40 jaar bestaan van modelvliegclub Airfighterclub Gorinchem

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Modelairplane, 31 jan 2006.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, dat geeft weer hoop... :)
    Ik heb jarenlang mensen meegenomen en zelfs thuis afgezet maar ik ben het helemaal niet meer gewend om aan anderen te vragen of ze mij een keer willen helpen als het nodig is....

    Het tijdschema weet ik niet, dat kan onze AFC collega Modelairplane misschien nog het beste vertellen.
    Omdat ik een modelvliegkunst(je) kan dat slechts weinigen in Nederland beheersen vind ik het een beetje mijn plicht om dat op shows dan ook uit te dragen. Des te vervelender, als je een toezegging niet na dreigt te kunnen komen....
    Ik ga even met Gerben overleggen, of zijn voorstel haalbaar is.
     
  2. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Aan modelairplane: er is een PB voor je !
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het probleem is opgelost! Ik kom maandag gewoon op tijd. Hoe laat word ik verwacht?
    [​IMG]
     
  4. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Aan het eind van de ochtend zo tussen 11.00 en 12.00 uur ongeveer

    Maar je hoeft je niet perse te haasten of zo

    want demo's worden voornamelijk op binnekomst demovliegers gepland

    en er wordt natuurlijk in jouw geval ook rekening mee gehouden dat eerst fly by wire een gedeelte van het programma(wat op 10.00 uur begint)vliegt en daarna jij je demo vliegt omdat je anders het nivo verschil te veel op valt als het andersom doet.


    P,s ik het packard ook gelijk de tijden door gegeven
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Mooi, dan kan ik nog even een (nood) spinner pasmaken want ik heb de rode verruineerd doordat na terugslaan de propmoer dwars door de spinnercone heen werd gelanceerd.... :oops: De vervanging is zwart - geen gezicht- maar hij vliegt er niet minder om...

    Ik zie dat toch anders. Dat zij met hun eenvoudige modellen niet op een W - of EK vliegen zegt niets over hun nivo. Respect! :worship:
    Ter vergelijking: Iemand die met een Rhino van een paar Euro moeiteloos onder een tafel doorvliegt is in mijn ogen net zoveel piloot als iemand die een F3A-X model bestuurt....
    Zet mij maar tussen Marcel en Dennis in, ofzo...

    Ik ken jullie vlieglocatie niet, maar voor F2B is het het mooist als het publiek bovenwinds (=de plek van de jury) staat. Daar vandaan zijn de figuren het mooist te zien. Ik vlieg aan 21.5 m lijnen, fors langer dan van de Fly By Wire modellen, dus ik heb ongeveer 50 x 50 m nodig voor veilig vliegen.
    [​IMG]
    Landen voor de jury
     
  6. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Er is bij ons ook een duitse fly by wire piloot en die had ook langer lijnen dan de rest ik denk ongeveer de zelde maat als jouw lijnen en die bij ons op het hoofdveld(100 meter lang en op het wijste stuk zo'n 70 meter

    En als het programma van fly by wire klaar is kan het daar ook alleen die duitse piloot maakt een fout die ging daar vliegen zonder cirkel waarin hij moest staan dus wat gebeurde er nou hij had in de ochtend een mast met windzak geplaatst en door dat hij geen cirkel had verliep een paar passen en toen zijn vliegtuig al draaiend met een vleugel de mast tegen :cry:

    en wat betreft het niveau van fly by wire is goed tuurlijk mee eens en respect heb ik er ook voor die mensen want je moet maar uit duitsland ,engeland komen ter wijl je niet eens zeker weet hoe groot het veld of er genoeg te eten en ruimte voor de tentjes enz zie ik de meeste rc modelvlieger niet doen hoor + plus het feit dat ze vrij fanatiek zijn en van s,ochtends tot s,avonds laat aan het vliegen blijven ze hadden zelfs bijna geen tijd voor de barbeque

    alleen als ik naar het publiek kijk vinden die het best mooi maar zodra die duitser waarvan ik de naam effe niet weet gaat vliegen die kunstvlucht doet en net iets harder gaat dan gaan ze gouw daar kijken

    en om overal een mooie bezetting van publiek te krijgen leek het zo beter maar ik zal Peter van Gemert door geven dat hij jouw tussen Dennis en Marcel inplaatst
     
  7. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
  8. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Tjongejonge wat een weekend vol frustraties hebben we achter de rug zeg.

