3d vliegen

hallo ik wou informatie over het 3d vliegen ..

ik wil beginnen met 3d vliegen

ik heb zelf een walkera 4g3 en een 4g6

zijn dit goede heli's om 3d mee onder de knie te krijgen ?

ik heb deze 2e hands gekocht en moet de 4g3 nog compleet maken ..

de 4g6 heeft een brushless motor en een metal rotor kop

de 4g3 heeft ook een brushless motor en een metal rotor kop

over het instellen van mijn zender ben ik nog niet veel wijzer

maar deze stond al goed volgens de verkoper

heeft iemand miss goede tips voor mij ?

hoe ik dat 3d vliegen makkelijk onder de knie krijg ?

b.v.d. roy van werkhoven

Eerst normaal leren vliegen ! Zonder de basis kom je namelijk niet verder.
Dus eerst leren hooveren, in alle posities. Dus ook met de neus naar je toe.
Als je dat beheerst, ga je rustig aan rondvlucht beginnen, daarna kun je pas aan kunstvlucht of 3D gaan denken.

Die 4g3 is nu niet bepaald een makkelijke om 3d mee beginnen te leren vliegen vanwege zen formaat.. Een 450 is veel stabieler en dus ook beter om 3d mee te leren vliegen. Een 600 of 700 is natuurlijk nog beter maar natuurlijk veel duurder bij een crash..

effe een beetje oefenen en dan volop 3D vliegen,makkie(na een paar jaartjes te vliegen)NOT!!!

Ga eerst eens simmen dan verder denken hoe dat 3D vliegen gaat

heeft iemand ook bedacht dat deze persoon wellicht al normaal vliegt ?
kan er wel klakkeloos vanuit gaan dat dit z'n eerste aanraking met heli vliegen is, maar is dat wel zo ?

we komen regelmatig mensen tegen die denken van "dat doe ik ff" , soms vervelend, maar volgens mij kunnen we best normaal reageren hier ipv meteen te gaan blazen...

Roy, hoe staat het met je ervaring ? zoals boven gezegd, 1e heli pakken en meteen gaan stunten dat zit er niet in, of het duurt echt een paar seconden en dan heb je een platte heli.
als je normale vlucht al beheerst, dan krijgt je vraag opeens een andere toon, en kunnen de 3d vliegers hier, je misschien aan een eerste oefening helpen.
(ikzelf ben zover dus nog niet..)

Ik heb dus ook een 3 kanaals waar ik gewoon goed mee kan vliegen

En ik heb een 4 kanaals waar ik ook goed mee kan vliegen

Nu heb ik dus die 6 kanaals waar 2 standen op zitten

Wat moet ok beoefenen wil ik 3D vliegen ?

2 standen, je bedoeld waarschijnlijk normaal en idle up, de 2e heb je nodig, je bediend dan niet meer het gas met de knuppel ( blijft hootoeren draaien) maar alleen de pitch van de rotor, die moet dan zo afgesteld staan dat hij ook negatief gaat dus als je heli op de grond staat dat hij omlaag duwt, oftewel omhoog als je onderstweboven vliegt
ik raad je aan op dit te oefenen op de simulator, al je bedieningen werken opeens andersom als je heli op zn kop vliegt, das niet makkelijk !

Gewoon 0-25-50-75-100 instellen als pitch curve op beide standen, en idle up een constant toerental 90-90-90-90-90 bijvoorbeeld

Back