Kennelijk ben je dan toch niet goed op de hoogte want een zendamateur zendt niet continu. dus je kunt over zijn/haar huis vliegen en geen last hebben maar op het moment dat de zender aangaat heb je geen verbinding meer met het model dat gaat niet geleidelijk maar plotseling. Dat los je niet op met 6dB sterker signaal.
Dus jouw verhaal gaat dan niet op.
[edit: nu heb ik iets meer tijd om te reageren dus ik vul dit nog even aan]
Waarom ik hier toch nog even op doorzaag is dat veel FPVers, die toch wel ervaren zijn, relatief weinig over radiotechniek weten en blindelings erop vertrouwen dat zij de situatie in de hand hebben.
Er zijn maar weinig die weten welke medegebruikers er op "hun" frequentie zitten. Als je verantwoord met FPV bezig wilt zul je naar mijn idee hier ook rekening mee moeten houden en je vluchtplan op moeten aanpassen.
De techniek zelf...... mijn verhaal waarop je reageerde gaat heel diep in de techniek, je hebt er als gebruiker mee te maken maar velen weten niet dat dit effect bestaat. Toch, als je de grenzen op gaat zoeken heb je ermee te maken en er zijn zat mensen die de grenzen van de mogelijkheden opzoeken of door verkeerde aannames zoals "UHF heeft toch geen last van storing".......... "frequentie hopping dus geen last van andere zenders"....................toch over de grenzen gaan zonder te weten.
Kortom het tekort aan kennis over radiotechniek is een groot risico. Dit komt niet alleen op het MBF voor maar ook op fora, zelfs als die alleen met FPV bezig zijn.
Je gaat er vanuit dat de RTH het model veilig naar "huis" stuurt............... hoeveel % van de FPVers hebben RTH.........
Jij kunt er niet vanuit gaan dat iedereen dezelfde apparatuur heeft als dat jij gebruikt. Dus een ODS of een RTH hoeft niet per definitie aanwezig te zijn. Als er wel een ODS in gebruik is, geeft het dan wel de RSSI weer van de RC ontvanger?
Dus Bluefalcon, jij doet een aantal aannames waar je rustig eens kritisch naar mag gaan kijken: klopt het feitelijk wel wat jij zegt, heeft een ervaren FPVer wel alle kennis over luchtvaart, modelbouw, het weer, radiotechniek enz.
Kijk maar eens wat een 1:1 piloot moet leren voor hij zelfstandig mag vliegen.
En ...... wat ook belangrijk is: niemand weet alles (ook ik niet

), dus je loopt het risico dat iemand anders het echt beter weet dan jij.
Als laatste: ik gebruik voorlopig 35 MHz voor FPV omdat voor mijn omgeving daar de minste kans is op medegebruikers