3DCollege Big Scale Acro Fly In 2009 *Editie 2*

héhé, guilty ;-)
Ja, zo'n klein swiftje kan er altijd bij hé...

Als 'k hem goed gewoon ben tegen de fly-in komt ie wel mee, dan kunt ge de Gibi ook eens iets anders zien doen dan 3D (allez dat hoop ik dan toch)

en een torqeuske met de wilga kan er ook wel is af dan e:p
 
Jazeker, een maat groter dan de vorige (vertaalt zich in véél meer zweefvliegtuig, is pak aan...), 9/10 dan wel aanwezig op de fly-in !
Gibi, we zullen een routineke ineen steken dan hé ;-)
 
Jullie hebben al een sleper? (ik moet sowieso nog een sleephaak inbouwen in een van de Extra's)
 
En Sam, ik ben aan het proberen patrick te overtuigen zijn extra bij mij te zetten.

voorlopig nog zonder succes. maar de wilga zal hem ook wel vlotjes trekken, die zal er dit weekend op het veld zijn, dus kom gerust af
 
waarom dan een nieuwe motor. DA/3W zijn toch goed genoeg? Of is de motor kapot gegaan:(

Ja om een DA of een 3W te vervangen door een ZDZ, moet je meer dan zot zijn :-)
De motoren draaien wel goed maar de levensduur etc daar heb ik mijn twijfels bij...
Ik heb even gedacht aan een zdz voor mijn extra maar niet lang...
Ik weet van enkele zdz (factory) team piloten dat ze op dezelfde tijd van andere piloten(met DA of 3W) al 2 motoren versleten hebben...en dat daarbij de binnenkant van hun motorkap nu zwart is :-) Als je ooit de kans krijgt moet je maar eens in de motorkap kijken van Fabien Turpaud of Thomas Dvorak...

Maar als bigger planes alexz altijd een nieuwe motor geeft als er iets mis is of hij versleten is... dan is er natuurlijk geen probleem...

Back on topic? :p
 
Ik vind het vreemd dat je nooit wedstrijdpiloten met een ZDZ ziet vliegen die niet gesponsord wordt. Dvorak, Turpaud, vroeger Hrachovec,...kregen allemaal hun motoren. Verder zag je er niet veel.

Alexzzz, ga je je mening over ZDZ nu weer herzien? Ik denk dat je een jaar of 2 geleden nog samen met Jens en mij aan het roepen was dat andere merken zoveel beter waren dan ZDZ :) (je was toen in je 3W120 met 135cc periode denk ik ;))
 
Pfoe, wat een discussie ineens:p

Anyway; ik moet ongeveer 400 gram kwijtraken in de neus van de oranje Extra voor een mooi 3D zwaartepunt (waar ik vorig jaar mee vloog) en de ZDZ is een flink stuk lichter, dus dat kwam perfect uit. Daarnaast (kun je zo checken op rc-network en flyinggiants) loopt de 160 champion heel mooi rustig en betrouwbaar met minimaal net zo veel power als de 3w150 die hij vervangt. We vliegen al een aantal jaar met een ZDZ40 en sinds een aantal maanden ook met de ZDZ50NG, ik ben dik tevreden. Ik heb van Paul ooit een oude 80cc overgenomen die enkel wat lastig startte (allereerste type met vlach ontsteking) maar verder best redelijk draaide.

Jens; jij zou je DA nooit vervangen door een zdz, ik zou het zo niet durven zeggen, aangezien ze bij DA de 150cc die ze al bijna 10 jaar verkopen, nu nog nog steeds niet eens fatsoenlijk in elkaar kunnen zetten, dan zet ik toch ook mijn twijfels (zie het verslag van mijn 3.16m Extra).

Ieder merk zal zo zijn foutjes hebben, 3W uiteraard ook (al waren al mijn 3W motoren zonder problemen)

Maar goed, ik ga verder geen hele discussie voeren hier, dit topic ging geloof ik over een of andere fly-in;)
 
Jens; jij zou je DA nooit vervangen door een zdz, ik zou het zo niet durven zeggen, aangezien ze bij DA de 150cc die ze al bijna 10 jaar verkopen, nu nog nog steeds niet eens fatsoenlijk in elkaar kunnen zetten, dan zet ik toch ook mijn twijfels (zie het verslag van mijn 3.16m Extra).

Lol, dus je gaat door die 1ne DA (die trouwens gratis met perfecte werking teruggezonden is) DA die stempel geven, haha :-)

Dat er een er binnenkort in je "oranje extra" een oliebad ligt onder je motor zal dan ook wel een "klein foutje" zijn ... En voor hoeveel vluchten "test" jij je motoren eigenlijk ik kan er moeilijk inkomen dat je met die 50 nu al genoeg vluchten hebt om daar uitspraken te kunnen over doen. Ik durf maar uitspraken doen over de kwaliteit van een motor na minimum 1 seizoen (veel te vliegen).

Ik weet dat fabien zeker evenveel vliegt dan ik en ook steeds met dezelfde kist, maar mijn motor blinkt nu na 1 seizoen nog net zo mooi als in het begin, kan je van de zijne niet zeggen :-)

Maar zoals ik het nu voor ogen heb, zal jij wel geen problemen met je zdz hebben ;-)
 
Pfoe, wat een discussie ineens:p
Jens; jij zou je DA nooit vervangen door een zdz, ik zou het zo niet durven zeggen, aangezien ze bij DA de 150cc die ze al bijna 10 jaar verkopen, nu nog nog steeds niet eens fatsoenlijk in elkaar kunnen zetten, dan zet ik toch ook mijn twijfels (zie het verslag van mijn 3.16m Extra).

Mhh, op dezelfde manier kan je stellen dat ze bij ZDZ niet konden (kunnen?) afvlakken en afdichten, aangezien een ZDZ 160 op gebruikstemperatuur lekt als een zeef... (geen alleenstaand geval)

(al waren al mijn 3W motoren zonder problemen)

Bij je 3W80 kwam het vet (of misschien ook brandstof?) uit het voorste lager en liep hij niet meer mooi, da's voor mij toch al een probleem.
 
Ok, we gaan door, mij ook best:p

Als er kennelijk iets in de motor van Fabien lekt, dan snap ik niet dat hij hem niet terugstuurt naar ZDZ. Een pakking is zo vervangen;) En als hij daar dan toch mee doorvliegt, dan is het niet zo wonderlijk dat zijn motorkap vuil wordt:rolleyes:
 
Back
Top