3-uren Heemstede (zo29-9-2013)

Beste Racers,

Op zondag 29 september a.s. organiseert de Model Auto Club Heemstede weer de bekende Drie Uren Race voor de brandstofklassen 1 op 10 en 1 op 8. De MACH verwacht een voldoende aantal deelnemers, zodat de wedstrijd daadwerkelijk, ook bij regen, zal kunnen doorgaan. Dus alle rijders van Nederland en omstreken zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen.

De MACH kent geluidsrestricties, waardoor er uitsluitend met de basic-motoren van Novarossi moet worden gereden. De volgende technische gegevens zijn dus van groot belang:

Klasse 1 op 10:

Chassis vrij naar keuze, volgens de reglementen van de NOMAC.
Banden: Vrij naar keuze ONGESMEERD.
Motor: Novarossi N12T1
Uitlaat: Novarossi 3501 (51611) + uitlaatbocht 41619 of Hipex .12 (MA 120028) + uitlaatbocht CL 120.036

Klasse 1 op 8:

Chassis: Vrij naar keuze, volgens de reglementen van de NOMAC.
Banden: Vrij naar keuze, ONGESMEERD.
Motor 1: Novarossi N21 3T
Uitlaat 1: Novarossi 9901 (51006) + uitlaatbocht 41023
Motor 2: Novarossi N21 5T
Uitlaat 2: Hipex 2095( MA 210043) + uitlaatbocht CL 210.065

Aanvullende regels:

In principe zullen er 10 teams van elk twee rijders en één helper aan de race kunnen deelnemen, waarbij iedere rijder minimaal 1 uur en 15 minuten moet hebben gereden.
De race voor de 1 op 8 klasse start om 10.00 uur en wordt om 13.00 uur afgevlagd. De race voor de 1 op 10 klasse start om 14.00 uur en wordt om 17.00 uur afgevlagd.
De rijders van de 1 op 10 klasse verzorgen de baaninzet tijdens de race van de 1op 8 klasse. De rijders van de 1 op 8 klasse verzorgen de baaninzet tijdens de race van de 1 op 10 klasse.
De prijsuitreiking is om 17.30 uur.

Het inschrijfgeld bedraagt € 25,00 per team te voldoen op de dag van de race.
De Drie Uren van Heemstede is een unieke race. Laat je kans niet voorbij gaan en DOE DUS MEE!! Je bent van harte uitgenodigd.

Mochten er rijders zijn die mee willen doen maar geen team hebben, laat het weten in dit draadje en we stellen hier de teams samen.

Er kan hier ingeschreven worden als team en gekeken worden wie er meedoen:
Inschrijven - MACH 3 uren van Heemstede 2013

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel alle drie dezelfde kap Marcel, moet je de komende weken nog maar even het schuurtje in dan. Hoop dat het lekker druk zal worden op de 3-uren.
Denk dat we de 1/10 wel lekker vol krijgen met de Basic motoren, Mark H. zou ook nog even zijn team inschrijven.

Hopelijk zal de 1/8 ook een mooi startveld krijgen.

Lelystad, dat is toch dat dorp daar langs de snelweg..?

Maak je maar niet druk, Team Capricorn gaat voor de Triple..!!
Snel racen, kappen in de airbrush en natuurlijk de derde helft..

Net bevestiging van de voorzitter en commissie brandstof dat er met max. 2 personen gereden mag worden. Iedereen moet dus opnieuw inschrijven op MyRcm.

Net bevestiging van de voorzitter en commissie brandstof dat er met max. 2 personen gereden mag worden. Iedereen moet dus opnieuw inschrijven op MyRcm.

Het loopt nog niet echt storm. Ik denk niet dat deze aanpassing extra teams op gaat leveren. Een derde persoon vinden als aanvulling om het rijden mogelijk te maken, maar zelf niet mogen rijden wordt voor veel mensen lastig is mijn mening. Ik denk dat je beter voor een 3 mans formatie kan gaan waar er dan minimaal 2 van moeten rijden, maar alle 3 ook mogelijk is.

Aaah, nu begrijp ik het Wildcard is Bert....

Maar ben het helemaal met je eens, verder zou duidelijkheid helemaal goed zijn.
Dit soort regels moeten maanden van te voren al vast liggen en voor iedereen duidelijk zijn.

Wat ik er zover van begrijp is dat de bestaande teams niet meer mee doen als de regel 2/team is.

Volgens mij kunnen we makkelijk 8 a 10 teams met 3 man krijgen, 1/8 wordt natuurlijk een moeilijk verhaal.

Het zou goed zijn als de Mach duidelijkheid geeft, as. zaterdag zal er over gesproken worden op de clubwedstrijd, zal wel teruggedraaid worden naar 3 man per team.

Back