3D Masters 2008

Leuk dat je weer mee gaat Matthijs!

Ik heb al wat voorbereidingen getroffen betreffende reis en hotel.
Als je met de boot gaat ben je voor 2 personen 346 euri kwijt voor alleen de overtocht.
Voor vliegen waren wij vorig jaar 190 euri kwijt met z'n tweeën.

Echter bedenk wel dat je dan nog een auto moet huren, vorig jaar waren we met 6 man (5+1 vrouw voor de kenners ;-)) en kostte het iets van 30 euri per persoon, ofwel 180 euro voor een Zafira voor 4 dagen. (donderdag middag t/m maandag ochtend)

Waarschijnlijk, als je dus met een paar man bent, is vliegen met Easyjet op London Luton en dan een auto huren veruit het goedkoopst. Wel voorzichtig doen met de auto schade is DUUR!

Even een update over het hotel vorig jaar zaten we met zijn allen in het Quality hotel Northampton, je kon er goed slapen maar dat was het dan ook. Er zat voor ongeveer 250 pond (4 nachten) geen ontbijt bij. Ik heb even wat verder gekeken en nog een hotel ontdekt The Langham hotel. Kost 260 pond inclusief ontbijt, gratis wireless internet en het is nog dichter bij de campus ook! Het heeft ook een iets hogere beoordeling bij booking.com het zal dus in ieder geval niet slechter zijn. En zoals ik al zei dat quality hotel was ook al goed genoeg. Enig nadeel is dat ze maar 25 kamers hebben, waarvan wij er 2-3 nodig hebben, ze hebben de mogelijkheid om tot 4 bedden extra in een kamer te zetten in het geval je knus en goedkoop wil slapen ;-)

Ik denk dat ik voor dit hotel ga, watdenken jullie? Als we redelijk snel boeken zal er nog wel plek genoeg zijn denk ik. Ik zal eens proberen te mailen met ze. Ik houd jullie op de hoogte.

Greetz,

Michiel.

Oeps, ik bedenk me net dat de prijs van de auto die ik hierboeven bereken eigenlijk voor een gesubsidieerde Prius was!

De rede dat we toch een Zafira hadden was omdat er nog iemand op het laatste moment mee ging en we dus een andere auto moesten hebben. De financiële lasten zijn toen voor ons gelijk gehouden aan de Prius huur, maar de Zafira was wel degelijk duurder. Hoeveel precies weet Skidz. Die heeft de auto vorig jaar geregeld.

Greetz,

Michiel.

Ik ben wil wel 10 pond meer betalen voor dat betere hotel.
Al moet ik zeggen dat ik het nog wel aardig aan te prijs vind allemaal! (260 pond p.p? of voor een kamer)
De auto huur wil ik ook best aan mee doen, hoe ver is het anders lopen?!

Ik vind alles best wat dat betreft! Als ik ergens wat kan regelen moet je het maar zeggen.
Heb zelf alleen geen rijbewijs (tja duure hobby) dus kan zelf niet rondknappen.

Groeten,
Tjerk ;)

PS: ik heb er hoe langer hoe meer zin aan!

Voor 160 Pond heb je 4 nachten een studenten-kamer op het complex zelf. Dit hebben wij (John Vugts, Marcel, Gerard NL, etc.) altijd gedaan. Dit is inclusief ontbijt, als je weet wat je moet kiezen gaat het best wel. Het grote voordeel is dat je het evenement terrein op loop-afstand hebt. Je hebt een klein risico qua nachtrust, bonkende airco, luidruchtige Italiaanse cultuur-studentjes of andere 3D Masters gangers.
Vanwege de nachtrust hebben Nando en Pa het laatste jaar een hotel buiten het terrein verkozen begreep ik.

@Michiel, volgens mij weet ik dat Hotel te liggen. Ligt aan 1 van de toegangswegen Northampton in, je bent dan binnen 10 minuten bij de University. Op de zondag kwamen wij daar altijd langs opweg naar de PizzaHut :).

