35 Amp of 60 Amp ESC voor Ezrun 9T

Discussie in 'Electro auto's' gestart door remco3, 25 nov 2009.

  1. remco3

    remco3

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    10
    Hallo, mijn zoontje van 11 wil een Ezrun 9T brushless motor (nav advies op dit forum, waarvoor dank ! :)) bestellen, en daarbij een ESC.

    Nu twijfelt hij tussen een Ezrun ESC van 35A of 60A. Wat zijn merkbare verschillen, voordelen en nadelen (los van de prijs)?

    Hij gaat de motor gebruiken in een electrische auto waarmee hij op weg/circuit rijdt. Alvast bedankt voor jullie advies.

    Remco (vader van Lucas).
     
  2. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ik heb er een op 35a esc en dat gaat PRIMA (goes like stink to be specific) en van wat ik hoor is het eigenlijk alleen handig (maar ik weet niet hoe dit offroad zit) om de 60a esc te nemen als je later wil upgraden naar 8.5 of 5.5 en de prijs dan een beetje wil drukken...
     
  3. dunowe

    dunowe

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Oudenburg Belgie
    Als ik me niet vergist zeggen de makers in de manual zelf dat
    -de 35 goed is voor onroad
    -voor offroad beter de 60 wordt genomen.
    En dat advies heb ik zelf ook al meermaals gelezen op dit forum.

    dus voor jouw zoons onroad wagen zit het wel goed.

    Trouwens zelf heb ik ook een 9T+35amp combo in een offroader en bevalt goed, maar ik moet wel de temperatuur in de gaten houden (van de motor vooral)

    Moest ik het overdoen, dan kocht ik een 8.5T+60amp combo, maar had me wel prijziger uit gevallen. Reden is omdat de x.5 echte 540 motoren zijn terwijl de 9T een 380 motor is in 540 kleedje. Voor een onroader misschien minder erg, voor een offroad iets meer.
     
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    umm, .......... meer amp, meer power :confused:
    als je een zwaardere esc neemt heb je meer power, je kan er ook vaak een snellere motor op zetten. (als je dat dan zou willen)
    alleen is de accu wat sneller leeg.
    met een 60 amp esc word het ook minder warm met een minder snelle motor.
    succes met de koop.

    gr Sander.
     
  5. rcsuperstar

    rcsuperstar

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    22
    Ik zou lekker de 60A combi nemen.
    Kan je altijd nog snellere brushless erin leggen of in offroad auto leggen.
    Heb zelf ook 3 ezrun 60A combi's met 9t en 8,5t en gaat lekker in onroad en offroad wagen :)
     
  6. cheb60

    cheb60

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    492
    ik heb zelf de ezrun 9t 60 ampere. in mijn off road traxxas bandit.
    1 het trekt als de brand weer :D!
    2 de temperatuur loopt niet gauw op en blijft 40-45 graden met contsant vol gas rijden.
    3 35 ampere is beetje krap als ik jouw was zou ik voor de 60 ampere gaan hoef je later ook niet over te stappen en kan je als je sneller wilt alleen de 5.5 t nemen.
    4 de accu is alleen wat sneller leeg helaas.

    35a is beetje krap in mijn mening. zodra de 60 ampere esc naar burst gaat rollen de ogen uit je hoofd :).

    EDIT: is de ezrun 9t 60a een echte 540 type motor of ook 380 size?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009

Deel Deze Pagina