3D camera

• Topicstarter Topicstarter grasnicht
  • Startdatum Startdatum
Nieuwsgierig zeker en de ontwikkelaar zelf is lyrisch over het produkt. Echter is het al twee jaar in de markt en niet echt aangeslagen. De pal versie was een jaar geleden al aangekondigd maar nog steeds niet in de markt.

met welke video-zender vermogens vliegen jullie allemaal en welke frequentie?

ik zie al wel dat die van mij veel te sterk is.
kun je met 10mW wel echt leuk vliegen/rondrijden?

met 500mW licht het internet bij ons plat :p dus ik wil ook niet echt mensen lastig vallen als ik hier mee ga rondrijden.

en wat houd een FPV meting in? klinkt interessant.

met 10 mw kom je niet ver en is de fun er snel vannaf. Misschien voor een auto maar zeker niet voor een vliegtuigje....

FPV Meeting...(2eee's) Daar meet je anderen die ook fpv vliegen.
Foto's en video zijn onderweg. Je hebt vandaag gemist maar bij goed weer de 13e in ijmuiden , zie draadje...

groeten

Frank

Afhankelijk van de antenne en ontvanger. Een patch of helix (directioneel) is dan wel aan te raden. Met de standaard omni gok ik tussen de 100 en 200 meter.

hoe komt het dan dat een spektrum met sat. wel min. 1km kan?
Naar mijn weten is die niet verboden..:p

Dat is geen analoge video, maar een digitaal signaal. Zend ook niet continue uit maar steeds 'pakketjes' met data. Zijn ook weer andere regels voor.
Niet te vergelijken dus.

errug gaaf dat 3d. Denk dat het pas leuk is bij proximity flying, of bij meerdere achter elkaar vliegen, want van ver af naar de grond kijken heb je niet veel aan 3d :P

maar wel cool!

Ik zie dat die 3D camera nogal veel gekost heeft, maar ik geloof dat er 3D webcams bestaan voor veel minder.

Zouden die hackbaar zijn voor FPV?
Ik vind het wel interessant, mensen die er niet aan gewend zijn vallen al achterover wanneer iemand of hijzelf zijn toestel de lucht in werpt etc. En dat dan nog in 3D... :rolleyes: (crashen in 3D lijkt mij ook interessant)

Grts,

nu mis ik nog 1 ding

HEADTRACKING :halfrobot:

naar een beetje zoeken zag ik dat je de headtracker op de afstands bediening aansluit.

1- ik heb een spectrum DX5e en zit er aan de denken op een DX8 te kopen.
kun je op een van deze 2 ook een headtracker op aansluiten?

2- is er iemand met foto's van zijn eigen systeem?

3- en ik merk al wel nu ik de pan&tilt aan het maken ben dat je een 180graden servo nodig hebt klopt dit?

Zou eerst maar eens ervaring op gaan doen met FPV vliegen voordat je aan een headtracker begint. Dat kun je er de eerste tijd echt niet bij hebben.

ik begin met een RC auto om mee te oefenen ;)

maar goeie tip

klopt, ook hier wilde ik gelijk een headtracker, maar gebruik hem nog niet eigenlijk :)
is in het begin ook niet nodig.

(maar goed, ik wilde mijn setup gewoon compleet hebben, en niet achteraf weer van alles moeten veranderen)

dus je kunt alles er wel in/op bouwen, maar gebruik de tracker dan gewoon nog even niet :)

de camera is niet goedkoop dus als dat het beste is om te doen dan doe ik dat.

maar zou het er al wel in willen bouwen.

maar kan het ook wat ik wil (uiteindelijk)

Neem dan een futaba ff9 op 35mhz. Veel meer bereik en alle headtrackers en uhf spullen zijn plug and play. Dat is bij de spectrum zenders veel lastiger. Al zou ik headtracking nog maar even achterwege laten als je die dure camera heel wilt houden.

Back