2e wedstrijd NK2010 Odoorn

Inderdaad. Met een spanwijdte van maximaal 1 meter en een maximaal gewicht van 250 gram valt deze kist onder de mini klasse. Dit zijn de enige afwijkingen ten opzichte van het F3K reglement.
Er zijn geen beperkingen in gebruikte materialen, kanalen enz.

Mooi, dat is dan geregeld :cool:

Ben benieuwd wat voor moois er zaterdag te zien is.
Foto???

Nee, ik hou het nog even spannend.:mrgreen:

Na zaterdag zal ik een klein bouwdraadje van deze DLG maken.
Ook deze moet nog een naam hebben. ;)
Ik ben zo druk met bouwen geweest dat ik er maar een paar foto's van heb qua bouw. Getekend vanuit de computer naar de bouwplank. Alles met de hand gemaakt.

Tot zaterdag.

Groet, Gerhard

mini-klasse is zolang het maar onder de 250 gram is en een span van max 1 meter,, voor de rest ben je vrij. dus een vol koolstof model mag ook gewoon

Dat is mooi, dan kan ik mijn clubgenoten ook om praten om mee te doen aan de wedstrijden.;)
Zij hebben beiden een vol kunstof DLG gekocht. Span. 1 meter.

Gerhard

afelopen jaar was dit mijn wedstrijdkist:
[post87]

fullhouse met hoogte, richting en rols

voordelen van deze kist vond ik dat je met turbulent weer veel meer te zeggen hebt. stukken meet controle. ook kun je gebruik maken van je remkleppen. idiaal met bv de oplopende taak als je verpllicht na 20 sec moet landen. je kun ook gewoon alle standen gebruiken van de flaps dus optimaal gebruik maken van je vleugel en de blastini (Mijn mini) gooide zo heerlijk hoog :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
afelopen jaar was dit mijn wedstrijdkist:
[post87]

fullhouse met hoogte, richting en rols

voordelen van deze kist vond ik dat je met turbulent weer veel meer te zeggen hebt. stukken meet controle. ook kun je gebruik maken van je remkleppen. idiaal met bv de oplopende taak als je verpllicht na 20 sec moet landen. je kun ook gewoon alle standen gebruiken van de flaps dus optimaal gebruik maken van je vleugel en de blastini (Mijn mini) gooide zo heerlijk hoog :mrgreen:

Ziet er goed uit die wedstrijd kist van vorig jaar.
Ik merkte het verschil ook meteen met vliegen.
Je hebt je kist veel meer onder controle.:p

Ik heb alle vluchtfase's in geprogrammeerd. (Dank zij een clubgenood)
Speed stand, Thermiek stand, Remkleppen, Start stand.
Nu heb je echt wat te doen tijdens het vliegen.:mrgreen:

Vanavond weer testen.
Werpen met volle kracht. Kijken hoe hoog ik kom.:rolleyes:
Alles vluchtfase's uitproberen en uittrimmen.

Tot zaterdag.
Gerhard

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nou ik heb de nieuwe dlg gister ook mogen aanschouwen, dat is toch wel een stukje vakmanschap hoor. denk dat je hier nog wel hoog mee gaat eindigen, als ik zag hoe hoog je gister al kwamen met een rustige worp... ik ben benieuwd.... ik zal zaterdag wel een fotocamera mee, maak ik wel even wat foto'tjes van je nieuwe kistje (vliegend)...

Justus

Als ik nu naar buiten kijk ben ik blij dat vandaag niet de wedstrijddag is. Voor morgen zijn de berichten niet zomers maar zeker een stuk beter. Kans op een spatje regen, rond de 14 graden en qua wind spreken de berichten elkaar wat tegen van weinig wind tot matig.

Hoe dan ook het wordt vliegbaar.
Vanaf 9 uur staat de versie koffie klaar in de kantine. Gedurende de gehele dag is er koffie en frisdrank verkrijgbaar en in de middagpauze zal er ook wat te eten zijn. Even kijken of de vetsmelterij nog werkt :mrgreen:

graag tot morgen

Voor diegene die het bericht hierboven gemist hebben
Odoorn gaat door!!!

Er bestaat een kans op wat regen volgens de berichten echter zal de kans in het Oosten niet zo hoog zijn. De hoeveelheid is zeer gering.

Morgenochtend om 6:00 kijk ik nog even naar de laatste berichten voor het geval het helemaal veranderd is en het niet door kan gaan zal ik dat hier plaatsen.

ik kom tot mijn spijt melden dat ik niet kom...
ik ben net terug uit Enschede en ik voel me helemaal niet lekker, ik hoop dat het morgen een hele mooie vlieg dag word.
groeten

Momenteel lichte motregen in het Noorden. De verwachtingen zeggen "Eerst nog wat lichte motregen" dat betekend dat het weg moet trekken. Ook op buienradar zie je dat het snel oplost.
Windfinder heeft het over een droge dag en ook andere berichten geven aan dat het overwegend droog zou zijn met in de middag een kans op een bui.

Vliegen dus :)

Tot straks

Ik heb er vandaag zin in, windstil weer moet met de nieuwe zwever lukken.
Ik breng voor de liefhebber nog aramide roving mee. Op de rol dus zelf een lengte eraf halen.
Verder nog 2 staartbomen van de Blaster 2, prijs € 20,00 stuk.
Stap zo in de auto.
tot straks.

gr.

Gait

was weer een leuke wedstrijd! voor mijn doen helemaal geen gekke scores behaald (6e). lekker weer gehad nog met alleen in de ochtend een buitje

was vandaag weer gezellig, was geen super weer maar toch lekker gevlogen.En super geoarganiseerd;)*lees, bedankt voor de goede organisatie*. Kortom een leuke dag

Was weer helemaal goed vandaag.
Prima organisatie, goede wedstrijdleiding helemaal top dus.
Alleen het weer (en laten we dat nu net niet te kunnen sturen) had ietsje beter gemogen, maar we mogen niet klagen het is voor een groot deel droog gebleven.
Rustig weer met lekker spannende thermiek....

Frans

O ja, Leon je tantezus staat hier in VLD op je te wachten

Back