30 cc RCGF benzine aansluiting brandstof

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door titobiro, 7 feb 2020.

  1. titobiro

    titobiro

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Purmerend
    Geachte Leden,

    Deze motor heeft een walbro carubateur deze heeft 3 aansluitingen. Kan iemand mij vertellen hoe de slang(en) hierop moeten worden aangesloten. het type is MC16A10-12 is echter op het internet niet te vinden.

    m.v.gr. Ik heb wat foto,s bijgevoegd
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.583
    Locatie:
    Rotterdam
    Er zijn een paar opties.
    1 is brandstof aanvoer
    1 is omgevingslucht. Soms is de luchtdruk op de plek van de carb onderhevig aan allerlei invloeden, dus wil je de constante luchtdruk uit de vliegtuigromp hebben als referentie.
    Bij een heli is dat natuurlijk wat lastiger, al zou ik niet weten waarom je bij een heli de druk ergens anders vandaan moet halen
    1 is waarschijnlijk carterdruk, denk ik. Waarschijnlijk die in de isolator (zwarte ding tussen motor en carb)

    zie ook onderstaand plaatje
    https://images.app.goo.gl/aeg1gTFE6WEYFfbs8


    Iig, bij mijn vliegtuigmotor hoef ik alleen de brandstof aan te sluiten..
    Alleen zit bij mij de carteraansluiting intern
     
  3. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.073
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Een van de aansluitingen is een brandstofretour, denk ik. Normaal komt daar niks uit, maar zit er vaak op in verb and met een eventueel balgpompje om de motor te primen
     

Deel Deze Pagina