ;). Volgende meeting komt hij mee!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje Raymond.
Tja, zei vandaag nog tegen mijn vader dat het super weer was geweest voor een treffen.
Volgende keer beter.

Groeten Rick

Dat zag er goed uit.
Het is wel jammer dat we geen treffen hebben gehad vandaag, het was echt briljant weer.
Dat zul je altijd zien natuurlijk.

Helaas gedane zaken nemen geen keer....
Bedankt Raymond voor je bijdrage met de film van de sunny. Waarschijnlijk te zien in Boxmeer als alles mee zit....
Toch leuk die standby diensten :D:D
Vandaag een filmpje gemaakt van een sleeppoging met een Easy Star en een 2.2 m zwever......hoe zal dat afgelopen zijn?? wachten op Vimeo!

Back