    Helaas moet ik zeggen dat na vele succes volle weekenden met FlyByWire de laatste 12 jaar, dit wel het meest kloterigste weekend ten top was. (Hopelijk vat niemand dit persoonlijk op, ik wil in elk geval niemand aanvallen, alleen even wat frustraties aangeven)

    Eerste wat erg jammer was, is dat de AFC dit evenement waarschijnlijk heeft willen aanwenden om de clubkas eens goed te spekken. Jammer dat als je 3 dagen komt om je in te zetten voor een 40 jarig bestaan van een club, er in 3 dagen tijd 1 kopje koffie van af kon als consumptie, en je daarna gewoon 1.5€ per kopje koffie mag gaan betalen.
    Zoals eerder in dit topic is aangegeven:
    Eten was er in overvloed aanwezig, jammer alleen dat het 3 euro per broodje moest kosten. Gelukkig kwamen ze er na de eerste dag al achter dat dit idd een beetje aso prijs was, en zijn ze gezakt naar 2.5€ per broodje.

    Op zich snap ik best dat een club niet iedereen zomaar van consumpties kan/wil voorzien, maar een beetje gastvrij voor je demo vliegers en KNVvL instructie team kan geen kwaad.

    Hier een beetje op door bordurend kom ik in het volgende punt. Inschrijfgeld 20€ voor de MTR wedstrijd. En geen korting voor junioren. In mijn geval dus een rekeningetje van 40€, aangezien mijn junior piloot niet van zijn zakgeld 20€ inschrijfgeld neer kan leggen. Net zo duur als de laatste worldcup wedstrijd in Bitterfeld vorige maand, en bijna 3 keer zo duur als een NK (15€ per team) Dus wat verwacht je voor dat inschrijfgeld? Ik verwacht dan toch een goeie wedstrijd te kunnen gaan vliegen, waarin het inschrijfgeld wordt besteed aan het aantrekken van enigszins ervaren rondetellers/tijdopnemers, jury leden, kopje koffie voor de demo vliegers. Helaas was de jury niet op de hoogte van de MTR regels mbt. alleen vliegen of minimaal 50 ronde samen vliegen, helaas moest onze technische ondersteuning (Woldlake) zelf onze ronde tellen en de tijd op nemen op de laatste dag en nog het meest droevige van alles, de laatste en belangrijkste race werd als demo element in de maandag show gepropt, en moest de gewonde Bert v/d Meij hoofd jury gaan spelen, aangezien die toch niet in staat was om te pitten. Een finale kon er ook al niet van af, want tja, het was opeens alleen nog maar een demo.

    Hhhmmzz jaja ik heb dus 40€ betaald om een demo te kunnen geven?!?!?!

    Nou hanteert FlyByWire een optie dat voor mensen die zich inzetten voor demo en promotie recht hebben op reiskosten declaratie, iets wat ik nooit heb gedeclareerd, maar weg gaan met het gevoel: “40€ betaald om aan een demo mee te mogen doen” is toch nieuw voor mij. Tuurlijk is de opzet dit weekend een wedstrijd geweest en geen demo. Logisch dat hierdoor er geen enkel vorm van tegemoetkoming is, alleen zorg dan wel voor een wedstrijd ipv een demo ten behoeve van de AFC!!!!!!!!!!

    Waarschijnlijk komen er een aantal dingen iets te gefrustreerd uit, maar het meest belachelijk en beschamende moment voor zowel FlyByWire als het MTR was wel het race ongeval op de zondag. Dit wil ik echter in een apart topic ter discussie leggen, en zal daar hier niet mee in detail gaan. Het is dit ongeval dat veroorzaakt werd door een organisator, en daardoor waarschijnlijk op de meest lakse manier werd afgehandeld dat ik nu alle frustraties er hier uit moet gooien. Schijnbaar is of MTR in Nederland niet belangrijk genoeg om piloten aan te spreken op het meest asociale vlieggedrag mogelijk, of misschien heeft een oud FAI jury lid die een crash veroorzaakt een status waarin ze hiermee weg mogen komen?!
    Het heeft mij in elk geval doen besluiten dat ons MTR team NOOIT meer deel zal nemen aan wedstrijden onder deze organisator in binnen of buitenland. (Organisatie MTR en Carrier staat los van AFC, die zijn hierin niet betrokken.)

    Nogmaals: Hoop dat niemand zich hierin persoonlijk aangevallen voelt, dat is in elk geval niet mijn bedoeling.
     
  9. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Ik wil hier nog een kleine aanvulling op geven Ik als NIET vlieger vond het 1 grote aanfluiting en sluit mij bij Owen aan in zijn komentaar.

