3 lipo's op esky honeybee

Ik gebruik nu 3 lipos 1300 mah op mijn esky honeybee.
Lekker lang vliegen dus..........maar hoe zit dit nou eigenlijk
met de lipo afslag. De regelaar is niet bedoeld voor lipo's maar het kan wel.
Als de heli nou niet meer goed op hoogte kan blijven en ik stop dan, is
de lipo dan niet te ver ontladen????

Even de spanning van de lipo meten ongeveer 5 minuten na de vlucht. Als de spanning per cel niet onder de 3 volt komt zit je goed.

tieske

Meten is weten, geeft je 3s lipo minder dan 9 volt (3 volt per cel) dan heb je hem te ver ontladen.

Vertel eens wat meer over je setup, vlieg je met het standaard mixerboardje? Daar zit geen lipo afslag op en zul je dus moeten timen hoelang je kan vliegen. Ook zullen de standaard motortjes het niet lang overleven op 3s.

Vlieg je borstelloos dan kan je meestel wel de lipo afslag in je regelaar instellen.

Ik vlieg met de staandaard uitrusting.
Ik heb een honeybee fp uitvoering.
Ben net nieuw met het helivliegen........dus een perfect model
om het mee te leren.
Ik kan nu wel een acculading lang hoveren.
De nieuwe cp uitvoering van de honeybee wordt ook aangeboden
incl. 3 cellen lipo zonder dat er lipoafslag op het mixerboard zit.
Hoe zullen hun of jullie dan bepalen hoelang je kan vliegen.
Liposafe ertussen zetten???

oh ja...wat betreft het motortje overbelasten.
Ik gebruik de helicopter nu in de woonkamer......dus vol gas gebruik ik toch niet.....dus overbelast ik het motortje toch niet????

Je haalt een paar dingen door elkaar maar dat ter zijde, zet eerst eens een voltmeter op je lipopakket dan weet je waar je aan toe bent. Zoals eerder gezegd onder de 9 volt is het foute boel.

Hoelang je kan vliegen kan je ook berekenen. Hiervoor zal je moeten meten hoeveel Ampere je hele setup trekt.
Voorbeeld:
Jij hebt een lipo van 1300 mah, deze kan dus een uur lang continue 1,3 Ampere leveren, dan praten we over 1c. Stel jou setup verbruikt 2,6 Ampere dan zal daar dus een half uur mee kunnen vliegen.

Daarnaast moet je nog rekening houden met de c waarde van de accu. Is deze 10 c en 1300 mah dan kan hij dus continue 13 Ampere leveren, meer mag je dan niet van hem vragen.

Back