4.5cc of 6.5cc nitromotor ombouwen naar benzine

• Topicstarter Topicstarter SKafg
  • Startdatum Startdatum
S

SKafg

Guest
HalloIk heb wel eens gehoord dat mensen een (nitromethanol) vliegtuigmotor ombouwen naar kleine benzinemotor --IN mijn geval.ik heb een 4.5cc en een 6.5cc irvine motor op nitro, ik wil er benzine van maken zodat hij op een benzinemengsel kan rijde---euro95:oli weet iemand hoe dat moet ?(ik wil er later ook iets van een trekstarter op zetten.ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden Groeten S

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor (vliegtuig !) nitromotoren zijn er diesel-conversie setjes verkrijgbaar...

Voor benzine moet je zoeken naar mini ontstekings units met bijbehorende bougies die wel bestaan.

Maar bespaar je de moeite, de motor zal zeker voor in een auto nooit zo lopen als jij wilt.

Voor (vliegtuig !) nitromotoren zijn er diesel-conversie setjes verkrijgbaar...

Voor benzine moet je zoeken naar mini ontstekings units met bijbehorende bougies die wel bestaan.

Maar bespaar je de moeite, de motor zal zeker voor in een auto nooit zo lopen als jij wilt.

oh dus ombouwen word niks ?misschien zijn er dieselmotortjes te koopof gewoon een 4takt kopen .. (die kunnen tocch gewoon op benzine?)

Nee, 4-takt loopt niet per definitie op benzine, ook de kleine 4-takt motoren open op een nitro.

Nee, 4-takt loopt niet per definitie op benzine, ook de kleine 4-takt motoren open op een nitro.

oh dan is de enige manier om goedkoop te rijden met een kerosine motor.--Heeft iemand een site waar je kerosinemotor kan kopen en kerosine zelf.Dat is toch veel goedkoper dan nitro?(benzinemotor is teduur omdat ik dan een bigscale auto nodig heb)bedankt voor reactie

Er is best een goeie reden dat kleine brandstof motoren niet op benzine, maar op methanol (met als toevoeging nitromethaan)draaien, namelijk het feit dat je uit methanol en nitromethaan VEEL meer vermogen kunt halen.
Ergo als je dus een kleine methanol motor op benzine laat lopen, mag je blij zijn als de motor net genoeg vermogen heeft om zichzelf draaiende te houden.

Er is best een goeie reden dat kleine brandstof motoren niet op benzine, maar op methanol (met als toevoeging nitromethaan)draaien, namelijk het feit dat je uit methanol en nitromethaan VEEL meer vermogen kunt halen.
Ergo als je dus een kleine methanol motor op benzine laat lopen, mag je blij zijn als de motor net genoeg vermogen heeft om zichzelf draaiende te houden.

ja dat is waardaarom zoek ik nu een Xray nt18 als eerste autotje

Als de kosten van een Nitrobrandstof je afschrikt kan je beter niet met deze hobby beginnen want schade, slijtage en onderhoud hou je altijd wat in kosten wel eens hoger kan zijn dan een blik brandstof......

De NT18 is de nitro uitvoering Emil ;)

Maar ben bang dat het leuke er dan ook al snel vanaf is ... Eeerrgggg laag bij de grond en kleine onderdelen kunnen niet veel hebben ;)

Bedoel meer het feit, dat je dan weer schrikt van het antwoord van Roelof, je zou gaan bedenken dat nitro duur is en electro goedkoper....

Dus dat electro dan DE oplossing is om van de dure nitro af te komen....
(wat niet zo is) vandaar...

En als je van de dure kosten van nitro af wil, maar wel het motor gebrul, koop dan een bigscale;) 1x afstellen en loopt gewoon op mengsmering:D

En als je van de dure kosten van nitro af wil, maar wel het motor gebrul, koop dan een bigscale;) 1x afstellen en loopt gewoon op mengsmering:D

Opzouten met die beweringen, wil je het maximale eruit halen zal je ook iedere dag moeten afstellen en een bigscale is 2x zo duur in aanschaf waarvoor je heel wat liters nitro kunt verstoken.

Tja, en als je dan een ECHT eens flink wil jumpen......
Kom je er gauw achter dat bigsclae zich daar niet echt voor leent. ;)

Het kan wel ..... Heb zelf de 2 tot 2,5 meter hoogte gehaald met de Marder maar dat vereist wel de nodige oefening/talenten om het dan nog heel te houden :!:

Als je gewoon lekker ruig wil doen kan je inderdaad beter bij de nitro blijven en een Savage of iets dergelijks kopen....

Back