320 mm bladen. Past dit??

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
D

Duccan

Guest
Het blijkt dat je met grotere bladen jee heli stabieler word en directer. Dus ik wil grotere bladen op mijn heli doen, maar weet niet zeker of het gaat passen. Als mijn bladen 4 cm groter zijn dan heb ik iets van 1 cm over. Kan dit?? Ik heb er ook een foto van gemaakt.
De geo driehoek stel de verlenge bladen voor. Als het goed is, raakt hij mijn staart bladen niet. Maar meestal als je 320 mm bladen om je heli wilt doen met je je staartbuis upgraden (bij de t-rex in iedergeval)
12610243992.jpg

Zo te zien gaat het niet bij jou heli.
Als je het heckblaadje meer naar voren draait en het rotorblad naar beneden dan raken ze elkaar volgens mij.

tieske

hm...das jammer. Zouden de 315 mm houten bladen van t-rex er op passen? De 305 mm bladen van SAB bladen zullen wel passen, maar die vind ik wel ergg duur.

Ik heb even voor je gemeten: De houten T-Rex bladen (Align) zijn aan de kant waar ze de rotorkop in gaan 4,7mm dik en het gaatje voor de borgmoer is 2,8mm diameter.

hm...gaatje van mijn bladen is 3 mm en mijn bladhouder is 5 mm dik. Dit is toch geen problem??
Toch bedankt BarnOwl.

Edit: Nog eens goed gemeten. Het is net iets minder dan 3 mm. Dus het gaat heus wel passen
Hoe meet je dat eigenlijk zo precies...?

niet nodig toch?? Kan toch ook gewoon mijn staart servo verplaatsen. Maar ik heb toch de 315 mm bladen genomen, die raken de staartbladen niet. De SAB bladen zijn mij te duur. Ik doe het wel met de 315 mm houte bladen van Align.

ik zou dat onstabiele bij je heli toch ergens anders zoeken,
bij mij vloiegt de heli standaart (wel met andere zender) heel stabiel.
geen trillingen en geen belemmeringen voor de servo's, ook voldoende kracht voor wat leuk rondvliegen.

motor heb ik te vaak belast en word heeel heet (doet gewoon pijn als je aanraakt)----> magneten verliezen kracht-----> bladen maken te weinig toeren--->heli word onstabiel.

Toen ik nog met standaart zender vloog had ik aan die knoppen gezeten. Ik had teveel pitch op te weinig toeren ingestelld. Ik hoverde om minder dan half stick. Zo heb ik nog 3 vluchten gevlogen voordat ik een andere zender ging gebruiken en het allemaal goed instelde (dus meer dan 30 minuten mij motor zwaaar belast in totaal) . Hier door heeft mijn motor kracht verloren.

Dus nu haal ik een nieuwe motor namelijk een 450TH en met nieuwe, grotere bladen.

Das lekker bijdehand dan, een dikkere motor maar dan wel veel zwaarder belasten... Lekker met deze setup blijven vliegen tot je een 'zwaartekracht-upgrademoment' hebt gehad... Wel die motor kopen, die heb je toch nodig en de oude is kaput. Maar als je echt stabieler wilt, zijn bladen niet de (enige) oplossing.

Heel veel zwaarder belasten word het niet hoor. De 450 TH word meestal op een T-rex gevlogen en dan krijg je die standaard 315 mm bladen er bij. Dus...En op trextuning.com zie je de testen met die motor met 315 mm bladen en met carbron bladen. Maar morgen komt mij motor binnen en hij word zoiezo stabieler omdat hij nu veel meer toeren maakt. Ik weet het...de bladen helpen niet heel veel, maar wel een beetje. Ik heb gehoord dat met grotere bladen iets chiller vliegt, dus dat ga ik ook doen.

Skidz....wat zijn dan nog meer manieren om je heli stabieler te maken??

nou ik heb alles binnen hoor. Als zit er op gemonteerd. Dus nu ging ik het testen. Sluit accu aan, en dan wil ik gas geven. Doe steeds meer en meer. Op een gegeven moment dacht ik..er klopt iets niet. Ik zat op volgas een mijn bladeren maakte zo weinig toeren dat ik de bladen gewoon duidelijk zag rond draaien. Ik kan alles na....blijk de main dirve gear te slippen. Die tandwiel met die vrijlooplagers dat hij ook los van de motor kan draaien, zodat je kan auto roteren. Maar hij blijkt gewoon te slippen!! Weet iemand hoe ik dit kan fixen, of moet ik gewoon zo'n nieuwe gear?

die one-way bearing (een weg lager) kan wat vettig zijn, als je hem droogmaakt met een doekje zou hij weer kunnen werken.
ander zul je hem moeten vervangen.

Hai Duccan
Draait de motor wel de goede kant op
Ik denk het niet ,anders (bij een brostelloze motor) twee draaden aanschuitingen om draaien of hem in de motorsoftware omdraaien (als dat kan )
succes jan

Natuurlijk draaid hij de goedde kant op. En als ik mn bladen vast hou kan ik mijn tandwiel Beide kanten opdraaien en dat hoort niet.

kan ook stuk zijn... maar eerst eens uitelkaar en flink ontvatten. Dan kurkdroog weer inelkaar zetten.

Back