2WD ST Chassis?

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo
Ik zit er al een tijdje aan te denken een 2WD ST te kopen. Omdat ik niet vaak op een circuit kan rijden, en ik daarvoor mijn Losi xxx-bk2 hou, wil ik graag een chassis om te "bashen". Na wat zoekwerk kwam ik al snel uit bij een HPI E-Firestorm Flux en de Traxxas Rustler VXL. Helaas zijn deze RTR, en ik wil een kit omdat ik nog een BL set en een zender heb liggen. Dan kom je al snel uit bij een Losi xxx-t of een Associated T4, maar dat zijn helaas wedstrijd chassis. Ook 1/8 gaat niet omdat ik liever bij nimh blijf. Zijn er dus 1/10 ST chassis om te bashen? Ik bedoel degelijk materiaal, geen beginnerssets.

wat is er mis mee om met een t4 te bashen :D iets minder RPM delen beschikbaar, maar dat is niet zo erg.

Ik heb liever niet zo'n wedstrijdchassis... Ik wil hem echt puur gebruiken om hoge jumps, zand en modder.

ik heb er zelf ook naar gezocht, en met een wedstrijd chassis bashen is niks mis mee hoor. bashen en kit gaan nou eenmaal niet goed samen.

@bram: zou ik eerder voor de t4 staan, goed deze is goedkoper, maar associated onderdelen zijn er veel meer.

Hallo
Ik zit er al een tijdje aan te denken een 2WD ST te kopen. Omdat ik niet vaak op een circuit kan rijden, en ik daarvoor mijn Losi xxx-bk2 hou, wil ik graag een chassis om te "bashen". Na wat zoekwerk kwam ik al snel uit bij een HPI E-Firestorm Flux en de Traxxas Rustler VXL. Helaas zijn deze RTR, en ik wil een kit omdat ik nog een BL set en een zender heb liggen. Dan kom je al snel uit bij een Losi xxx-t of een Associated T4, maar dat zijn helaas wedstrijd chassis. Ook 1/8 gaat niet omdat ik liever bij nimh blijf. Zijn er dus 1/10 ST chassis om te bashen? Ik bedoel degelijk materiaal, geen beginnerssets.

Je wil degelijk materiaal en een kit maar geen Losi of Asso...

D'r blijft jammer genoeg weinig anders over .... Voor de rest komt tegenwoordig ongeveer 98% in rtr uitvoering.

Voor een kit auto kom je tegenwoordig afgezien van Tamiya's toch echt terecht bij de wedstrijdauto's. RTR is nou eenmaal aantrekkelijker voor de meeste (vaak beginnende) mensen en daar springen de fabrikanten massaal op in , tot grote teleurstelling van de echte modelbouwers.

Laatst bewerkt:
Een t4 zou zeker wel beter zijn. Maar als je iets goedkopers zoekt ofzo is die ansmann wel iets. Ik weet verder niks over de kwaliteit, maar voor die prijs moet hij wel wat kunnen presteren.

Ik heb zelf een thunder tiger at-10 es, deze is hetzelfde als de asso t3. En ik ben er zeer tevreden over, dus dan zal de t4 al helemaal goed zijn

mvg Bram

Je wil degelijk materiaal en een kit maar geen Losi of Asso...

D'r blijft jammer genoeg weinig anders over .... Voor de rest komt tegenwoordig ongeveer 98% in rtr uitvoering.

Voor een kit auto kom je tegenwoordig afgezien van Tamiya's tegenwoordig toch echt terecht bij de wedstrijdauto's. RTR is nou eenmaal aantrekkelijker voor de meeste (vaak beginnende) mensen en daar springen de fabrikanten massaal op in , tot grote teleurstelling van de echte modelbouwers.

Jij begrijpt me ;)

@ Bram, die annsman ziet er wel leuk uit, maar over de kwaliteit van annsman heb ik nog niet zoveel goeds gehoord. Voor die prijs kan het niet echt slecht zijn natuurlijk.

