Hoi
Nog even verder gegaan met mijn "onderzoek"
Vervoer:
Je kan voor 175 euro met de boot op en neer (vanaf Calais-Dover) inclusief brandstof (in mijn geval een Diesel met verbruik 1:18 gerekend vanaf Den Bosch. Dit is dus altijd goedkoper dan vliegen, omdat je altijd een huurauto nodig zult hebben om van het vliegveld naar het hotel/campus te rijden en om s'avonds te eten en je "boodschappen" te doen.
Dit is voor de echte prijsvechter natuurlijk ook met het openbaar vervoer te doen, maar dat is ook niet gratis en erg onpraktisch.
Voor 25 euro meer kan je met de Eurotunnel ipv met de boot, dat scheelt wat in reisduur, ongeveer een klein uurtje. Al met al maaktde tunnel of boor dus niet veel uit.
Betreft het slapen:
Je kan inderdaad ook op de campus slapen, dat is misschien een goedkoop alternatief voor de kijkers onder ons. Maar als je er geen bezwaar tegen hebt om bij elkaar op een kamer te slapen kun je met zijn tweeën voor 260 pond (130 per man dus) inclusief ontbijt in een comfortabeler bed slapen en heb je zeker rust, althans daar ga ik vanuit en vorig jaar was dat zo gelukkig ;-) Ben je met meer mensen kan je bij beide hotels (die ik in een eerdere post heb genoemd) extra bedden in de kamer laten plaatsen tegen meer kosten, maar dan ben je nog goedkoper uit.
Als je alleen komt kijken kan je er ook voor kiezen maar 2 nachten te overnachten, en dus op vrijdag (vroeg) vertrekken en in de middag aankomen en zondag na afloop ook direct vertekken richting huis. Dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten, zo hebben Walther en Matthijs het vorig jaar gedaan.
Goed tot zover de adviezen denk ik, ik ga denk ik met de Eurotunnel, al op donderdag richting 3DM. Dan kan ik op mijn gemak in het hotel aankomen en s'avond een paar trainingsvluchtjes maken. En zondags gaan we nog gezellig een nachtje overnachten en blijven we misschien nog 1-2 dagen langer om een bezoekje aan London te brengen...
Mijn advies als je het dus goedkoop wil houden: Zoek iemand met een eigen auto en plaats voor 4 man. Maak met de Eurotunnel de oversteek en regel een paar extra bedden in je kamer dan kun je voor 250 euro pp een heel eind komen betreffende vervoer en onderkomen.
P.S. Vergeet niet je toegangsbewijzen te reserveren op 3DM site.
Greetz,
Michiel.
p.s. Als je het Excel sheet wil hebben met de berekeningen PM me ;-)