Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is niet perse waar. Zeker bij vliegende modellen zal er niet zo gek veel verschil zijn met de 2,4GHz.Volgens mij moet het altijd beter gaan.
- 35 Mhz heeft een grotere bereik
Dat is zeer zeker niet waar. Ook bij de 35MHz is het maximaal effectief uitgezonden vermogen 100mW!- volgens mij zijn het 1 W zenders. tegen over de 100 mW van 2.4Ghz.
Ook op de 35MHz kan je "last" hebben van bomen. Maar zeker als de bomen nat zijn is dit wel juist. Water absorbeert heel goed de 2,4GHz signalen. Een grote boom, vol in blad en klets nat na een regenbui kan het zender signaal volledig afschermen voor het achterliggende gebied. Vlieg jij daar achter langs dan kan je de "verbinding" kwijt zijn.- 35Mhz heeft minder last van de bomen.
Dit zijn de gedachtes die ik heb, en waar ik mijn beslissing op gebaseerd heb.
Zijn er andere natuurlijke effecten die 35Mhz laag bij de grond slechter maken?
Bert, wat voor model heb jij liggen en mag mag dat kosten ??
bart
Gezien jouw situatie is dit geen makkelijkere oplossing: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...smitter_1W_compatible_with_Futaba_radio_.html
Meer vermogen, kleine antenne, en iets meer bij de tijd dan die oude 35Mhz systemen.
Laag bij de grond is het bereik altijd beroerd. Een afstand van 400 meter vind ik daarbij heel mooi voor zowel 35 MHz als 2,4 GHz. In de lucht heb je dan enkele kilometers. Of 35 MHz meer bereik heeft dan 2,4 GHz betwijfel ik.
Om nu met een niet toegestaan systeem te gaan werken is ook weer zo wat. Tot een paar jaar geleden was 433 MHz in Duitsland toegestaan om mee te vliegen (100 mW zendvermogen). Tegenwoordig mag je nog maar tot 10 mW (short range devices).