3,5 meter, 4 kleppen zwever

Op zich al leuk hè om weer op zoek te zijn en een kist aan te schaffen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan schaalmodellen. Omdat deze de esthetica van het vliegen veel meer benaderen. Sterker nog, bij veel modellen is het niet van echt te onderscheiden. De stabiliteit en het totale vliegbeeld is optimaal.

Ik zal je van RC-network op de hoogte houden als ik iets tegenkom.

Veel plezier met je zoektocht!

Met vriendelijke groet
Rene

René,

Ik vraag me af of je hier hoge ogen mee gooit op een F5j wedstrijd, maar cool ie zeker!

Groetjes,
Sander

Haha Sander! Zie het maar als een alternatief.... Ik dacht dat hij de cirrus ook noemde als mogelijkheid. Maar ik lees nog wel eens over dingen heen ;-)

Reichard Cirrus....

121028_Cirrus_F5J_3.jpg

Graupner Cirrus

Cirrus_080326001.jpg

(ik heb ze allebei :-) )

Mijn eerste kist was een graupner Cirrus 75. Heb m nog steeds en is in nieuwstaat. We hebben een paar jaar geleden wel eens contact gehad. Prachtig bouwverslag destijds van je! Leuk je diversiteit in modellen te zien.

Ben ook op zoek naar 3 meter zwever en zie net een nieuwe zwever bij Topmodel. De Engelse vertaling is nog niet klaar en prijs onbekend.

De Elite: Topmodel CZ - Elite

Google translate:

Model nodig voor thermische vliegen. Kleppen toelaten om effectief te vliegen in slecht weer, bellen thermiek en dient ook goed als een rem, waardoor de landing been in de zwaarste omstandigheden. Elite zal voldoen aan al degenen die willen het mooie vliegen in thermiek te genieten. Gekenmerkt door een rustig en stabiel rendement. Driedelige constructie met balsa vleugel torsiedoos doplňule glasvezel, koolstofvezel romp. Split lift zweeft balsa bouw, aangevuld met carbon spar en leading edge. Liftbesturing gebruikt een fiberglassteel. Bouw roer wordt gecontroleerd Stranded race. Drive is navzžený zodat het kan worden gebruikt 3S lipo batterij.

Het is een model ontworpen en vervaardigd in de Tsjechische Republiek. Onderdelen zijn op voorraad.
Als u geïnteresseerd bent in een andere kleurencombinatie model dan wordt aangeboden, gelieve ons te contacteren, hebben wij u gedekt

-------------

Volgens de specificaties zou hij uitkomen op 2 tot 2.2 Kg, is zeker niet slecht en bijna 1 kilo lichter dan de Ideal of Fascination.

MH32 profiel penetreert goed en vleugel belasting vanaf 32 gr tegen 38 voor de Fascination.

Natuurlijk is de Super sport ook kandidaat: Topmodel CZ - Super Sport

Maar een half ingedekte vleugel is zeker sterker en iets meer gewicht ga ik niet merken.

Hij staat nu al met stip op 1!

Roger

Ja maar niet voor €450,- :mrgreen:
Nee ik heb niks wat weg gaat, maar dan weet ik waar ik naar kan kijken voor je.

So noch einmal €450 war dein grenze, oder?

Jawohl!

eigenlijk zelfs minder :oops:
(maar dan moet ik me gaan richten op een goede (schaal) rolroer kist met remkleppen)

Gruß ein Oer-hollander

Ik denk dat je aan de Arthobby Oddyssey een hele leuke kist hebt.
Je houdt dan nog €180,- over voor je rc.

Arthobby.pl - Odyssey-EC 2.7M

Staan nog meer video's op youtube....

Ook de kist die Serge aanhaalt is een goede optie en valt ook binnen
Je prijs range.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, net een maatje kleiner maar inderdaad heel goede kist!

servo's zijn daar ook goed te betalen.
35mm 650Kv motor moet ook wel ergens anders te vinden zijn

Hmmm!

+1 !

Back