3 master zeilschip

ben vandaag aan het binnen werk begonnen op alle dekken komen geteugde kanonen te staan dus ik heb nog heel wat werk voor de boeg

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Amazone (Dirk)

Ik begrijp dat je het plan had om met Wimg naar Bornerbroek te komen maar dat je op 3 sept. niet kunt . Nu doet zich het feit voor dat Minisail Classic op het Bornerbroek een bijeenkomst houdt en wel op 16 en 17 aug. Wat is Minisail Classic, dat is een intereuropeese club van modelbouwers die zich toeleggen op het bouwen van schaal getrouwe R.C. bestuurde zeilende modelschepen. Wim Moonen heeft zich ook aangemeld zodat je misschien wat ideeen kunt op doen. Mocht je zin hebben en jullie komen vraag maar naar Imre.
Groet Imre

beste imre dat is een dag dat ik wel kan afkomen en aangezien het 2 dagen is denk ik dat ik een paar dagen naar ginder kom met de fam. en de tent voor een paar dagen opsla.

tog ff voor de goede orde is het op deze camping te doen ?

Camping 't Grasbroek
Fam. Smit
Grasbroekweg 1
7627RC Bornerbroek

anders moet ik eerst nog reserveren en zien of de mensen plaats hebben .

vriendelijk bedankt voor de info en we komen zeker af .
als je nog ff kunt bevestegen dat het deze camping is .

vriendelijke groeten dirk

Wim het is hier fantastisch weer!! gisteren vliegerfestival gehad! echt leuk! vooral de vliegers met Turbine!

;)

maar dat terzijde, back on topic...

ASH

Hallo Dirk,
Het is inderdaad op camping 't Grasbroek.
Hopend op mooi weer en wind tot de, ik heb een kleine vergissing gemaakt met de datum het is, 15e en de 16e.
Groeten Imre.

hoi imre ik ga zondag afkomen voor 1 dag want het hele wekent komt niet echt goed uit . zaterdag is het hier in belg. moederkesdag en je weet hoe vrouwen zijn he :mrgreen:.

ashikaga thx voor de link van de forum ik heb daar een treat op gezet na een e mail van één van de leden die me vroeg om dat te doen zo dat ze konden helpen met het riggen enz .

jongens ik ga wel geen bilding log bij houden hier op de forum omdat er tog veel tijt insteekt en omdat ik ook al een bildinglog heb op een belgise forum. tog voor degene die ff willen gluren bij de buren heb ik de foto s die ik gemaakt heb van de bouw geuploud dus je kan wel de foto s bekijken hier

http://cid-0d5a479a6f81fe7d.skydrive.live.com/browse.aspx/schip%20bild?ct=photos

moesten er vragen zijn dan zal ik ze zeker beantwoorden .

groetjes dirk

Laatst bewerkt:
Dirk jongen, hoe lang ben jij al aan dit schip bezig?

Want als ik die foto's zie, kan ik maar 3 dingen bedenken:
- ofwel zijn er in Vosselaar meer dan 24u in een dag
- ofwel heb jij echt niets beters te doen
- ofwel ben je echt al jaren bezig....

Min eigen bouwtempo kennende, zou ik zo ongeveer een jaar of 5-6 bezig zijn met wat jij ondertussen hebt gemaakt....

:p dazzel ik ben op 8 januari 2009 begonnen dus ben ik 8 maanden bezig.

en ik heb inderdaad niets beter te doen :sleepy:

lol nee hoor ik ben 4 jaar door een zware rug operatie zonder werk gevallen en sta nu voor goed op de ziekekas omdat ik ijgelijk niet meer kan werken ( ik heb altijt in de bouw gestaan ) dus heb ik tijt genoeg om elke dag te bouwen als mijn rug het toe laat want er zijn dagen dat het echt niet gaat. ik bouw dus een 8 uur per dag aan deze dame

OK nu maak je mij jaloers :p

Soms wou ik ook dat ik zoveel uur op een dag met de hobby bezig kon zijn, onderzijds heb ik het geluk nog een goeie rug te hebben, want dat wens ik natuurlijk ook niemand toe om alle dagen pijn te hebben.

Maar goed we dwalen af, ik ben echt benieuwd hoe dit schip verder gaat lopen. Ben ook heel erg benieuwd naar de techniek, want dat gaat nog een puzzel worden denk ik. Dan zijn mijn scheepjes maar simpele dingen!

dazzler er is niets simpel aan een boot hoe groot of klein ze ook mogen zijn het blijft het zelvde alleen in een andere schaal. ik heb voor een grotere schaal gekozen omdat een 1/78 op 2 maanden af is bij mij en ik wou tog iets langer plezier hebben van de bouw :D.

thx ash & dazzler.

Haha Dirk, ik ben al 3 jaar, 1 maand en 26 dagen bezig aan mijn Ericsson VO70, schaal 1/15 (komt dus uit op 140 cm romp + 10 boegspriet) en het is nog niet af. (enkel nog een dek luikje, moet ik echt eens werk van maken)

OK ik heb wel even vals gespeeld want heb in die 3 jaar ook als tussendoortje de Alinghi America's Cup gebouwd (schaal 1:20, 120 cm) maar goed.

Ik weet hoeveel tijd er in al die kleine dingen zoals de kanonnen, het boegbeeld, de zeteltjes.... enzo gaat zitten..

Wie weet kan ik ze ooit eens in het echt bewonderen tijdens een Modelbouwforum zeildag!!

Even voor Imre,

Hoe laat is Bornerbroek?

Vorige keer was is er zondag na de middag, maar toen waren de meesten al naar huis.

Heb toch wel interesse om even langs te komen. (zondag dan, zaterdag wordt waarschijnlijk wat lastig)

Wim

Back