4 modellen waar drijvers onder komen

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Ton van Munsteren, 1 mei 2008.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Zo we hebben de meeting bij Zevenhuizen gehad en ben van plan regelmatig te gaan watervliegen en met elektro moet dat zeker kunnen te Zevenhuizen.

    Heb nog een paar modellen die het denk ik goed zullen doen op drijvers en ga daar dan ook drijvers onder zetten ook handig als reserve model.

    Wil hiermee ook kijken of de info die op internet staat een beetje klopt, ben namelijk al het een en ander tegen gekomen waar niet uit is te komen of echt geen r...t van klopt.

    De modellen zijn de ; , RBCKITS Tipsy Nipper, RBCKITS Corby Starlet, Midwest Starduster en een Greatplanes Corsair.

    Ben bij sommige de drijvers van de Avia er onder gehouden voor het idee maar er komen ander onder welke nog getekend moeten worden, eerst maar eens rekenen en kijken hoe het formaat moet worden.

    RBCKITS Tipsy Nipper
    [​IMG]
    [​IMG]

    RBCKITS Corby Starlet
    [​IMG]
    [​IMG]

    Midwest Starduster
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Greatplanes Corsair
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben begonnen met de Tipsy maar eens kijken wat het gaat worden.

    Ton
     
  2. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Die corsair lijkt wel erg hoog op zijn poten te staan:eek:
     
  3. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Dat ziet er allemaal veel belovend uit Ton, je gebruikt in iedergeval de juiste batterijen, die zijn toch voor jou Ton?? jaaaa tuurlijk gekkie dak ben hihihi.

    We gaan elkaar zien gezellie

    Groet Jaap
     
  4. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Aiaiaiaiaiaiai,volgens mij gaat ie doordraaien.
    Zijn ze trouwens intrekbaar,die drijvers onder de Corsair:rolling:
    We gaan het zieeeeeeeeeeeeen!

    Mvgr Hans
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Jaaaa, dat wordt wat ded komende meetings :rolling:
     
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Wartexx,

    Deze drijvers komen er niet voor vast onder is alleen maar even voor het idee.


    Jaap,

    ja leuk gaan we doen.


    Hans,
    Ja begint er wel op te lijken, maar gaat helemaal goed komen.
    De drijvers voor de Tipsy staan op tekening nu de rest nog.
    Moet ik ook nog een setje tekenen voor je Piper.


    Berto,
    Je kunt er nooit genoeg bij je hebben soms heb je zelfs aan vier kisten niet genoeg om de gehele dag te kunnen vliegen:p;)


    Ton
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Zo even een oud draadje bovenwater halen:rolleyes:

    Ws eerst van plan de drijvers van de Avia onder de Starduster en de Corsair te zetten maar had zo me twijfels over het drijfvermogen vandaar dus wat nieuw spul getekend.

    Is met 4.5 ltr per drijver misschien iets te groot maar altijd lekker met wat golfslag.

    Hier wat plaatjes de files zijn naar RBCkits voor het frezen maar hopenlijk snel weer terug, wie weet kunnen ze de eerste meeting meevliegen de Corsair en Starduster.


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Ton
     
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Zo lekker kunnen plakken dit weekend en twee drijvers voor de Starduster bijna klaar.
    Nog een neusklosje en de montage blokken inlijmen en dan kunnen ze in de folie.
    Voor de Corsair staan de drijvers in frameopbouw maar nog niet geplakt eerst even kijken wat de eerste set gaat wegen en dan zien we verder.

    Ton
     
  9. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Lekker bezig Ton ,

    Jij doet ook alles tegelijk heh , hoe gaat het met de Fiat ?

    Mvg,

    Bart
     
  10. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Jeemig Ton,

    Ik herinnerde me jou als iemand die (in de LLC-tijd) snel en goed kon bouwen?
    Niet iemand die 4 jaar nodig zou hebben voor een paar drijvers ;)

    Maar ziet er allemaal heel netjes en doordacht uit :cool:

    Gr.
    Paul L.
     
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Bart,

    De Vleugel en de Romp staan in de PU met glasmat, een klus waar ik een jaar tegenop heb gekeken en wat eigenlijk zo gebeurt was, maar man wat stinkt:rainbow1: die zooi.

