2x 2S lipo in een mini revo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het verstandig om in een mini revo te rijden met 2x 2s lipo in serie. Je ziet er wel filmpjes van op youtube maar volgens de manual is de ESC geschikt voor max. 3s of 14,4V.
Is het nu zo dat de ESC gelijk doorbrand of dat hij eerder aan z'n eind is. Heeft iemand van jullie hier ervring mee?

Gr. Robert

Hoi,:D

2s Lipo´s zijn 7.4V, dat tweemaal en je hebt 14,8V.

De regelaar zal hierdoor in noodpragramma´s ´´kunnnen´´ gaan lopen. Oververhitting, te hoog ampérage etc.

De spanning van de accupacks daalt, en de verliezen meegerekend zal de regelaar geen krimp geven.

Maar, de levensduur wordt mogelijk verkort.

3S Lipo lijkt mij snel genoeg, of niet?;)

Zou ik niet doen. Als de ESC geschikt is voor 3 cellen zal de Li-Po bewaking niet werken voor 4 cellen. De kans dat je de Li-Po's te ver leeg rijdt is erg groot. Als je de kans krijgt om ze leeg te rijden. Het stroomverbruik stijgt namelijk bijna kwadratisch t.o.v. de spanning. Een grote kans dat de ESC dit niet overleeft.

Ook voor de Li-Po's heeft dit gevolgen Het is ook maar de vraag of de C-waarde voldoende is om de hele hoge stroom te kunnen leveren.

Laatst bewerkt:
Ja dacht zelf ook iets in die richting, nu alleen nog even een geschikte 3s lipo vinden die past. Iemand nog sugesties?

Gr.Robert

Verwacht je hier een ander antwoord dan in het 1/16 revo topic ?
Je stelt die vraag daar vanmiddag ook al.
Nee niet verstandig, en er staan zat voorbeelden in datzelfde topic wat voor accu's er het beste in kunnen.

4s is echt overkill.

3s is al niet te houden en moeilijk om je gas helemaal in te kunnen drukken.

Ik heb zelf de Zippy's 3s 1500mah. Deze passen heel moeilijk in de Merv. Het gaat wel met veel kracht, maar eruit krijgen is vaak een probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back