2xAirco DH-2 in schaal 1/5,5 1 brandstof & 1 electrisch

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Teus

Guest
Een nieuw tussendoorproject voor van de winter :?

Een Airco DH-2 :P

Heel toevallig ben ik in het bezit gekomen van een tekening van dit model in schaal 1:5.5 wat een spanwijdte geeft van 1,60 meter. Mooi maatje dus om in zijn geheel te bouwen en te vervoeren gezien de spandraden enz. Na een paar dagen naar de tekening gestaard te hebben de knoop doorgehakt.

Hij gaat er komen en wel binnen een jaar! [fade:c4844f4dd2]hier wordt ik waarschijnlijk op vastgepint.[/fade:c4844f4dd2]

Later meer.

Vanaf pagina 5/6 wordt het een duo draadje, dan komt Hans (hannesie) het bouwverslag mede vullen met de bouw van zijn DH-2 in dezelfde schaal/tekening maar dan electrisch uitgevoerd.

Welkom Hans,

Gr. Teus

Airco-DH-2_4.jpg

Way to go Teus!

Prachtkist!
Ach ja, je had toch al weinig te doen met je Fokker DVIII (vliegt volgend seizoen toch wel mee he?),
je SE5A, een Hellcat en nu ook nog een DH2! :lol:

Ben benieuwd (er komt toch wel een mooi viertaktertje op he?)

Ralf

Hoi Ralf,

Ja, heb me weer wat op de hals gehaald.

* Fokker gaat gewoon door, moet volgend voorjaar af zijn.

* SE-5a van CD-Scaledesigns gaat ook binnenkort van start. Freespakket is bijna gereed :D

* BT Hellcat is de deur uit, wordt in Zoetermeer afgebouwd. Dat scheelt in ieder geval.

Wordt idd. een drukke winter :wink:

Gr. Teus

YES YES Teus,

Leuke kist alles aan de kant dus en beginnen maar.

1,60 is best nog een aardig formaat voor zo'n kist, van wie is die tekening.

Ton

strutter zei:
er komt toch wel een mooi viertaktertje op he?

Ik zit zwaar te denken aan electro i.v.m. de moeilijke toegang (pusher, spandraden) om te starten. En dan een mooie Williams Brothers dummy erop :wink:

lerhone.jpg

We gaan jou dus inderdaad op die DH-2 vastpinnen,
blijf dit draadje (zeer strak) volgen :bye:

Frank

en assie volgend seizoen niet af is: :onweer: .......

Ton van Munsteren zei:
van wie is die tekening.

Van P. Neate via de RCM & E tekeningen service. Is een ontwerp uit de eind jaren 80 begin 90 geloof ik. Heb het originele artikel er ook bij.

Teus,

Naam klinkt bekend als ik mij goed herinnner is dat een mooi schaalontwerp en alles behalve funschaal.

En eh ja elektro is natuurlijk de way to go, uiteraard wel met een soundmodel en wat speakertjes voor het echte geluid.

Die viertakten kunnen dus de prullenbak in :P :wink:

Ton

Hoi Ton,

Het is idd een volwaardige schaaltekening met alles erop en eraan, incl. de besturing functioneel :roll:

Helaas geen speakers en geluidsmodule, geen plaats. :cry: Ehhhhhhhhhhhhh en de viertaktjes gaan absoluut niet de bak in. Dit is een pure electrische experimentele zijstap van Teus :wink:

Engelsman Ian redshaw heeft er een in 1/3 schaal
ZG62 torquemaster met een verlengde as (ca.30cm)

a229431-12-Old%20Warden%20DH2.jpg

Mooi he :wink:

als je de jouwe electrisch maakt zou ik hem zeker wel met sound module doen!
in de cockpit is ruimte genoeg
Brushless motor op een WW1-bipe klinkt nergens naar!

Ralf

Dit gaan we volgen.
Zo'n dingetje moet af kunnen in een jaar :lol: :lol:

Succes Teus. :!: :!: :!:

Groeten Han.