    Maar lukt me nog steeds niet om me te concentreren op een project, dus maar effe snel wat drijvers getekend voor de volgende watervliegmeeting en deze ook maar even in elkaar geplakt.
    Ging wat sneller dan verwacht 3 avonden tekenen , weekje later een cnc setje via RBC retour en een dag later zaten de drijvers in elkaar gestoken. Is ook het gevaar als het cnc setje binnen komt kan niet wachten om te starten met bouwen moet dan echt even een begin maken:yes:.


    Paul,

    Iets minder snel maar nog wel veel te veel te gelijk willen doen:rolleyes:.
    En ja dat 4 jaar wachten komt doordat er een paar vliegtuigen tussendoor kwamen zal maar niet vertellen hoeveel ben eerlijk gezegd de tel kwijtgeraaks.


    Ton
     
  12. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Toch knap dat tekenen met rhino 3d , ik heb het ook op mijn laptop staan maar het wil nog niet echt lukken. Dus voor nu ben ik het maar op de oude manier aant doen. Gaat een verslag van komen als ik een eindje op weg ben.
    Watervlieg meeting , als het zo door gaat met het weer doe ik dalijk de maiden van mijn g44 widgeon daar.

    Mvg,

    Bart
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja je moet er effe voor gaan zitten en kost gewoon heel veel tijd het is ook maar net wat je wil bereiken, als het maar om een eigen model gaat is het niet de moeite waard. Zelf vind ik ontwerpen leuk met het mooie ervan dat RBC mijn modellen gebruikt om eem kitje te maken en andere ontwerpen weer naar de RCME gaan als bouwtekeningen in het tijdschrijft. Helemaal super is dan als je net als vorige week wat plaatje ontvangt uit Argentinie van een modelbouwer, die mijn ontwerp heeft gebouwd en daar lekker staat te fladderen in zijn korte broek bij een temp van 25C.


    Verslag mmmm nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt, okay heb nu 5 min geduld gehad wil het nu weten kom op met dat verslag :teacher: :D.

    Ton
     
  14. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    hallo Ton.

    lekker balsa aan het verplaatsen??
    ziet er gaaf uit man!!
    watervliegen heeft wel wat!
    ga vooral zo door,ik blijf het volgen.

    groeten en bouwse,Paul.
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Paul ,

    Ja watervliegen heeft zeker wel wat, kom je ook naar de volgende waterfladdermeeting.

    Ton
     
  16. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    wie weet;),hoe wat waar en wanneer??:D

    mag je ook met methanol vliegen??:)
    of is het electro,wat de klok slaat;)
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
  18. Rido

    Rido

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leusden
    Hallo Ton,
    Lees net dat je drijvers aan het maken bent, ben hier ook bezig met een oud kitje van Graupner, uit 1966, oorspronkelijk bedoeld voor een Caravelle,Floride of Taxi.
    De uitvoering hiervan lijkt sprekend op die van jou, ik ga ze onder een Telemaster van 1,80 span maken. Wil dan ook meedoen met watervliegen in Zeumeren.
    Lees ook dat je gaat folien, wil ik ook doen, maar is dit voldoende om ze waterdicht te maken ?

    Met vrgr Rido
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Berto , Dank voor de Link.

    Paul , Zag je er nog niet bij staan niet vergeten hoor je aan te melden en te komen gezellig met ze alle waterspartelen :D.

    Rido , Leuk man zo'n setje van Graupner heb de catalogus van Graupner vroeger misschien wel een miljoen keer zitten bekijken met vooral die Taxi op drijvers echt super, altijd een mooie combi gevonden.
    Folien is geen probleem de folie gaat niet lek heb dit ook op de Tipsy Nipper verstandig is wel de punten waar je twijfel hebt bij een naad bijvoorbeeld deze even de sealen met een likje blankelak.


    Ton
     
  20. Rido

    Rido

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leusden
    Hallo Ton,

    Bedankt voor de info, dan houd ik het ook bij folien. Is inderdaad een mooi setje van Graupner, door collega vlieger voor mij bewaard. En geschikt voor kisten tot 3.5 kg
    Ben wel benieuwd hoe dit vliegt, zal wel net zo zijn als met ski,s, daar heb ik wel de nodige ervaring mee.

    Rido.
     

Deel Deze Pagina