4#6S cq V120D01 cq 4G6S cq V120D02

Tsja je weet het niet. Volgens mij is het een kwestie van beheersing, geduld en volharding. Volgens mij loopt er hier op het forum iemand rond die binnen 4 weken aan het lessen was met een 700.. En ik ga de 250 bouwen.. Lukt het vliegen niet dan laat ik hem lekker even staan. Hij bederft niet.. Lukt het wel dan ben ik tevreden ;)

**Edit**

Probleem is dat ik had verwacht dat de Solo Pro me maanden zou kosten om te leren.. En de eerste 3 dagen dacht ik ook werkelijk dat ik iets anders moest gaan doen.. Maar ik ben nu een paar weken verder en dat ding zoemt lekker rond. En natuurlijk heb ik nog wel eens een onhandige landing als ik iets geks probeer te doen maar normaal gesproken kan ik er gewoon ontspannen mee vliegen.. Daarom de stap naar een echte FP en terwijl ik daarmee oefen en sim op m'n gemak een 250 bouwen..

Laatst bewerkt:
[/QUOTE]Probleem is dat ik had verwacht dat de Solo Pro me maanden zou kosten om te leren.. En de eerste 3 dagen dacht ik ook werkelijk dat ik iets anders moest gaan doen.. Maar ik ben nu een paar weken verder en dat ding zoemt lekker rond. En natuurlijk heb ik nog wel eens een onhandige landing als ik iets geks probeer te doen maar normaal gesproken kan ik er gewoon ontspannen mee vliegen.. Daarom de stap naar een echte FP en terwijl ik daarmee oefen en sim op m'n gemak een 250 bouwen..[/QUOTE]

idem dito hiero. Dacht ook te menen dat het mij manden zou gaan duren. Soms dacht ik even dat ik beter mondharmonica kon gaan spelen.
Nu heb ik het beestje ook door en zoef ik deze door de woonkamer met pirouette en bochtjes. Net wat Chow aangeeft... af en toe even onhandig of bij corrigeren door toch een zijwaartse beweging i.p.v. te sturen of achterwaart i.p.v de draai om zijn eigen as en andersgas dicht en daar is de gecontrolleerde landing:rolleyes:

Het is een manier...
Maar reken wel dat een onhandige landing met een T250 iets meer herstelwerk en geld kost dan alles wat je daarvoor hebt geoefend.
Je zet hem niet even overeind en weer vliegen, er gaat van alles kapot in een crash.
Zoals eerder gezegt in dit topic, een T250 is niet bedoeld voor beginners.
je hangt er moeilijk een trainingskruis onder, etc.etc.
Voor hetzelfde geld vlieg je een veel grotere en stabielere CP heli (evt. gebruikt) en kan je in het NL klimaat, zolang het droog is, gewoon lekker oefenen.
Je zal mijn advies wellicht niet aannemen, maar ik hoop dat je er eens op terug komt als je wat verder bent :mrgreen:

Grt,
Eric

Ik weet dat je gelijk hebt hoor.. Maar ik kan een 250 straks 4 weken meenemen naar Suriname met een zak reserve onderdelen. Een grotere heli lukt niet.. Die past domweg niet in m'n koffer. Dus moet het gewoon even op de moeilijke manier. En ik onderschat het echt niet. Ik heb vandaag aan den lijve ondervonden dat onderschatten in het heli vliegen onherroepelijk afgestraft wordt. Dus ik neem je advies wel degelijk aan maar ben nu even eigenwijs en bouw eerst de 250. Kom ik na 4 weken Suriname met een wrak terug dan bouw ik wel een 450. Maar wellicht heb ik geluk en krijg ik het wel redelijk voor elkaar.. Maar nogmaals. Omdat ik de Solo Pro onder de knie heb zegt niks.. De Walkera V100D01 is vandaag al gelijk gecrashed.. Niet vreselijk. Ik heb 1 euro en 38 cent schade maar ik ben wel met beide voetjes op de realistische vloer gekomen. Dat weerhoud me niet. Ik heb ook geen desillusie. Ik heb alleen nog maar meer zin om door te gaan. Ik moet en zal dat kreng onder controle krijgen ;)

