3.5t brushless motor hapert bij het wegrijden

wow dat moet je me ff uitleggen met dat spurgear en pinion enzo groet

Als je weet welke interne overbrenging de auto heeft.. (staat in de handleiding)
en daarnaast het aantal tanden van je pinion.. (motortandwiel) en het aantal tanden van je Spur (tandwiel op de auto), dan kun je je overbrenging berekenen.

Dus (spur/pinion)x interne overbrenging..

wanneer je nu beneden de 8 of 9 zit dan zit je waarschijnlijk te laag.. maar dat zul je een offroader moeten vragen.
Ik rij zelf alleen onroad.

okee en hoe bereken ik dat precies dan?
zal het ff proberen en anders ga ik wel ff naar krikke toe maar kan het ook helpen als ik van een 3.5 turns naar een 8.5 a 9.5 turns ga of maakt dat niet uit.

okee en hoe bereken ik dat precies dan?
zal het ff proberen en anders ga ik wel ff naar krikke toe maar kan het ook helpen als ik van een 3.5 turns naar een 8.5 a 9.5 turns ga of maakt dat niet uit.

Hoe je het berekend heb ik in mijn vorige post gezet.
je kunt ook het aantal tanden van je tandwielen en je merk en type auto even doorgeven.
(volgens mij een jamara Ripper, las ik in het 1e verhaal)

Daarnaast is een 8.5 of 9.5 turns ook een oplossing. Deze motoren kunnen een zwaardere overbrenging (kleinere gear ratio) aan en zullen ook minder vragen van je accu. Een 3.5 turns is gewoonweg erg snel!
Wat voor merk motor en regelaar heb je er in zitten?

Misschien dat Krikke kan helpen, of RCsupport in Bedum.. Of kom eens langs bij de indoorbaan in Tynaarlo, genoeg mensen die je kunnen helpen.

heb ik ook meegemaakt met mijn hpi firestorm flux,
ik rij ook met gewone accupacks en het ligt wel degelijk aan je accu's of de lader, ik rij met 7 cell batterijen van graupner 3600mah en had dit dus ook en heb dit uit gelegd aan de modelbouw winkel, en bij mijn lag het aan de lader, ik heb mijn dan een digitale lader gekocht met schermpje en je kan dan ook je amp instellen en je trickle perfect regelen zodat je batt perfect gelijk geladen word , en het probleem was opgelost, ook met mijn rustler vxl en mijn ERBE heb ik geen probleem meer! blijkbaar komt dit probleem vaak voor

Een accu maakt bij zulke snelle motoren inderdaad veel uit.

En ja een lader waarop je kan zien wat er in gaat en waarbij je met genoeg amperes kan laden is belangrijk.

Echter accus perfect gelijk laden kan alleen met een Spintec IIC of een battery tray van Robbe en graupner.. Een trickle instelling is puur voor het chemische proces en meetwaarden die de lader wil hebben.

Een lipo zal het grootste deel van de problemen oplossen omdat deze accus veel beter hun spanning vasthouden onder belasting dus de motor altijd genoeg vermogen kan leveren.

Back