Ik heb een 4takt .91 gekocht via Himodel in China. Dit heette vroeger slechte motoren, maar dat valt tegenwoordig echt reuze mee. Alleen; goed in laten lopen!! Ik weet dat een moderne Saito na een tankje 'rijk' gewoon bruikbaar is, dat zou ik met deze niet doen. Ik heb er 4 tankjes van 300cc doorheen gedraaid, steeds minder rijk en dus steeds heter. Ik doe dat op een testopstelling, kan ook gewoon op het toestel. Met een grote prop met weinig spoed (16x4), eigenlijk meer als vliegwiel en koelfan, voor het vliegen een 14x7 of zo. Qua vermogen waren de Chinezen vroeger ook minder, maar dat is ook voorbij (mits goed ingelopen). Alleen wegen ze een klein beetje meer. Ter vergelijking; jouw Chipmunk vliegt goed op een 0.91 4takt, die Saito weegt 510 gram. De Chinees weegt 640 gram (de OS trouwens ook). Dus, accupakket wat naar achteren in de romp en klaar is Kees (of Robert).
Last but not least, staar je niet blind op nitro. "Een viertakter doet het pas goed bij 20% nitro." Stierenpoep, excusez le mot, op 20% OLIE en 5% nitro draaien ze als een zonnetje en blijft de boel lang heel. Met meer nitro heb je wel iets meer vermogen, maar die .91 is zat voor jouw Chipmunk.
Succes, en veel plezier met je Chipmunk (bouwverslag, plaatjes???)