3w 60 heindel blijft niet lopen

Dan heb jij andere ervaringen als ik
Ik heb jaren geleden een yamaha FS1 met roterende inlaat omgebouwd naar metanol
60cc ruim 120 km per uur
Maar wel aldoor brand in de uitlaat
Dat was nog in de tijd dat ik dacht onverwoestbaar te zijn

En uit ervaring weet ik dat benzinemotoren niet draaien met methanol :p

Nou hij LOOPT als een gek stationair volgas, choke 5 x slaan daarna 3x en hij loopt.

Wat heb ik er aan gedaan:

Carb gereinigd alle poortjes doorgeblazen en nog een keer een ultrasoon badje
Revisie setje gemonteerd nieuwe naald, membramen en filtertjes
Puls gaatje doorgeblazen en schoongemaakt van de motor
En de motor beter afgesteld.

Nu alleen ontstekings tijdstip nog checken hij slaat soms over heb ik et idee.

Dat was et dus waarschijnlijk was goed schoonmaken voldoende geweest.

oke dan , goed te horen .:D

was je veel kwijt aan de spullen voor de revisie ?
de mijne lgt ook al even op de plank dus misschien moet ik er ook aan geloven straks .
kwa vermogen valt het mee of tegen ???

Vermogen valt gelukkig niet tegen ik heb er nu een 24x8 prop op en die slingert ie goed rond zal v/d week mijn rpm sensor er eens op zetten om te meten.

Een nieuw revisie setje koste €15,50 de carb is een hs serie en dan is het een compleet setje membramen, filtertjes, hefboompje en een nieuwe naald ook heb ik de carb ultrasoon gereinigd en goed doorgeblazen en gespoeld.

oke bedankt voor de info .
wil niet zeggen dat ik het nodig zal hebben maar dan weet ik evt alvast wat de schade is als het wel zo uitkomt ;)

ik heb de 3W60 motor te koop gezet op mbf omdat ik een DLE55 op mijn ultimate ga monteren .
de ultimate heeft een erg schuine motorkap en met de 3W60 moet ik voor de uitlaat en de carb ook uitsparingen maken in de motorkap , dit vind ik zonde .
de DLE55 heeft de carb achterop zoals je wel weet en dat scheelt weer in de grote van het gat .

mvg eric.

ik zag het, zonde zijn goeie motoren. Ik kon ook maar net carb binnen de kap houden scheelde nog geen 3 mm de kap moet er ook op met het nodige kunst en vliegwerk.. P.s. Voor een ieder die een revisie set zoekt van de tillotson HS het is het volgende setje RK23 HS deze zit i.i.g. op de 3w 60 Heindel.

ik heb de 3W60 motor te koop gezet op mbf omdat ik een DLE55 op mijn ultimate ga monteren .
de ultimate heeft een erg schuine motorkap en met de 3W60 moet ik voor de uitlaat en de carb ook uitsparingen maken in de motorkap , dit vind ik zonde .
de DLE55 heeft de carb achterop zoals je wel weet en dat scheelt weer in de grote van het gat .

mvg eric.

hey wiert , de motor staat niet meer te koop .
ik ga gewoon een DLE55 kopen en bewaar de 3W60 voor een later project .
hij eet geen brood en als ik straks wat anders koop zal je net zien dat de 3W60 weer van pas komt .

mvg eric

klopt maar dan nog wordt het niet erg mooi met de ultimate , kijk maar naar deze motorkap dat wordt echt niet mooi ?
er steekt dan zoveel door de kap , er blijft eigenlijk niks van het model van de motorkap over dan .

23sdnwl.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De zylinder blijft uitsteken , dat is bij een 3W60 of DLE55 bijna gelijk .

Uitlaatbocht ook , bijde hebben een canister van gelijke grote nodig .

En als je voor de carburateur van de 3W60 een bocht maakt heb je daar ook geen gat voor nodig . :D

En dan zou mijn voorkeur de 3W zijn .

Mvg Johan

hoezo dan ivm de kwaliteit van de motor ?
ik heb al een aantal DLE 55 motoren zien vliegen bij jongens op de club ( alexzz , erik )en ik vind de motoren goed starten en lopen .

de 3W krijgt vast wel weer een ander mooi plekkie in de toekomst.

mvg

klopt maar dan nog wordt het niet erg mooi met de ultimate , kijk maar naar deze motorkap dat wordt echt niet mooi ?
er steekt dan zoveel door de kap , er blijft eigenlijk niks van het model van de motorkap over dan .

