Bouwverslag 2x Junkers JU 87B Stuka! schaal 1/8

Hierbij de foto`s van Jurgen in drie delen, hier deel één van de beide Stuka`s samen:

Hierbij deel twee, foto`s van Frans zijn prachtige Junkers Ju-87 B2 Stuka T6+BC:

full

full

Landing met full flaps:

full

full

full

Je hoort de sirene bij het zien van dit beeld:

full

full

full

Groeten, Ramses
.

.
En als laatste deel drie, foto`s van mijn Junkers Ju-87 B2 Stuka T6+BD:

De loop van mijn MG15 (geweer) was afgebroken en kwijt dus staat helaas niet op de vliegfoto`s.
Tijdens het inpakken zag ik de MG15 in het gras liggen en deze zit er inmiddels weer opgelijmd.

full

full

full

Landing zonder flaps:

full

Kenmerkend Stuka silhouet:

full

full

full

full

Groeten, Ramses
.

Gisteren op tv een ww2 docu
Beelden van de stuca's boven de stranden van Duinkerken , angstaanjagende gelijkenis met plaatjes van modellen op Funfly
Hoop dat volgend project een minder "sinister"verleden heeft
Ga het uiteraard volgen
Henk

Dank voor alle leuke reacties! En vooral ook Jurgen bedankt voor die schitterende foto’s.

@ Henk en Henri: we hebben een 2 motorig model op het oog schaal 1/12 deze zou in 1 bouwseizoen te bouwen moeten zijn maar later meer hierover.

Naast het gezamenlijke bouwproject hebben we allebei ook nog een aantal projecten lopen. Misschien dat ik eerdaags nog een bouwdraadje open van mijn Focke Wulf schaal 1:5,6

Dank voor alle leuke reacties! En vooral ook Jurgen bedankt voor die schitterende foto’s.

@ Henk en Henri: we hebben een 2 motorig model op het oog schaal 1/12 deze zou in 1 bouwseizoen te bouwen moeten zijn maar later meer hierover.

Naast het gezamenlijke bouwproject hebben we allebei ook nog een aantal projecten lopen. Misschien dat ik eerdaags nog een bouwdraadje open van mijn Focke Wulf schaal 1:5,6

Zo, dat zou wel leuk zijn, een Focke Wulf draadje. Ik zeg, doen! :beer:

.
De aangepaste Marutaka bouwtekening voor deze Stuka is gratis te downloaden bij:
'Outerzone - Vintage and Oldtimer Plans':

full

De originele Marutaka Stuka spanwijdte is 166cm, ik heb mijn Stuka bouwtekeningen iets vergroot geplot, mijn Junkers Ju-87 B2 Stuka heeft 175cm spanwijdte:

full

M`n Junkers Ju-87 B-2 Picchiatello heb ik van dezelfde bouwtekeningen gebouwd, maar dan verkleind naar 132cm spanwijdte:

full

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Back