Heren,
Langs deze weg even een vraag aangaande een 3W120cc boxer motor.
Ik heb deze motor geruime tijd geleden van iemand overgenomen en ga hem nu pas inzetten na eindelijk een geschikte kist te hebben. Ik heb echter een vraag over het uitlaatsysteem. Ik zie dat men meestal één uitlaat per cilinder gebruikt, reso of gewoon.
Nu voelen jullie mijn vraag waarschijnlijk al aankomen:
Kan ik ook één demper (uiteraard met voldoende volume voor 120cc) gebruiken?
Als ik goed redeneer is dit een boxer en dus ontsteken beide cilinders gelijk en kan ik hem uitlaat technisch dus zien als één grote 120cc motor.
Maar.....ik kan mij ook voorstellen dat de loop van de beide cilinders beinvlied wordt doordat zij gekoppeld zijn aan één uitlaat.
Reden om te kiezen voor één dempers is de beschikbare ruimte in de kist en het reeds in bezit hebben van een demper voor een 125cc motor.
Graag even jullie gewaardeerde mening en advies,
Alvast dank,
mvg Jetman
Langs deze weg even een vraag aangaande een 3W120cc boxer motor.
Ik heb deze motor geruime tijd geleden van iemand overgenomen en ga hem nu pas inzetten na eindelijk een geschikte kist te hebben. Ik heb echter een vraag over het uitlaatsysteem. Ik zie dat men meestal één uitlaat per cilinder gebruikt, reso of gewoon.
Nu voelen jullie mijn vraag waarschijnlijk al aankomen:
Kan ik ook één demper (uiteraard met voldoende volume voor 120cc) gebruiken?
Als ik goed redeneer is dit een boxer en dus ontsteken beide cilinders gelijk en kan ik hem uitlaat technisch dus zien als één grote 120cc motor.
Maar.....ik kan mij ook voorstellen dat de loop van de beide cilinders beinvlied wordt doordat zij gekoppeld zijn aan één uitlaat.
Reden om te kiezen voor één dempers is de beschikbare ruimte in de kist en het reeds in bezit hebben van een demper voor een 125cc motor.
Graag even jullie gewaardeerde mening en advies,
Alvast dank,
mvg Jetman