30 maart 2014 : Truggy Masters wedstrijd 1 - MVW Purmerend

Ik zal dit jaar ook extra mijn best doen om elke wedstrijd de master finale te halen; zou eigenlijk moeten lukken... En eenmaal in die finale zal ik er alles aan doen om te profiteren van jullie pech en mijn rij techniek!! :-P

Nog een weekje om je truggy te vertroetelen, op te poetsen en van verse smeersels te voorzien...volgend weekend gaan we los! Twijfel niet langer en schrijf je lekker in :D

Zijn jullie allemaal aan het aftellen tot de eerste race? Wij wel...en kijk eens naar de weervoorspelling! Het wordt een mooie lentedag, ideaal voor de seizoensopener.

Wat aanvullende informatie voor de rijders:
- Zaterdag trainen mogelijk vanaf 10:00
- Kantine open vanaf 10:00
- Trainen mogelijk tot 17:00

- Zondag aanmelden tussen 08:00 en 09:00
- Rijdersbriefing 9:30
- Eerste kwalificatie 10:00
- Einde wedstrijd 17:00

- Parkeren: er is een evenement bij de buren van MVW dus het zal vrij druk zijn met auto's.
- Auto uitladen en daarna direct parkeren.
- Wanneer het parkeerterrein vol is, schuin aan de overkant van het Trimpad zijn nog meer parkeerplaatsen.
- Hou de toegangsweg vrij voor hulpdiensten!

- Nummerstickers worden ter beschikking gesteld door de organisatie.
- Inschrijving sluit zaterdagavond om 20:00 stipt.
- Na het sluiten van de inschrijving kennen wij de nummers toe, kijk zelf even op de inschrijflijst welk nummer je hebt:
Truggy Masters | Inschrijflijst
- Op zondag liggen de nummers in de kantine, neem je kap mee en plak 2 van de 3 stickers op je kap. 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant, op de body...NIET op de vleugel!
- De 3e sticker is reserve, deze nemen wij iedere race mee.
- Heb je 3 stickers verbruikt dan kun je een nieuw vel kopen bij Paco (Welcome at CUSTOM RACING DECAL).

Mochten er nog vragen zijn, reageer dan op dit bericht, of op de diverse fora. Krijg je daar geen antwoord stuur dan een email naar agenda@truggy.nl

Tot zondag allemaal!

kan zo wel eens zijn dat we niet kunnen rijden , onze leaseauto heeft een kapotte voor centeras. Die hebben we niet en is een speciale maat. We doen nog even ons best en anders hebben we pech.

Voila we zijn net op tijd klaar ermee :)

1959383_10203525335798393_2051359638_n.jpg

Hi Truggy rijders! Er is 6 April op RACO ook eek wedstirjd te rijden voor de liefhebbers en er kan nog worden ingeschreven. Zowel Truggy als Buggy. Wie weet tot volgende week zondag! Grtz Ivar

Inschrijven Link:

MyRCM

Zeer leuke eerste Truggy Masters gehad, zaterdag trainen en zondag de wedstrijd.

De Serpent heeft de test goed doorstaan, komende van een Mugen was dit echt een aanpassing. De auto laat zich helemaal anders rijden waardoor de quali's naar het einde pas begonnen te gaan. De finales liepen voor mezelf ook netjes, halve finale een 1ste plek en door naar de finale. In de finale mocht in starten vanop een 2de plek en na een hele strijd (slechte start waardoor ik als laatste uit de eerste bocht kwam) toch de 2de plek kunnen behalen achter snelheidsduivel Jordy.

Organisatie, MVW en vooral Rc-Speedhouse en het team thanks voor deze racedag!
Op naar de volgende!

Door het uitvallen in alle wedstrijden vorig jaar en het veranderen van mugen naar serpent ben ik aan de wedstrijd begonnen met het gedacht dat de A-finale er niet inzat.

Had echter al te horen gekregen dat ik met de serpent sneller was tijdens de training dan dat ik ooit met de mugen gereden had. Na quali 1 stond ik 4de :p, na veranderen van de banden gingen we nog wat harder en de quali's afgewerkt als 5de. Gezien het sterk deelnemersveld niet slecht en de agressiviteit van de wagen voelt voor mij super.

Voor de halve finale wat veranderd aan de wagen en versleten supersoft bandjes gelegd. Wagen voelde initieel slecht waardoor ik de fouten opstapelde en dreigde te stranden in de halve finale. Halverwege kreeg ik terug gevoel en controle en als 3de geëindigd.

Eindelijk mocht ik nog eens met de grote jongens in de A-finale meedoen, vertrekkende vanop stek 6. Toch maar terug nieuwe bandjes gelegd en de start was super. Weg in 3de stelling achter Jordy en teamboss Bjorn en dat ook lang volgehouden tot Kurt achter mij kwam. Hij was duidelijk sneller en als goede teammaat ben ik maar opzij gegaan:rolling:. Uiteindelijk 4de geworden en super tevreden met mijn resultaat.
Aan Jordy was geen beginnen aan, maar met positie 2,3 en 4 hebben we als team een sterk resultaat neergezet.

Mvw, organisatie en team RC-speedhouse bedankt voor de gezellige racedag!

Vorig jaar hadden Jordy en ik besloten te gaan stoppen met het truggy rijden, er bleken er meer zo over te denken , en dat maakte de beslissing voor ons dan ook iets makkelijker.
maar zo als altijd begint het dan toch weer te kriebelen, en als je dan hoort dat ook de andere snelle mannen toch weer gaan deelnemen is de keus dan weer snel gemaakt om een wedstrijd mee te pikken.

Probleem was een auto! we hadden dit natuurlijk niet gepland en een auto regelen binnen een week en dan nog bouwen is erg lastig. Gelukkig konden we onze oude Team C T8T lenen van de nieuwe eigenaar . Super blij , en dus snel de auto klaar gemaakt voor deze wedstrijd.

Zaterdag de auto even aangepast en het vertrouwen was groot. De kwalificatie's gingen prima , echter het vermogen van de motor liet te wensen over. TQ was het resultaat en dus op naar de halve a finale. Van kop af vertrokken en in een mooi ritme naar de finish dachten we . Jor had wat rondes voorsprong opgebouwd, maar een schroef van de shock op de arm had er geen zin meer in en ploep , weg was hij. Tja dan kan je nog zo goed rijden , maar pech kan een heel weekend vergallen. Snel de auto kunnen repareren , maar de voorsprong was verdwenen. Gelukkig snel weer naar de kop en door naar de finale.

Tijdens de start van de A finale kregen we te horen dat we moesten starten van plek 3, ik snapte er echt helemaal niets van , ik ben dus gewoon blijven staan op de eerste startplek. Excuus als dit mijn fout was .

Finale ging perfect, auto was goed , maar de motor begon op het einde heet te lopen en wilde de jumps niet meer nemen. Gelukkig kon Jor de wedstrijd blijven controleren en de overwinning binnen halen.

Het rijden op de truggycup blijft gek genoeg trekken, de sfeer is apart en juist erg leuk. mede daarom denk ik ook dat we weer mee willen doen, echter een auto zal nog moeten worden gevonden. Hoe we dat gaan oplossen weet ik nog niet, wordt vervolgt. Alle suggesties zijn welkom hahahahahaahh.

Mvw , Truggymasters , Ronald en Jerremy bedankt !!

Back