2X Bouwverslag Reely Cross Tiger

• Topicstarter Topicstarter Maartje_karsten
  • Startdatum Startdatum
M

Maartje_karsten

Guest
Ik heb zondag 2 Reely Cross Tiger´s besteld en volgens TNT zou het vandaag in de middag binnen moeten komen.

we hebben 2 kappen exta besteld 1 kap waar we een beete mee kunnen knallen en 1 kap voor de show,

Voor de duidelijkheid is die andere auto.
die ik ook voor hem bouw.

Hier mijn bestel lijst:

227763 1:10 chroomvelgen+dwarsspikebanden (1 setje van 4 banden)
236542 Lichtbak met 4 lampen (1:10) (2X)
207232 Modelcraft verlichtingssysteem (2X)
234353 Beschermende schuimring 1:10 (1X)
227611 1:10 body-borgklemmen 25 mm blauw (1X)
227608 1:10 body-borgklemmen 25 mm groen (1X)
234841 Body markeerstift (4) (1X)
223030 Bodyboor (1X)
235382 Splint-grip zwart (6) (2X)
238368 TL-01 kogellagerset (2X)
223665 Servo-saverset standaard (2X)
235004 AS-01 1:10 monstertruck body (1X) dit is de show body
235002 AS-01 1:10 monstertruck body (1X) dit is de show body
228300 MC snelheidsregelaar 12 V elektro V (1X) deze is voor maurice ik heb een Traxxas Regelaar WATERPROOF liggen die kan tot 15 Turns
227723 3-kan. afstandsbediening Stick 40 M (1X)
228248 3-kanaals ontvanger Beta 3 FM 40MHz (1X) ik heb al een zender
206025 Tamiya racingpack NiMH 7,2V 2000mAh (2X)
231640 Reely "Cross Tiger" (bouwpakket, 1: (2X)
230514 Afstelbare elektromotor 18 windinge (1X) Maurice
230477 Afstelbare elektromotor 15 windinge (1X) deze is voor mij

Het bouwverslag begint gelijk als ik de DOZEN binnen heb,
:D:DTNT had gebeld en vroeg: '' Klopt het dat u een bestellig heeft van 8 dozen'' ik zei ja dat kan best kloppen :D:D

en wat heeft het je gekost?:p

als je nog een motortje wilt ik heb hier een 17t motortje liggen die je voor €10 kan ophalen
en ook nog een reely zendersetje voor als je het nodig hebt (€15)

en ik hoop dat het een mooi bouwverslag wordt en dat ik de wagen in het echt mag beschouwen:mrgreen:

mvg mick

ben je een beetje blind?

en wat voor zender is het

Pistool greep??

ben je een beetje blind?

en wat voor zender is het

Pistool greep??

oeps.. niet goed gezien(is ook zo'n lange lijst)

en het is een pistoolgreep zender, gewoon 27mhz

mvg mick

Heb zelf ook een Cross Tiger gebouwd. Leuk om te doen, maar kwam wel een aantal zaken tegen die direct aanpassing nodig hadden.

De shocks: Direct vervangen! De originele voldoen absoluut niet.
Draagarmen: De bevestigingspunten van de draagarmen en chassisdelen iets uitboren. Anders loopt het erg stroef en kan de auto niet goed veren.

Je hebt (geloof ik) al gekozen voor kogellagers. Da's mooi, want de aandrijflijn loopt niet al te soepel.

Succes met het bouwen

dank u, dank u

ik heb hier nog shocks genoeg liggen.....

en kogellagers is een must

Geen dank...Daar is dit forum voor...

De aandrijflijn loopt zeer stroef. Kogellagers helpen, maar zelf heb ik de buitenringen van de tandwielen behoorlijk moeten wegschuren voor het zaakje goed ging lopen. (Lees weerstandvrij) Heeft wel wat problemen gegeven.......

ik bouw eerste in elkaar om alle problemen tegen te komen,,

en bij de 2de ga ik foto´s maken

hey

ik heb gisteren ook mijn cross tiger binnengehad en ben begonnen met bouwen,
in de eerste instatie ging ik er van uit dat er ook een regelaar bij zouzitten maar helaas, (niet goed opgelet) ik ben een noob in de modelbouw ( heb wel 2 nitrobakkies maar die waren al gemonteerd) ik heb wel een niewe zenderset van kyoso liggen en servos heb ik ook. maar nu weet ik niet of je nou bepaalde ontvanger nodig hebt of kan ik gewoon mijn perfex kyosho 2 kanaals ontvanger gebruiken ? ik heb ook nog een accutje liggen van 9.6 volt weet niet hoeveel mah, kan ik die gebruiken voor de 540 moter. in de handleiding word een 7.2 volt 2400 mah aangegeven als benodigde accessoires.

hey

ik heb gisteren ook mijn cross tiger binnengehad en ben begonnen met bouwen,
in de eerste instatie ging ik er van uit dat er ook een regelaar bij zouzitten maar helaas, (niet goed opgelet) ik ben een noob in de modelbouw ( heb wel 2 nitrobakkies maar die waren al gemonteerd) ik heb wel een niewe zenderset van kyoso liggen en servos heb ik ook. maar nu weet ik niet of je nou bepaalde ontvanger nodig hebt of kan ik gewoon mijn perfex kyosho 2 kanaals ontvanger gebruiken ? ik heb ook nog een accutje liggen van 9.6 volt weet niet hoeveel mah, kan ik die gebruiken voor de 540 moter. in de handleiding word een 7.2 volt 2400 mah aangegeven als benodigde accessoires.

Huh mis ik iets? Je hebt het over een regelaar, daarna over 'nitro bakkies' en vervolgens weer over een 540 motor? Gaat gaat over 1 auto toch?
En de 9.6V zou ik niet zomaar aansluiten als de handleiding 7.2V aangeeft.

:sleeping:ff voor de duidelijkheid,

Standaard zit er bij de Cross Tiger een Modelcraft 550 Type motor bij.

en ik ben eigenlijk aan het bouwen geslagen zonder ook maar enkele foto te maken.:puppydogeyes:

SORRY,

ik zal wel een foto maken hoe de auto´straks bij mij op de plank staan

Huh mis ik iets? Je hebt het over een regelaar, daarna over 'nitro bakkies' en vervolgens weer over een 540 motor? Gaat gaat over 1 auto toch?
En de 9.6V zou ik niet zomaar aansluiten als de handleiding 7.2V aangeeft.

lochii,
lees eens goed, hij heeft al 2 nitro bakkies

maartje,
dit komt wel heel bekend voor, was dit ook al niet bij je titan :P?

ruben

lochii,
Ik had niet door dat hij met 'bakkies' auto's bedoelde, dus voor mij kwam het nogal raar over. Ik dacht dat hij het over tankjes of iets dergelijks had. Sommige mensen zeggen namelijk ook nog wel eens 'naft bakjes' enzo, vandaar.
Maargoed, terug ontopic want we vervuilen het topic.

lochii,

maartje,
dit komt wel heel bekend voor, was dit ook al niet bij je titan :P?

ruben

Ja klopt ik ben dan zo lekker bezig en dan gaat het allemaal zo snel dat je niet even een foto tussen door maakt

Is er hier geen verwarring? Er bestaat een Cross Tiger en een Cross Tiger II. Wellicht maakt dat het verschil.;)

Bij mijn Tiger zat btw gewoon een 540 motor

Back