3D monster

Gebeurt met de beste ARF's hoor, zelfs met mijn Krill had ik dat destijds. Ik doe dan een stuk bezemsteel (die er ruim in past) omwikkelen met schuurpapier, en ga er dan een half uurtje voor zitten. Daarna even goed schoonmaken van binnen, en ze gaan er weer soepeltjes in en uit:)

de buisjes zijn zo dunwandig dat ik dat eigenlijk niet wil doen.
Maar zal er nog even over na denken :-(

bart

Zo de rolroeren zitten er op,maar dit is echt sick. Immense lappen, met immense uitslagen. total control bij extreem lage snelheid.

full

bart.

Laatst bewerkt door een moderator:
vleugels zijn klaar ( tussen twee haakjes ) wil nog grotere servo hevels, dacht dat ik die nog had liggen, niet dus :-(

heb even de hoogteroer en het richtingsroer gemonteerd. Had weer een big smile op op mijn gezicht :-)

full

full

zijn er piloten die de uitslag van het richtingsroer groter maken, als je ook up geeft ? ( dan zit het hoogte roer niet meer in de weg :-) )

kijken of ik ze er vandaag op krijg.

bart.

Ben wel benieuwd hoe je zo'n '3D monster' op 6s gaat krijgen, is niet omnomogelijk, maar persoonlijk zou ik toch hoger gaan :shock:

Ga deze in de gate houden, vlieg de bijna al mijn vliegers op 6s

6 cell is zeer goed mogelijk.
Je hebt dan een zeer licht kist, wel een matige pullout en magere vliegtijd.
Minuut of 5-6 is wel de max.
6 cell is op de gewone sukhoi 140 al veel gedaan dan zal het bij de lichtere sukhoi monster uitvoering nog beter gaan.
Zie b.v:
1B9lpmjmt_c[/media] Bruckmann with Sukhoi 29 S 140E - YouTube

Ik persoonlijk zou ook eerder voor een 8 cell setup gaan omdat je dan gewoon nog steeds een lichte kist hebt en veel power en 8+ minuten kunt vliegen.

Maar ach dat is ieder voor zich.
Wordt een leuk rag beestje.
Ben zelf met een extra 300 EXP bezig en daar staan de uitslagen ook al zo:D

ja, mooi he :-)
Maar dan blijft de vraag nog staan

Zijn er piloten die de uitslag van het richtingsroer groter maken, als je ook up geeft ? ( dan zit het hoogte roer niet meer in de weg :smile: )

Bart,

daar zie ik het nut niet van in, als je dan gecombineerd stuurt, gaat je richting roer ineens meer doen dan dat je wilt..
de uitslag is zo al groot zat,
niet doen..

Ik zou zeggen, gewoon een keer proberen, kan je wel zieke tumbles maken en door de extra roeruitslag blijft de kist meer op hoogte denk ik...

Het doet heel weinig. Ik heb het wel eens geprobeert. De Monster zal toch wel de hoek om willen. Ik weet het komende week. Dan ga ik er ook 1 invliegen.

Groetjes John

He john
Hoe ligt moest hij ook al weer worden. ik kon mijn ogen niet geloven toen ik hem op de weegschaal zetten

full

3.1 kg zonder accu van 750 gram
Totaal dus onder de 4 kg met een 5300mAh 6s

En dat voor een 2 meter kist, dit moet echt wel heel erg goed gaan vliegen :-)
kan niet wachten.

Bart,

Gruwelijk licht dus heb net het promo filmpje van SebArt gekeken op youtube niet normaal die uitslagen. Veel vliegplezier ermee....

Dank je, niet alleen de uitslagen zijn groot, maar ook de oppervlaktes zijn groot.
Ik heb net even zitten rekenen met als referentie mijn oude 58" extra 300 van 2.5 kg. en ik kom met de 5300mAh accu op 8 tot 9 minuten vliegtijd.
ook daar krijg ik een glimlach van op mijn gezicht :-)

nu alleen nog een prop adapter voor een 8mm motor as. had alleen 6mm
bart,

mhhh, dacht even de lipo te monteren, echt niet dus,daar moet weer iets
specials voor ge maakt worden. Hij moet helemaal voor in, deze kist kan
dus niet lichter. op deze manier is hij al een beetje staart lastig.
full

Zat net voor de kist en zag dat ze wel iets heel bijzonders hebben gedaan
met het vleugel profiel. De vleugel is namelijk net zo dik aan de wortel als
aan de tip. Op de foto is het niet heel duidelijk te zien.
full

En nog een foto compleet, mooi he -)
full

Bart

Ja dat schema hebben ze heel goed gedaan bij Sebart. Ik had bijna de 2.6
meter gekocht in plaats van mijn Pilot RC Sbach toen ik dit schema zag.
Maar nu dan toch de het kleine broertje, en ik heb het gevoel dat ik blij mag
zijn dat ik de 2.6 niet heb gekocht, want dan had ik deze niet gehad denk ik :-)

En dit is volgens mij toch echt weer een volgende stap, met 3D vliegen denk ik :-)

Bart,

Zo accu montage af, eerst eeb koolstof staaf om hem voor in de neus vast te klemmen
full

daarna plankje maken om accu op te monteren.
full

nu compleet accu gemonteerd, en alles wordt met een M5 inbusbout vast gezet net als in al mijn andere kisten.

full

Nu alleen nog de BEC en de ontvanger :-)

oeps en de prop :-O

Bart,

testen met bec op 7,5 volt :-)

Ik had wel een verloop van het center op de twee ailerons die ik nog niet verklaren kan ?

Bart

Back