Rick

Tsja, in de UK is alles rete duur en denk maar niet dat je dan waar voor je geld krijgt....
Ontbijt? ongeveer 20 pond extra, hebbe we dus maar niet gedaan.
Dus daar in de suppermarkt broodjes kaas en wat te snoepen en te drinken gehaald, ik kan je zeggen je pond is net zo weel waard als je euro alleen kost het 1,5 keer zo veel
Wat betreft het ''quality hotel'' dat doet z'n naam nou niet bepaald eer aan maar je kunt er slapen, daar gaat het om....voor veel geld.
Walter stuurde vorig jaar een mail waarop de foto van het hotel stond, ik dacht niet slecht.
Eenmaal aan gekomen bleek dat de foto ongeveer in 1960 ofzo geknipt was heh heh
Maar dat ben je allemaal zo vergeten als je op de campus bent.
Heej Michiel, tof dat je mee vliegt

Gr Matthijs

Hoi

Nog even verder gegaan met mijn "onderzoek" :-)

Vervoer:
Je kan voor 175 euro met de boot op en neer (vanaf Calais-Dover) inclusief brandstof (in mijn geval een Diesel met verbruik 1:18 gerekend vanaf Den Bosch. Dit is dus altijd goedkoper dan vliegen, omdat je altijd een huurauto nodig zult hebben om van het vliegveld naar het hotel/campus te rijden en om s'avonds te eten en je "boodschappen" te doen.
Dit is voor de echte prijsvechter natuurlijk ook met het openbaar vervoer te doen, maar dat is ook niet gratis en erg onpraktisch.
Voor 25 euro meer kan je met de Eurotunnel ipv met de boot, dat scheelt wat in reisduur, ongeveer een klein uurtje. Al met al maaktde tunnel of boor dus niet veel uit.

Betreft het slapen:
Je kan inderdaad ook op de campus slapen, dat is misschien een goedkoop alternatief voor de kijkers onder ons. Maar als je er geen bezwaar tegen hebt om bij elkaar op een kamer te slapen kun je met zijn tweeën voor 260 pond (130 per man dus) inclusief ontbijt in een comfortabeler bed slapen en heb je zeker rust, althans daar ga ik vanuit en vorig jaar was dat zo gelukkig ;-) Ben je met meer mensen kan je bij beide hotels (die ik in een eerdere post heb genoemd) extra bedden in de kamer laten plaatsen tegen meer kosten, maar dan ben je nog goedkoper uit.

Als je alleen komt kijken kan je er ook voor kiezen maar 2 nachten te overnachten, en dus op vrijdag (vroeg) vertrekken en in de middag aankomen en zondag na afloop ook direct vertekken richting huis. Dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten, zo hebben Walther en Matthijs het vorig jaar gedaan.

Goed tot zover de adviezen denk ik, ik ga denk ik met de Eurotunnel, al op donderdag richting 3DM. Dan kan ik op mijn gemak in het hotel aankomen en s'avond een paar trainingsvluchtjes maken. En zondags gaan we nog gezellig een nachtje overnachten en blijven we misschien nog 1-2 dagen langer om een bezoekje aan London te brengen...

Mijn advies als je het dus goedkoop wil houden: Zoek iemand met een eigen auto en plaats voor 4 man. Maak met de Eurotunnel de oversteek en regel een paar extra bedden in je kamer dan kun je voor 250 euro pp een heel eind komen betreffende vervoer en onderkomen.

P.S. Vergeet niet je toegangsbewijzen te reserveren op 3DM site.

Greetz,

Michiel.

p.s. Als je het Excel sheet wil hebben met de berekeningen PM me ;-)

Tunneltip.

Als je ANWB lid bent en ook boekt via de ANWB krijg je 30% korting op de tunnel !!!
Dit stond in de Kampioen.

