30mm propje ??

• Topicstarter Topicstarter RC junkie
  • Startdatum Startdatum
R

RC junkie

Guest
Hallo,

Heeft er iemand een 30mm messing propje voor mij liggen ??

Alvast bedankt,
Niels

je kan beter gewoon een carbon propje van graupner nemen, messing props moeten over het algemeen geballanseerd worden enzo,
carbon prop gaan voor jou boot goed genoeg, ik vaar er trouwens zelf ook mee!

grtz jurriaan

@cheeta
ik heb et niet over het propje hoot maar de setup :lol:

hij heeft een zelfbouw boot, volgens mij met neo 900 op 14 cellen

maar hij bedoelt dat jouw boot met carbon propjes ook aardig hard moet kunnen ;)

ok volgens mij is met min boot de 30 te halen..... heb geen gps :(
maja ik heb hem al een tijdje..... ik wil eigelijk wel harde maar ik weet niet hoe :P maar ik ga een vraag ..... mijn trimvlakken staan nu recht maar als ik die naar beneden zet gaan mijn punt dan omhoog of omlaag ?
srry voor de domme vraag maar ik ben een beetje te lui om het uitteproberen :P

niels

EDIT: trimvlakken omhoog = punt omhoog,,

hoe schuiner omhoog je ze zet hoe hoger je punt kan,, zie het als een draaipunt, het draaipunt is de spiegel,, hou dan de trimvlakken horizontaal dan weet je hoe hoog je punt ongeveer zal komen

Cheeta zei:
trimvlakken omhoog = punt omlaag,,
Het is net andersom. Ik denk dat je jezelf "verschrijft"

En carbon props zijn wel te modificeren. Echter niet eenvoudig.

Uh Niels als je zelf geen zin hebt om het uit te proberen, denk je dan dat je er achter zult komen, hoe je sneller kunt gaan? :? Kortste weg is dan de spaarpot omkeren en iets snels kopen ipv zelf uitproberen. Moet dan wel een flinke spaarpot zijn....

Succes
Marc

wat is het nou :roll: als mijn trimvlakken dus naar beneden gaan daat mijn punt ook naar beneden of naar boven ???

niels

@cheeta, het is een 700 neodym ipv een 900 neodym :wink:

als je trimkleppen omhoog gaan, gaat de neus ook omhoog. Zet je ze naar beneden, dan komt de neus ook naar beneden. (zoals victory marc zei)
Maar doe ze niet teveel naar beneden, dan worden het eerder remkleppen!
Meestal worden ze dan ook niet teveel gebruikt en trimmen ze de boot door het zwaartepunt te verleggen.

en ik heb idd een zelfbouwboot, het is een catamaran van 70cm lang, gebouwd uit balsahout en epoxy.
hier kan je het verslag zien: http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=5440

grtz jurriaan

Back