23sdnwl.jpg

Heb hetzelfde probleem met mijn Gb Models Ultimate. Heb er een 62'er Zg op staan en helaas de kap behoorlijk moeten vermeubelen maar ik denk dat er weinig anders op zit. Ik geef toe, mooi is anders maar ik had weinig andere mogelijkheden.

ja het is spijtig maar ik heb denk ik geen keus inderdaad .
ik zou hem ook electra kunnen maken dan kan de kap practisch heel blijven maar dat is voor mij wel een drastische ommezwaai , ik blijf toch echt voorstander van een goed afgestelde benzinemotor hoor :D

ik zal het moeten accepteren dat het niet anders is , alleen met de DLE zal het al een stuk minder zijn als met de oude 3W60 heindel met de carb aan de zijkant van de cillinder .

ik zou hem ook electra kunnen maken.

Wil je aub stoppen met schelden en vieze woorden gebruiken?:shock: :mrgreen:

Maar zonder gekheid, ik weet dat het door de huidige milieu eisen er niet leuker en makkelijker op word maar ik vind persoonlijk dat op een dergelijke kist een benzinemotor hoort;)

Dit is overigens mijn Ultimate, span 1,81m en ik denk wel vergelijkbaar en je ziet het gat in de motorkap:(.

Op zijn staart en roer gedeelte na bijna identiek zelfs zo te zien.

Picture%252520323.JPG

Marc

Laatst bewerkt:
Wil je aub stoppen met schelden en vieze woorden gebruiken?:shock: :mrgreen:

hahahaha , gelukkig zitten we wat dat betreft op 1 lijn dan ;)

ik denk inderdaad dat jouw en mijn ultimate niet veel van elkaar zullen verschillen .
als mijn yak straks klaar is dan ga ik er gelijk mee verder , de scharnieren zijn allemaal al verlijmd en ik had al een paar dingen klaar .
er staat al een bouwverslag van hier op het forum maar dat is toen stilgevallen door andere prioriteiten .

mvg eric

Gaan we weer zaterdag nieuwe carb gemonteerd na een uurtje werk de motor aan, zaterdag nog zo'n 4 keer gestart en vandaag weer geprobeerd maar hij doet et niet meer.
De motor krijgt benzine want hij verzuipt en op een andere 60cc werkt de carb ook goed.

Tijdje laten staan daarna weer aan geprobeerd te slaan choke aan 3 keer slaan een plof choke uit en weer 3 keer zit geluid in maar gaat daarna niet meer aan bougie staat weer vol met benzine. Onsteking werkt maar of ie goed is weet ik niet blauwe vonk geeft ie af, hal sensor werkt ook goed heb zon test lampje erbij. Accu volgeladen en om dit uit te sluiten op een spanningsregelaar aangesloten op 5volt vonkt wel maar motor start niet.
Baal hiervan wou de motor verkopen maar dat gaat zo natuurlijk niet.

Wie heeft er nog een idee??

ik heb je draadje niet vanaf het begin gelezen, maar heb je de motor nieuw gekocht?

en zit er een ring in de kop waar je de bougie in draait?

Een of twee goede vonken zeggen nog niks of een elektronische ontsteking goed werkt.

Prop hub er afhalen op een elektro motor bevestigen, rond laten draaien, bougie goed in de bougiekap steken accu aansluiten rechtstreeks op de ontsteking (zonder schakelaar ertussen) en hal sensor vlak bij de ronddraaiende hub (magneetje houden)
En kijken of de ontsteking het een tijdje bij kan houden.
Een defecte ontsteking kan het soms enige seconden bijhouden en dan langzaam de geest geven, zoiets als bij een mechanische ontsteking waarvan de condensator het aan het opgeven is.

Hans

Als zo de bougie geen massa heeft en niet kan vonken ontlaat hij op de print .

En dan is ie zeker kapot .:D

Electronische ontstekingen kunnen daar vaak schlecht tegen en zeker de goedkope uit HK .

Mvg Johan

Back