35Mhz hack module :-)

Het is niet de zend module die bepaald of je een PPM of PCM signaal uitzend. Dat doet de zender, beter gezegd de computer die de besturingssignalen "maakt" aan de hand van de stuurknuppels, mixers en schakelaars.
Bij een PPM signaal wordt er een rij pulsen uitgezonden. De afstand tussen die pulsen bevat de informatie met betrekking tot de servo positie. Een decoder in de ontvanger haalt die rij pulsen uit elkaar en zorgt er voor dat de juiste puls naar de juiste servo gaat. Die decoder is een relatief simpele elektronische schakeling. Tegenwoordig kan het ook een computerchip zijn.
Bij een PCM signaal wordt er een stroom computer data uitgezonden. Die data bevat de servo positie voor elke servo. Een computer in de ontvanger leest die data en maakt daar weer pulsen van die naar de servo's gaan. Dit kan alleen met een computerchip. Je hebt er dus ook een speciale ontvanger voor nodig.
Het maakt voor het zendmodule niet uit of het een PPM of een PCM signaal uitzendt.

Nu gisteren dus weer een crash gehad met door geen besturing meer.

nu zijn beide antenne van mijn 7008sb kapot. ( I heb het ligte vermoden dat er al 1 kapot was. Maar waar kan ik deze antennes orgineel kopen ?Ik kan ze zo niet vinden.

Bart,

Bij de meeste Futaba ontvangers is die antenne met een soort drukknop connector op de print geklikt. De antennes zijn los verkrijgbaar bij diverse winkels. Bijvoorbeeld HIER maar met een beetje zoeken zal je makkelijk meer winkels kunnen vinden.

zijn ze dat echt, ik kan nergens vinden dat deze ook bij een r7008SB werken ?

Met het nummer heb ik nu ook een nederlands winkel gevonden :-)

Bart,

Het bestelnummer is F1431. Dit is een blisterverpakking met 2 stuks. Op de verpakking staat R606-R614, maar daar moet je je niets van aantrekken. Deze zijn geschikt voor elke Futaba vlieg-ontvanger, die is uitgerust met coax antennes, dus ook de R7008SB. Voor de auto-ontvangers is het bestelnummer F1432. Deze hebben een 6 cm langer coax deel.

Eitje: antennes zijn vervangen, nu nog een range check. Ik hoop dat ik het nu wel heel kan houden. Heb niet zo heel veel vertrouwen meer

Back