Gewoon een rtr kopen van traxxas of zo, en de rest gewoon verkopen, hoewel de vxl BL set best wel oke is! Verkoop je enkel de zender set vor een 25 tot 30 euro.

heeft HPI niet die firestorm of zoiets?

Firestorm is nitro, en E-Firestorm is RTR.

@ Psycho Emil : Is wel wat verspilling. Is misschien een optie als ik echt niets vind. Ik ben aan het zoeken of ik nergens 2de hands een chassis alleen kan kopen :) Verder is de Kyosho Ultima RT-5 misschien wat? Of is deze ook te competitief zoals de Losi's en de Asso's?

Meende dat er in het te koop gedeelte heel wat rustlers stonden...

Btw, ik had een Xray Fulloption buggy van rijklaar over de 1000,00 euro, om enkle mee te jumpen (5 meter hoog en 12 meter ver).. Waarom een klasse wedstrijdbuggy voor bash, omdat de rest het niet volhield om langer dan 1 week heel te blijven!(ondanks perfecte landingen)
Met de Xray meer dan 1,5 jaar gejumped, nooit iets stuk!

Dus ja, tis net hoe je het bekijkt, nu heb ik met de traxxas stampede netzoveel lol, (wel andere soort lol)echter een flink stuk goedkoper!

Meende dat er in het te koop gedeelte heel wat rustlers stonden...

Btw, ik had een Xray Fulloption buggy van rijklaar over de 1000,00 euro, om enkle mee te jumpen (5 meter hoog en 12 meter ver).. Waarom een klasse wedstrijdbuggy voor bash, omdat de rest het niet volhield om langer dan 1 week heel te blijven!(ondanks perfecte landingen)
Met de Xray meer dan 1,5 jaar gejumped, nooit iets stuk!

Dus ja, tis net hoe je het bekijkt, nu heb ik met de traxxas stampede netzoveel lol, (wel andere soort lol)echter een flink stuk goedkoper!

5 meter hoog?? Da's wel erg hoog. 5 meter hoeft ook niet voor mij.
Die Rustler's in het verkoop gedeelte interesseren me wel.

Offtopic:

http://members.home.nl/elmo/fuji602z/RC/schanstest/31072007007.avi Rmuisklik Doel opslaan als

Filmpje, let op hij begint al vrij hoog!
11xray.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een XXX-T MF2 staan.. heb ik zelf ook altijd mee gebashed, en gaat prima. de enige keren dat ik er iets kapot aan heb gehad was slijtage aan de lagers, en als ik zelf tegen een paaltje aan reedt.

(PS: mocht je interesse hebben evt in een MF2, stuur maar een pb-tje :) )

Kyosho RT5, ziet er erg goed uit, maar 't is een wedstrijdchassis, in de US voor $290, bij kyosho.de €450, elders in de EU heb ik 'm nog niet gezien.

Ansmann macnum is rond de 60 euro in kitversie, geen kogellagers, geen turnbuckles. Bouwen, laden, rijden :) Hoelang hij rijdt weet ik niet... De ansmann XT pro is 150 euro's, wat steviger, met kogellagers, turnbuckles en alu dempers.

Kyosho RT5, ziet er erg goed uit, maar 't is een wedstrijdchassis, in de US voor $290, bij kyosho.de €450, elders in de EU heb ik 'm nog niet gezien.

Ansmann macnum is rond de 60 euro in kitversie, geen kogellagers, geen turnbuckles. Bouwen, laden, rijden :) Hoelang hij rijdt weet ik niet... De ansmann XT pro is 150 euro's, wat steviger, met kogellagers, turnbuckles en alu dempers.

Die Macnum ga ik niet nemen, lijkt eerder een beginnerschassis. Die XT pro is misschien wel wat. Maar ik zoek echt wel goede kwaliteit. Daar wil ik ook wel wat geld aan uitgeven. 490€ voor een kit is wel erg veel. Mijn budget is ongeveer 300€-350€. Mag natuurlijk wat schommelen.

Back