Ik heb toen ik er in 2005 was gekampeerd op een camping in de buurt, gewoon met een tent ja :wink: Dit was erg goedkoop en ging perfect, was maar een 10 minuten rijden van de 3D masters. Echt een aanrader als je met een krap budget er heen wil (met de auto) en kamperen leuk vind.

Dit jaar ga ik helaas niet, voorlopig heb ik andere dingen aan het hoofd... opleiding, werken, nieuw huis, verhuizen naar Noord-Brabant.. etc etc.

Cheers,

Richard

Bedankt Michiel voor je duidelijke uitleg!

Ik heb een beetje het idee dat ik alleen in een vliegtuig moet zitten.
Het idee om langer te blijven zie ik ook wel zitten (je bent er toch)! Ik zou nog altijd een dag naar alton towers willen. Attractie park met de vetste rollercoasters van europa. En Londen! Dat lijkt me ook wel wat!

Heeft er iemand nog een plek over in de auto? Campus of hotel.. Vind alles best!

Moet je je als visitor ook opgeven dan? Doen we dat!

Groeten,
Tjerk ;)

Hoi Tjerk,

Ja als toeschouwer moet je zelfs entree kaartjes kopen, jaja meneer 3DM weet wel hoe ie geld moet verdienen, maar het is het wel waard :-)

Ik heb zelf geen plek meer in de auto, de auto zit vol met 2 personen en alle spullen en heli's. Mischien kan je bij Walter aankloppen? Moet je volgens mij wel snel zijn want er zijn meer gegadigden.

O, ik heb nog wat ontdekt, maar dat weet Walter precies (denk ik) als je met de auto vanuit de tunnel om London heen rijdt kom je over twee tolbruggen a 1 pond per keer per brug. Die moet je dus nog even bij de tunnelprijs optellen en dan heb je het hele plaatje compleet ;-)

Greetz,

Michiel.

Er is wel het een en ander te koop maar niet erg veel, en prijzen zijn ook niet echt van dat je ervoor naar Engeland af zou gaan reizen.

Hoi mensen,

Het is een tijdje stil geweest hier, dan zal ik even goed nieuws vermelden:

Competitor 221, die moet je in de gaten houdenb dit jaar ;-)
Ik ben toegelaten!!!

Zie jullie 5 april in Bruchem!

Greetz,

Michiel.

Hey Michiel
Gefeliciteerd met je plek in de Experts! Zeker bij die klasse is het lastig om bij de 25 piloten te zitten. Ik heb gehoord dat Jonas niet eens toegelaten is.

Succes met oefenen en tot 5 april!
Nando

Hi Michiel, goed nieuws!

Ik ben er ook weer bij, opnieuw met de Ion X²
We zien elkaar wel op de komende funfly meetings!

Gefeliciteerd Michiel en Jurrien! Ik vermoed dat jullie de enige 2 zijn uit de benelux?

Ik denk dat ik niet kom, maar ik wens jullie alvast veel succes en ik denk dat ik Michiel iig op 5 april zie.

Toppie,
Dan kunnen we in ieder geval mensen toejuichen.
De auto zit vol met:
- Walter
- Marcel
- Matthijs
- Tjerk

Alles is al geboekt dus we gaan er weer lekker schreeuwen.
En nog een keer met Curtis op de foto (als hij ook komt)

Heey allemaal,

Zoals al reeds vermeld is hier boven.
Ben ik niet toegelaten in de wedstrijd.

Maar ik ga er zeker heen om demo te vliegen.
Dus vliegen op 3dM zit er wel in voor mij dit jaar.
Ik was spijtig genoeg telaat met mijn inschrijving maar ja.

Volgend jaar meer geluk.
PS: Jurrien en Michiel laat ze eens zien wat belgie en nederland kunnen.

Groetjes jonas

Eej Michiel, da's niet zomaar wat, gefeliciteerd man!!!!!
Hopelijk hebben we dit jaar wat minder regen zodat we wat meer van het vliegen kunnen zien.

Gr Matthijs

Back