2e wedstrijd NK2010 Odoorn

Op zaterdag 8 mei vind de 2e wedstrijd in het NK plaats op het veld van de OLC te Odoorn.
De OLC beschikt over een eigen clubgebouw voorzien van toilet en bar. Tijdens de gehele dag zijn hier diverse versnaperingen verkrijgbaar.

Achterweg 6
Odoornerveen

Hier is het veld te vinden: Google Maps

Er word gevlogen in de klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
9:00 gelegenheid tot invliegen
10:00 briefing met aansluitend groepsfoto
10:15[nbsp]start wedstrijd

Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden junioren betalen € 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.00. Junioren die geen lid zijn van de KNVvL betalen gewoon € 3,50
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Marcel Bonder. Assistent Martijn Schoorl
Organisatie: Theo Schoorl.

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2,4Ghz)is verplicht.
Inschrijven moet gebeuren voor[nbsp]1 mei. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie!
Je kan je inschrijven via de F3K website

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd wordt op deze pagina en op het modelbouwforum bekend gemaakt.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag[nbsp] 4mei[nbsp]bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site.

En zoals altijd in Odoorn, gaat niemand met lege handen naar huis. Het bekende HobbyIn ...... staat weer voor iedereen klaar :mrgreen:

Graag tot[nbsp]8 mei!
Theo Schoorl
tel:06-13869514

Laatst bewerkt:
Inschrijving is verlengd tot 3 mei!!!
Zoals het nu lijkt starten we met 16 F3K vliegers en 9 Mini's.

Inschrijving is verlengd tot 3 mei!!!
Zoals het nu lijkt starten we met 16 F3K vliegers en 9 Mini's.

Het zijn al weer 11 Mini's. Dat wordt weer een volle bak.;)
bij 12 of 13 ging het naar 2 groepen?

Nu nog een beetje weer op 8 mei.:cool:

Ik heb er nu al zin in.
Gerhard

Taken en startlijst is te downloaden van de F3K site.
Graag eventuele opmerkingen via mail.

Voor deze wedstrijd stappen we terug naar ons eigen scoreprogramma. Deze genereert betere scoreformulieren en kan wel overweg met de mini-taken.

Ik wil de nieuwkomers wijzen op de penaltyscore. Het is mogelijk strafpunten te krijgen bij het vliegen. Deze strafpunten dienen genoteerd te worden op het scoreformulier en worden van de totaalscore afgetrokken. Niet van de taakscore dus. Wanneer krijg je strafpunten?
* Indien het model tijdens de vluchtonbedoeld een onderdeel verliest is de score van deze vlucht 0 punten
* Ieder contact tussen het vliegende model en ieder persoon ( behalve de deelnemer of zijn helper) zowel binnen als buiten het startgebied moet voorkomen worden. Indien een dergelijk contactplaatsvindt gedurende de werk of voorbereidingstijd krijgt de deelnemer een straf van 100 punten op de totaalscore. Bovendien zal dit een score van 0 punten opleveren voor de gehele ronde indien dit contact plaatsvindt gedurende de werktijd bij de start van een model

Bij een mid air krijgen de betrokken deelnemers geen herstart of een straf

tot zaterdag! De koffie staat in de kantine klaar vanaf 9:00. Vanaf dat moment is ook invliegen mogelijk.

Ik wens iedereen veel plezier en succes op de wedstrijd in Odoorn.

En hopen dat het weer beter wordt, zowel in Odoorn als in Engeland.

Loet

Loet,

veel succes in Lawford. Je zult goed je best moeten doen om boven RS te eindigen!!!

Bas

Ik heb in het weekend van iemand begrepen dat de nieuwe kist van RS veel weg had van de Tw1 en die kon ik vorig jaar nog wel eens verslaan.:mrgreen:
Voor de Tw2 ben ik bang aan het worden, misschien daarom het ontwijkende gedrag richting het Verenigd Koninkrijk.
Mijn best doe ik altijd, het helpt alleen niet altijd.

Loet

Ik heb in het weekend van iemand begrepen dat de nieuwe kist van RS veel weg had van de Tw1 en die kon ik vorig jaar nog wel eens verslaan.:mrgreen:
Voor de Tw2 ben ik bang aan het worden, misschien daarom het ontwijkende gedrag richting het Verenigd Koninkrijk.
Mijn best doe ik altijd, het helpt alleen niet altijd.

Loet

Laat nu Nick Chitty 2 Twister 2 hebben...............
Citaat uit onze E-mail wisseling:
The last 3 contests that Loet flew were al won by Twister 2 pilots. He must be sick of it by now.

Alex

I will do my best to increase the pain

Nick

Laat nu Nick Chitty 2 Twister 2 hebben...............
Citaat uit onze E-mail wisseling:
The last 3 contests that Loet flew were al won by Twister 2 pilots. He must be sick of it by now.

Alex

I will do my best to increase the pain

Nick

Nee hoor, ik word niet zo snel ziek van iemand of een model dat voortdurend weet te winnen. Dat vind ik een knappe prestatie met blijkbaar dan ook nog eens de juiste mensen aan de stuurknuppels.

Waar ik wel ziek van word is het gebrek aan bescheidenheid en het rechtlijnig oordelen over situaties terwijl men de oorzaken niet goed genoeg kent.:showass:

Maar iedereen die weet te winnen met wat voor model dan ook heeft in mijn ogen een geweldige prestatie geleverd en verdient dan dus ook een felicitatie. De nummers 2 en 3 trouwens ook.:worship:

Maar misschien komt het ooit zo ver dat een Twister2 piloot mij een keer feliciteert. :mrgreen:

Loet

nieuwe dlg

Zaterdag kom ik met een nieuwe kist
.:p

Deze DLG is houtbouw met koolstof versteviging en voorzien van airelons.
span. 1 meter. gewicht 200 gram.

Mag deze DLG meedoen aan de wedstrijden?

Ik zag de vorige keer Spinny Birdy's vliegen.
Toen kreeg ik het idee dat het geen MiMi hoeft te zijn waar je in die klasse mee moet vliegen. In de mini klasse mag alles vliegen binnen 1 meter span. en onder de 250 gram. Toch?

Mag je ook meedoen met een vol kunststof DLG?
Die je bijvoorbeeld koopt in de winkel.

Oja, vanavond de eerste worpen gemaakt.
Nou, dat belooft veel goeds.:mrgreen:

Groet, Gerhard

mini-klasse is zolang het maar onder de 250 gram is en een span van max 1 meter,, voor de rest ben je vrij. dus een vol koolstof model mag ook gewoon

Inderdaad. Met een spanwijdte van maximaal 1 meter en een maximaal gewicht van 250 gram valt deze kist onder de mini klasse. Dit zijn de enige afwijkingen ten opzichte van het F3K reglement.
Er zijn geen beperkingen in gebruikte materialen, kanalen enz. Verzin geen nieuwe mooie oplossingen voor een inklapbare werpstift want dat mag ook bij de mini's niet.

Ben benieuwd wat voor moois er zaterdag te zien is.
Foto???

Back