2x motorregelaar op 1 ontvanger mogelijk?

Is het mogelijk om 2 motor regelaars aan te sluiten op 2 verschillende kanalen van je ontvanger? Zo ja moet er dan op allebij een accu of maar op 1 van de 2.

Dat is geen enkel probleem, maar je moet op een paar dingen letten.

Eerst je hebt maar één accu nodig, maar je kan ook voor twee accu's gaan. Wat belangrijk is, is dat je ontvanger maar slechts uit één van je regelaars wordt gevoed. Van de andere regelaar moet je de +draad naar je ontvanger onderbreken.

Ook zul je een mixer in je zender moeten programmeren die de andere regelaar stuurt als je gas geeft, maar ook de twee regelaars verschillend aanstuurt bij het richting geven.

Bedankt voor je antwoord, ik hoef ze niet te mixen ik wil ze graag gewoon appart aansturen met een verschillende stik.

ja is mogelijk, en idd op allebij de regelaars moet een accu. kan natuurlijk ook 1 dezelfde zijn, maar dan moeten ze wel parallel aangesloten zijn.

je moet wel opletten op je bec spanning.
Als het precies dezelfde regelaars zijn, hoef je daar waarschijnlijk niks aan te veranderen. Anders zal je de plus(rood) draad van 1 van de bec moeten doorknippen.

Ik hoop dat je het snapt, want als je dit verkeerd aansluit zou dat wel eens in gesmolten onderdelen kunnen veranderen.... :(

EDIT: te laat......(en niet zo'n beetje ook)

Je bent nog niet telaat, ik moet de onderdelen nog kopen. Ik snap je verhaal. Als ik 2 dezelfde regelaars gebruik hoef ik inprincipe de bec van 1 niet door te knippen. Is het beter om dit uit voorzorg toch te doen?

Het gaat over borsteloos trouwens. Met lipo cel

Het is verstandiger altijd maar één BEC te gebruiken ... en bij de andere gewoon de plus los te halen (met wat gepiel, haal je het busje los uit de steker, wel iets van een krimpkousje er over (kortsluitings gevaar!) ...

Tenzij je regelaaars zonder BEC gebruikt dan mag je de plus niet verwijderen .... (heb je wel een aparte ontvanger-accu nodig)

en bij de andere gewoon de plus los te halen

Een verlengsnoertje van 5cm waar je de min en plus verwijdert en alleen de signaaldraad laat zitten werkt ook mooi Hoef je niet aan de regelaar te prutsen
:wink:

Leo C. zei:
en bij de andere gewoon de plus los te halen

Een verlengsnoertje van 5cm waar je de min en plus verwijdert en alleen de signaaldraad laat zitten werkt ook mooi Hoef je niet aan de regelaar te prutsen
:wink:
De MIN moet je natuurlijk NIET verwijderen. Als je dat doet heeft het pulssignaal geen referentie en zal de zaak absoluut niet werken!!
Een lampje zal ook niet met één draad werken, je hebt een + en een - nodig. Zo heeft een servo of een regelaar ook minimaal een signaal en een - nodig!

2 gelijke BEC regelaars gaat goed.

Bij sommige regelaars worden meerdere (SMD) BEC chipjes parallel gebruikt. Via draadjes parallel moet dan zeker geen punt zijn.

Ik gebruik 2 keer een slim8 regelaar in een picolo.

Back