    Het was een weekend dat veel te duur is Nog niet eens een Jury stond die wist wat hij of zei moet doen Nergens aanwezig was.
    Prijzen hanteerd die Bij een worldcup nog pittig zijn.
    En zeer rommelig en niet georganiseerd zijn verlopen Ik zal in iedergeval niet meer meegaan als techneut voor deze vorm van organisatie in Nederland
     
  10. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Meschien zijn er fouten gemaakt in de organisatie dat kan maar mij is verteld en dat heb ik ook gedaan met de demo vliegers die voor rekening nam dat de dranks (ook koffie en thee)heel het weekend voor de vliegers gratis waren

    Over de broodjes kan ik kort zijn de werden op het laste moment door een arparte los van de AFC staande catering gedaan en die heeft de prijs bepaalt aan de hand van inkoop enz

    Echter spijtig dat de teamrace op zondag zo'n einde kende want er werd vlak daarvoor wel op scherpst van de snede gestreden.
     
  11. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Catering is ook niet mijn grootste probleem hoor, en die externe broodjes mensen snap ik ook wel.

    Alleen de organisatie icm met de belachelijke crash afgelopen zondag zitten veel hoger. En het niet serieus nemen van een wedstrijd waar veel geld voor betaald is is de grote frustratie. Een race omdopen tot demo en niet afwerken van een ongeval frustreren ons...

    HElaas krijg ik mijn topic over de crash nog niet door de cencuur controle heen :p Denk dat ik er morgen nog even rustig voor ga zitten...
     
  12. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop

    Omdopen van de wedstrijdt naar demo kwam voornamelijk door de komatator die dacht dat schijnbaar dat jullie 50 ronden zouwden doen in plaats van 100 op het moment dat jullie ging tanken dacht hij dat julli klaar waren met de race waarschijnlijk was hij niet goed geinformeerd :oops:

    Echter als bij elke demovlieger die komt vliegen weer een collega uitnodigt om bij ons een demo te vliegen bij een normaal al druk geplande proramma dan gaat het wel eens hier daar fout :oops:

    Meschein moeten we volgende keer als weer zo'n evenment doen
    en jullie willen nog komen het programa en uitleg enz Voor binnenkomst van leden fly by wire regelen en als nodig oefenen.
     
  13. Rover junior

    Rover junior Guest

    hey

    Ik ben ook heel het weekend aanwezig geweest, heb het erg naar me zin gehad en heb regelmatig naar het lijn vliegen gekeken vond het erg leuk om te zien.

    MAAR ik zelf als lid vond het ook romelig gaan vond ik erg vervelend had meer willen vliegen maar goed :wink:

    dat drinken en eten vond ik ook schandalig duur en als lid zijnde moest je ook gewoon 1,50 afrekenen voor wat te drinken vond ik wel een beetje vreemd dus ook voor de gasten die er waren :|

    Ik kan niet meer zegen dan bedankt tegen de lijn vliegers en andere gasten die zijn komen vliegen. vond het erg mooie wat jullie deden petje af :)

    peter
     
  14. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Wat ik nog niet gehoord heb is dat er nog geen woord gesproken is over het inschrijfgeld van 40 euri het team als demo team vind ik dat de club de bal erg mis slaat.

    Als wij als demo team 40 euri betalen hoort daar zeker een wedstrijd gevlogen te worden van 3 voor rondes waar je een snelle tijd kunt neerzetten en daarna een finale van 200 ronden

    Wat wij voor die 40 euri erg normaal vinden.
    wat toch al erg duur is.
     
  15. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Neemt niet weg dat de race die tijdens de show werd gevlogen door de teams zelf georganiseerd moest worden. De ene helft van de wedstrijd organisatie had het te druk met de show, de andere wou na een eigen afgang van de dag ervoor, niets meer met de race te maken hebben.
     
  16. Rover junior

    Rover junior Guest

    hey

    ga dan praten met de organisatie
     
  17. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    precies, nooit geschoten is altijd mis
     
  18. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    als ik dit zo lees is het een grote jan boel van de organisatie geweest :oops:
     
  19. erik

    erik Guest

    ik zelf heb niet opgelet wat er gebeurt was aangezien ik mijn ogen gericht had op het toestel waar ik de pitter van deze des betreffende toestel was en hoop dus ook dat jullie het mij niet kwalijk nemen voor wat er gebeurt is.

    Bij deze wil ook melden dat de prijzen schandalig hoog lagen
    met name de inschrijf geld en het drank geld
     
  20. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Erik jij kunt hier niks aan doen de Piloot is de gene die verantwoordelijk is voor zijn gedrag niet jij.
    En ik hoop dat jij je niet aflaatschrikken
    Het is bijzonder dat jij een paw zosnel onder de knie hebt gekregen met starten Mijn complimenten daar voor en hoop je snel in de MTR te zien als Pitman 8)

    En leuk dat je ook meedoet op dit forum
     

Deel Deze Pagina