Trust me.. Als ik niet grote delen van het jaar in Suriname zou zitten dan zou ik blind de 450 doen. Vorig jaar heb ik in totaal 5 maanden in Suriname gezeten in 3 periodes. Dit jaar zit ik alles bij elkaar ook weer 3 maanden in Suriname en dat duurt voorlopig nog wel even. Ik heb dus de keuze of ik vlieg niet of ik doe moeilijk.. Ik wil perse vliegen.. Merk nu al dat ik echt elke dag m'n fix moet hebben. Dus ik zal met veel pijn en moeite het moeten doen.
Daarom bouw ik nu ook bijvoorbeeld niet helemaal alleen. Ik begin zelf met bouwen maar laat me professioneel adviseren en instrueren. En schade zal ik zeker vliegen. Daar reken ik op. Toen vandaag de Walkera binnen kwam wist ik eigenlijk ook al dat ik een crash zou krijgen.. Achteraf dom geweest. Ik had m'n geduld moeten bewaren en moeten wachten tot ik kon vliegen in een grotere ruimte. Grotere ruimte=meer tijd om stuurfouten te corrigeren. Ik was dus eigenwijs en nu moet ik de tail vervangen. Vind ik niet erg maar is puur te wijten aan eigen domheid.
Dat zal me in ieder geval met de 250 niet gebeuren. Maar dan trap ik ongetwijfeld wel weer in een andere val. Daar moet ik mee leren dealen. Ik zorg dat ik de 250 hier al heb gevlogen. Dan weet ik wat ik straks allemaal aan spare parts bij me moet hebben.

Komt best goed, maar doe alsjeblieft 1 ding:

Laat hem eerst door iemand afstellen en even voorvliegen....

Je wilt niet weten wat een afstelwerk er stiekem nog bij komt kijken, en hoe irritant een losse gyro of regelaar soms is om in te stellen als je dit nog niet eerder hebt gedaan

En crashen omdat de onderdelen niet correct afgesteld zijn is gewoon irritant en onnodig

Verder moet een 250 gewoon een beetje toeren op de kop hebben, maar met een beetje rustig proberen, en veel geduld zul je hem best netjes van de grond gaan krijgen

En neem een flinke zak staartsnaren mee, sommige doen het 5 vluchten, andere 50 en andere weer langer, maar dat zie je pas als het net te laat is

Ik heb de kit gekocht bij rc-addict. Daar koop ik ook de electronica. Natuurlijk kan het allemaal el cheapo door het uit het buiteland te laten komen maar ik wil de support ook van rc-addict. Ik heb ze gebeld afgelopen week en ze adviseren om eerst zoveel mogelijk zelf te bouwen om de techniek te begrijpen.. Dat ga ik dus doen. Zodra ik vastloop of zodra de heli in mijn ogen klaar is maak ik een afspraak en laat hun de helicopter afstellen en invliegen waar ik zelf bij ben.

Veel vragen, probeer te snappen wat ze doen...

En vraag of ze er een rondje mee vliegen, en laat hun je uitleggen waar de pitchcurves en throttlecurves voor zijn en hoe ze werken

Even niets slecht over jouw zaak, even algemeen gezegd willen winkels de heli's nog wel eens echt net wel vliegend afleveren
Dan komt een beginner met allerlei problemen naar je toe, en blijkt gewoon veel in de zender op de franse slag te zijn ingesteld, waardoor je veel rustig over kunt doen

En ik weet dan nog een beetje waar ik moet zoeken, een beginner kan er best maanden over doen voor hij/zij erachter is wat er aan de hand is

Ik krijg instructies. En invliegen doen ze ook. Verder hoor ik alleen positieve dingen over rc-addicts. Zijn twee mensen waarbij de hobby uit de hand is gelopen.

En uiteraard als ik er een dagje voor naar Zaltbommel moet rijden ga ik natuurlijk uitgebreid de tijd nemen om te begrijpen wat ze doen en waarom.

Back