3,5 meter, 4 kleppen zwever

Heren,

Ik ben opzoek naar een goede prestatie zwever, dus speur ik het web af naar een goede allrounder met weinig succes.
Al mijn vintage kisten zijn leuk maar niet te vergelijken bij een prestatie zwever bij 4Bf

Ik zoek iets wat aan de volgende eisen voldoet:
  • 4 kleppen vleugel (!)
  • 3+ meter span
  • geschikt voor F5J wedstrijden
  • recent profiel
  • bestand tegen een stootje
  • budget €450,- totaal

Zelf zit ik te denken in de richting van een Reichard, Valenta, of Topmodel oid.
- Reichard Cirrus (gaat over budget heen vrees ik, maar wel heel mooi)
- Valenta Sioux
- Last down competition
- Topmodel Ideal (-V)
- Staufenbiel Vitesse

Ook de Climaxx kwam nog in het lijstje voor, alleen wil ik liever niet zelf bouwen.

Ik ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen, voor welke kist jullie zouden kiezen en waarom.

Ik heb hier op het forum al gezocht, maar kon niet echt iets vinden dat op mijn vragen ingaat.
Het draadje van de Cirrus is wel redelijk leerzaam, en ik voel er veel voor om voor deze kist te kiezen.
Ook heb ik al eens even met de Cirrus van Arjan morgen knuppelen, das toch wel heel gaaf hoor.

Laatst bewerkt:
Die had ik ook gezien Eric,

Ook een hele mooie kist, alleen wel vrij zwaar.
Maar ik vraag me af of daar de setup dan al in zit, want dat kon ik er niet uit halen

Topmodel levert zonder electronica! (Anders is het bij vermeld)

ARC = Almost Ready to Cover
ARF = Almost Ready to Fly

De Gracia en de Grafas zijn de F5j modellen van Topmodel
De Fascination en de Ideal verschillen niet zo heel veel in gewicht in vergelijking tot de spanwijdte.
(Last Down is misschien nog wel zwaarder en die verliest het van beide modellen!)

Eric

Ok, nu zie ik het idd.

Alleen was die €450 wel bedoeld incl setup (servo's, motor, regelaar) :D

Laatst bewerkt:
Ik kijk zelf momenteel met een schuin oog naar een ArtHobby High Aspect

hiaspect_es_1.jpg

Mijn Cirrus vliegt fantastisch maar juist bij 4Bft is het niet alles....en juist in dat opzicht hoor ik over de Arthobby modellen hele goede verhalen.
Daarnaast zijn ze betaalbaar. Zie de Duitse leverancier

Ik heb eens even wat op een rijtje gezet.
Voor een 3m-zwever, setup in Europa aangeschaft, niet het allergoedkoopste maar zeker niet het duurste:

6 servo's 120
motor-regelaar combo Dymond 75
2 accu's SLS 3s 1000mAh 30
spinner Aeronaut 40mm 17
bladen aeronaut 11

Totaal 253 euro

Dan hou je 200 euro over voor een complete kist. Zelf bouwen van een Climaxx kan dan net denk ik, al zal het wel erg krap zijn.
Dan zul je dus naar 2e hands moeten kijken.......

Ik denk dat je gelijk hebt Arjan, marktplaats en het verkoop gedeelte voorlopig maar even in de gaten houden dus :)

Klopt, maar ik ben er niet zeker van of die lekker steekt bij veel wind.
Hoezo dat dan...? Mijn Sioux is met wat wind beter te vliegen dan mijn Cirrus. Enkel in zeer licht weer verlies je wat omdat hij harder daalt dan die lichte dingen. Maar je kunt niet alles hebben. Tenzij je het 3-voudige van je huidige budget uitgeeft.

De.................

Dragonfly Strong van Valenta.
Te koop o.a. bij Bichler.

Vliegt erg fijn en zeker geschikt voor F5J.
Setup uit Hong Kong en je komt een heel eind.

Die kost 400 euro leeg :shock: En is niet leverbaar
Profiel is hetzelfde als van de Sioux (MH32)

Ik vind de Ideal, en ook de fascination van topmodel erg mooi! Op ons cluppie vliegt een ideal, en die vliegt toch wel bijzonder mooi hoor!

@René, ik zou niet weten hoe dat werkt en mijn Duits is net zo goed als mijn Grieks :mrgreen:

Arjan belde net, de Vitesse is wel een mooi ding hij stond ernaast :)
Foto's komen mijn kant op, ik ben benieuwd

En de Sioux is van Marktplaats verdwenen, maar mijn mail is niet beantwoord, beetje jammer (maar ja het MP)

Back