Ik heb hem inmiddels binnen en gister eens aangesloten en geconfigureerd.
Ik zag meteen dat de z-axis niet meer aangedreven wordt door een tandriem maar door een draaiende stang.
Hier waren wat problemen met de tandriem en dat hebben ze nu dus mooi opgelost!
Op de prusa een rolhouder voor dit kleine wondertje geprint en er een rol oranje pla (aanrader als je de voetjes op een oranje plexiglas uitvoering (deze heb ik) wil gebruiken) aangebroken en erop gezet.
Instellen van de z-axis callibratie is simpel en handig met een enkele stelschroef.
Jammer alleen dat het bed zelf niet level is en dat ik nog moet uitzoeken hoe dat voor elkaar te krijgen is bij deze printer.
Ik heb de z-axis nu geconfigureerd vanuit de home positie (rechts achter) en print dingen bij voorkeur in die hoek.
Mijn ervaringen tot nu toe:
Ik heb de stl bestanden voor de voetjes gedownload en gesliced in repetier met de door hobbyking aangeboden settings.
Alles ging goed, maar ik kreeg repetier niet aan het printen.
Hij wil de nozzle niet opwarmen en ik had het geduld niet om 210 forum posts door te lezen naar een antwoord.
Oplossing:
Gelukkig had ik pronterface nog geinstalleerd staan. na de afmeting van de print zone op 80x80x80 mm gezet te hebben print hij van daar uit prima.
Ik hou repetier wel als slicer voor de mini fabrikator omdat cura de instelingen voor de kleine niet accepteerde (moet ik eens voor gaan zitten denk ik)
Na een drie kwartier printen had ik mijn eerste voetje.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevereden ben over de kwaliteit van de print.
Op een enkele haar na hoefde ik niks op te schonen en zag ik nergens afwijkende dingen in de print!
Ik heb een prusa i3 en die geeft allerlei problemen met de huidige hot-end oplossing en print bij lange na niet zo precies!
Ik ben nu bezig om een bowden extruder en x-axis mount voor de prusa te printen.
Nu ik dit heb gezien wil ik ook een bowden setup voor de prusa en stap ik af van het 3mm filament.
Als de build area van de tiny boy 2 cm groter was en abs kon printen met een heated bed, zou ik de prusa misschien zelfs wel wegdoen, maar omdat ik regelmatig groter dan 8 cm moet printen is dat nu geen optie.
Ik heb nu even geen foto's bijgevpegd, maar als daar vraag naar is wil ik vanavon wel even mijn camera pakken
Ow en had ik al gezegd dat het gewoon super fun is om dit kleine printertje aan het werk te zien? Mijn zoontje van 3 kan zijn ogen er niet van af houden