4 kanaals Electrotrainer die op gras kan landen??

• Topicstarter Topicstarter Phoenix
  • Startdatum Startdatum
P

Phoenix

Guest
Wie weet er een goede kit, ARF, bouwtekening van een ELECTRO trainer met AILERONS en die op het GRAS kan landen? :?:
Oh ja, en het moet geschikt zijn voor een brushless motor en Li-Po cellen i.v.m. power en vluchtduur (moet wel over een paar boompjes heen kunnen komen).

Het landen op gras zal niet echt een probleem opleveren hoor :) (meer het opstijgen ;) )
Daarnaast is je omschrijving van wat je precies wilt een beetje summier en kan je dus alle kanten op. (Wat wil je een ARF/ARC/Kit/Tekening ???)
In ieder geval:
Bij www.flymex.de hebben ze een Pilatus Porter ARF (1300mm) met rolroeren. Het is weliswaar een (semi) scale alleen imo ook best als trainer te gebruiken ;)

Je kan ook even bij http://www.paf-flugmodelle.de/ kijken. (En dan met name de Paf-Trainer)

Mocht je zelf een toestel van tekening willen bouwen, probeer dan een tekening van een Stick te krijgen ;)

Op dit moment vlieg ik met een eigen ontwerp electro trainer met de vleugel van junior 200 (normaal zonder ailerons, maar nu met). Deze heeft een speed 700 BB 8,4V turbo motor en 8 cellen 1700 SCR accu. Hiermee kan ik prima van gras starten en landen. Hij is met 2 m los en heeft meer dan voldoende stijgvermogen. Als je interesse hebt on zoiets te bouwen wil ik wel kijken of ik er een tekening en/of bouwbeschrijving van kan maken.
Volgens mij moet hij ook met brushless motor en Lipo's kunnen vliegen, maar daar had ik geen behoefte aan. Dit vliegt al als een speer.

Tanja,
ik ben wel benieuwd hoe je eigen gemaakte kist eruit ziet. Heb je een foto hiervan? En wat zijn de afmetingen?

Jonathan,
heeft die PAF trainer eigenlijk wel V-stelling? Ziet er wel simpel uit misschien iets om zelf te bouwen?
(Kit of ARF of tekening maakt me niet zo heel veel uit, als het maar goed vliegt)

Nee deze heeft volgens mij geen v-stelling, maar dit gaat ook niet echt goed samen met ailerons ;) Daarnaast is dit dacht ik een ARC kist. (Almost Ready to Cover, dus van bouwen is niet echt sprake)

Het is een beetje het ontwerp van een stick, en is inderdaad redelijk simpel. Maar dit is ook een groot voordeel als beginnend vlieger/bouwer :)

In principe zal elke trainer wel goed vliegen, dus dat is niet zozeer iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Let alleen wel een beetje op het gewicht en de spanwijdte van het toestel. Te licht is niet goed omdat je dan teveel last hebt van eventuele wind, maar te zwaar is natuurlijk ook niet goed ;)

Ik weet de maten niet zo uit mijn hoofd, maar ik zal vanavond thuis even kijken en wat foto's maken. Er moeten trouwens ook nog een paar foto's zijn van het bouwen van de romp, die zal ik dan ook plaatsen.

conrad heeft een heel mooi electrotrainertje met rolroeren, ARC (allmost ready to cover) dat wil zeggen, compleet gebouwd maar moet nog naar eigen inzicht gefolied worden.
een clublid vliegt ermee met een mega met vertraging en 10 cellen.
prima mee uit de voeten te komen op gras, vliegt erg leuk.
en niet eens duur, ik geloof 70 euro voor het kitje.

OK misschien voor anderen een duidelijk antwoord, maar je hebt het hier tegen een beginner:

- Wat of wie is Conrad (is het een merk of modelbouwzaak?)
- Wat is 'mega'? (een motor denk ik: ferrite, brushless, speed 400/500/600??)
- Waar is deze ARC te verkrijgen?
- Heb je een foto of linkje?