Het begin is er, :P

De mallen voor de ribben. In totaal moeten er 78 ribben komen, wordt dus ff snijden 8O

@ Ton,

Ik ben bang dat ik terug ga komen van het electrische idee :? Ik ben een beetje aan het passen en meten geweest met m'n 15cc Saito en hij gaat waarschijnlijk passen :D Maar om een mooie dummy te plaatsen moet er dan wel een shaft extension op van plusminus 3 cm :|

Heeft er iemand ervaring met een shaft extension :?: Of waar deze e.v.t. te verkrijgen zijn en dan het liefst voor de Saito 90.

Rib-mallen.jpg

Fantastisch project.Ben ook al een langere tijd op zoek naar een goede tekening.Zou je misschien deze tekening kunnen laten copieëren voor mij.Kosten worden uiteraard vergoed.Ik maak hem dan wel elektrisch aangedreven!

Is goed, Ik laat je wel via Pb weten waarneer hij gereed is en dan wisselen we wel gegevens uit.

Gr. Teus

Bij voorbaat hartelijk dank.Verheug me er nu al op om deze kist te gaan bouwen maar ga eerst de wright flyer 1 bouwen(van originele tekeningen.Heb ik van een kennis geleent. Spanwijdte wordt ongeveer 1,8mtr)P.S bij Quartel kan je spullen van william brothers kopen(moeten wel besteld worden).Heb pas geleden de le Rhone stermotor voor m'n pupje besteld.

hannesie zei:
Heb pas geleden de le Rhone stermotor voor m'n pupje besteld.

Brutale vraag Hannesie,

Wat koste die? Ik heb die motor (1/6 scale) ook in gedachten om er als dummy op te zetten.

Ik heb de cilinders (1/4 schaal Gnome) voor m'n D-VIII rechtstreeks bij Sig-Mfg USA moeten bestellen daar niemand er aan kon komen in nederland (6 maanden geleden), en dat was niet duur moet ik zeggen.

Ha Teus,

Fijn dat je voor de Saito kiest, heb hem ook in mijn Flair DVII gehad :wink:
Zeer betrouwbare motor met meer dan voldoende vermogen voor je DH2

Heb wel eens een stukje gelezen van een man die een opzetstuk voor een Laser 160V had gedraaid, zal het eens opzoeken. hij gebruikte 2 pegs/pennen om het slippen tegen te gaan

Als je toch bezig bent, waarom maak je er geen langere verlenging op (soort cardan-as), heb je gelijk je motor voorin:
Gunstiger voor je zwaartepunt :roll:

Had hetvolgende ook nog gevonden: RCM uit 1974
Tek. Van Alexander M. Week, 60” spanwijdte

P8300009.JPG

P8300012.JPG

P8300013.JPG

Heb evt. ook nog de squadron/signal publ. Voor je
(was zelf ooit ook al eens met het idee begonnen er eentje te bouwen…)

P8300016.JPG

Als je interesse hebt stuur ik je een kopie, misschien leuk om instelhoeken en motordomp te checken

Groeten, Ralf

strutter zei:
Als je toch bezig bent, waarom maak je er geen langere verlenging op (soort cardan-as), heb je gelijk je motor voorin:
Gunstiger voor je zwaartepunt

Dat gaat helaas denk ik niet lukken Ralf, kom dan in de knoei denk ik met de plaats van de tank.

strutter zei:
Had hetvolgende ook nog gevonden: RCM uit 1974
Tek. Van Alexander M. Week, 60” spanwijdte

Als je interesse hebt stuur ik je een kopie, misschien leuk om instelhoeken en motordomp te checken

Graag Ralf, alle info is welkom. Heb inmiddels de Windsock datafile, de Squadron heb ik nog niet gevonden.

En de eerste 20 ribben zijn gesneden :P

Gr. Teus

Zou je misschien deze tekening kunnen laten copieëren voor mij
Ik dacht dat we daar niet aan deden op het forum? :?

Ook al is het een tekening van 20 jaar oud??? :?

(Wil niet roomser zijn dan de paus hoor, maar . . . )

jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back