Ik denk dat gerard_nl de E-trainer ZABARAK bedoelt.

1B55943E9AF1D98EE10000000A010251.JPG

Technische Daten: Spannweite 1520 mm
· Länge 1120 mm
· Profil mod. E205 m
· Ausgelegt für Elektromotoren der Größe Speed 600 mit 8 Zellen
Prijs 90 euro

Zie ook:
E-trainer ZAbarak

Kans is groot dat de link niet werkt, aangezien Conrad sessie's aan de url koppelt, maar anders moet je maar even de search raadplegen.

Phoenix zei:
OK misschien voor anderen een duidelijk antwoord, maar je hebt het hier tegen een beginner:

- Wat of wie is Conrad (is het een merk of modelbouwzaak?)

Een postorder-leverancier met een winkel in het oosten des lands http://www.conrad.nl

Phoenix zei:
- Wat is 'mega'? (een motor denk ik: ferrite, brushless, speed 400/500/600??)

In principe alles wat je opnoemt, een Tjechische motoren fabrikant, maar meestal wordt bedoeld de Brushless van dat merk, wil je zien wat leveren, zie dan de USA site http://www.megamotorusa.com, kijken onder "Shop", de Tjechishe is wat minder informatief, zelfs als je het Tjechisch beheerst http://www.megamotor.cz
Phoenix zei:
- Waar is deze ARC te verkrijgen?
- Heb je een foto of linkje?

Als hij alleen bij Conrad Duitsland in het assortiment zit, daar bestellen http://www.conrad.de (is mij overigens nooit gelukt, je krijgt geen response als je vanuit Nederland besteld !!!)

dat is inderdaad het model wat ik bedoel ja.
hartstikke leuk ding.

www.conrad.nl
denk dat je daar even een mail moet sturen en de modelbouwcatalogus aanvragen, deze word je dan thuisgestuurd.
staat vanalles leuks in.
mijn collega vlieger heeft hem hier in holland bij conrad gekocht niet in duitsland

multiplex heeft een aantal bruikbare modellen van piep.

Twinstar is 4 kanaals. Gaat goed met standaard electro instalatie. beter met celletje meer en/of jamara 480 pro of 480 pro HS.
Wel prettig als de vleugel een koolstofje krijgt, maar echt nodig is dat niet.

pico cub is een wat lichter model. Gaat ook goed.

Harold, Twinstar is optioneel met ailerons, maar landen op gras (ûh geen wieltjes.....)...glijden dus...

PicoCub ailerons "nooit van gehoort".......(binnekort de mijne wel...3D op drijvers...vleugels in bestelling, in Bussum je weet wel, maar nog steeds niet binnen, met ailerons is het toch iets makkelijker om goed aan te vliegen met een water landing...).......de "standaard" land alleen op golfbanen netjes = heel kleine wieltjes....

Overigens bouw ik er nu een Mega 16/25/4 met 8"x4" prop in........(ik vlieg alleen met de drijvers.......).....120W power met 600gram startgewicht, als dat niet vertikaal moet gaan.....en powered bij Kokam LiPo's....(2P2S 1100 HD's).....

Ik vlieg sinds kort met een twinstar van multiplex, en echt hoor dat toestel is zo makkelijk te vliegen, ik bestuur hem via aillerons, ondanks dat het een piepschuim model is is het mogelijk om zelfs met windkracht 6 hier op de dijk te vliegen. En als je een crash maakt (de mijne is tot nu toe gelukkig crashvrij) dan is het zo gelijmd, ideaal.
Twinstar2.jpg

Ziet er goed uit deze kist! Ik heb hem inmiddels gespot bij RBC kits.

Wat ik me nu afvroeg is:
- Wat is de vliegtijd met jouw configuratie?
- Kun je voor zo'n groot model ipv micro servo's niet gewoon standaard servo's gebruiken (ruimte zat zo te zien en scheelt aardig in kosten) en de iets? mindere vliegtijd voor lief nemen. Of passen standaard servo's niet in de vleugel?

Back